Tidsschema för JB

Diskussion i 'Sony & Sony Ericsson Allmänt' startad av chompiz, 17 dec 2012.

  1. chompiz

    chompiz Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2011
    Inlägg:
    2 428
    Mottagna gillanden:
    567

    MINA ENHETER

  2. Mini Android Mobile

    Mini Android Mobile Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jun 2011
    Inlägg:
    305
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    om man ska tro på uppgifterna så kommer jb utan för p nogon gång efter mars kankse april månad?

    märkte att nästa alla sony experia modeller har en bug ,, den ,,,,är senaste versionen medans i system fliken längst till höger kan säga att det finns uppdateringar ,,verkar som mjukvaran har en liten bug
     
  3. Vidur

    Vidur Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2011
    Inlägg:
    429
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

    Tror det är dax för Sony att kamma till sig lite. Att det det skall ta sån tid att få ut nya versioner. Hade en GN4 beställd men då den inte släpptes någon gång så blev det en V då jag behövde en ny lur. Känns som om denna blir familjens sista Sony....


    Sent from my Xperia V
     
    Last edited: 18 dec 2012
  4. Papazian

    Papazian Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 apr 2010
    Inlägg:
    1 141
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Jag var väldigt inne på att köpa en Sonylur nästa år, men nu vet jag inte riktigt om jag vill det längre. 4.2 finns faktiskt redan ute och de uppgraderar sina flaggskepp till 4.1 fem månader efter sina konkurrenter (förutsatt att de håller denna tidsplanen). Vill man kunna ta del av senaste Android-versioner verkar tyvärr inte Sony vara aktuella längre om de ska se ut så här framöver.
     
  5. Galaxy

    Galaxy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2009
    Inlägg:
    1 778
    Mottagna gillanden:
    120

    MINA ENHETER

  6. chompiz

    chompiz Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2011
    Inlägg:
    2 428
    Mottagna gillanden:
    567

    MINA ENHETER

  7. Mini Android Mobile

    Mini Android Mobile Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jun 2011
    Inlägg:
    305
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

  8. Galaxy

    Galaxy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2009
    Inlägg:
    1 778
    Mottagna gillanden:
    120

    MINA ENHETER

    Nä nä nä.. läser du det finstilta i videon så står det att det initialt kommer med ICS men att den uppdateras till JB. FAIL! Igen :P

    Så dåliga Specs men den kommer få JB och andra lurar med likvärdiga o bättre specs blir utan. MAJOR FAIL SONY!!

    "We´ve added data monitor so you can stay on top of your bills" :Do_O:ehm:

    Hahaha vad patetiskt!! Sony är nästan för roliga nu för tiden.
     
    Last edited: 18 dec 2012
  9. chompiz

    chompiz Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2011
    Inlägg:
    2 428
    Mottagna gillanden:
    567

    MINA ENHETER

    Och om du hade läst så hade du sett att det är E dual som kommer med ICS först och Mini Android Mobile skrev E. Alltså FAIL från din sida igen du bittra varelse.
     
  10. Galaxy

    Galaxy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2009
    Inlägg:
    1 778
    Mottagna gillanden:
    120

    MINA ENHETER

    Ok jag faila wooow, men är det värre än Sony som inte släpper JB till lurar som är likvärdiga eller bättre än dessa Xperia E? Pga användar upplevelse? Chompiz du är en respekterad och smart användare här så sjunk inte till en fanboy nivå snälla du.

    Jag förlitar mig på Xda och är nöjd nu och inte bitter men jag kommer ta alla tillfällen och klanka ner på Sony tills jag anser att se bättrar sig.

    Skickat från min LT26i via Tapatalk 2
     
  11. chompiz

    chompiz Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2011
    Inlägg:
    2 428
    Mottagna gillanden:
    567

    MINA ENHETER

    Jag har absolut ingen ambition på att lägga mig på en fanboy nivå men lite nyanserade måste saker och ting vara och tyvärr så känns du lite bitter just nu och ser allt i svart. Gaska upp dig, sälj din mobil och köp dig en Nexus så slipper du fundera över uppdateringar iallafall.
     
  12. Galaxy

    Galaxy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2009
    Inlägg:
    1 778
    Mottagna gillanden:
    120

    MINA ENHETER

    Absolut!! Ska bli. Imorgon kränger jag min begagnade Xperia S för 1000-1200kr och lägger till 3000-3500kr (skit i julklapparna till familj..) och köper en nexus så slipper ni fanboys höra gnäll och tjat från "missnöjda" konsumenter. Om man inte gör sin röst hört eller visar missnöje så är det bara bra för tillverkarna.. :money::money::money::money:

    Har du fått din cut från Sony än? eller fick du en Xperia V!? Gimme a break!! Roligt när folk lämnar träsket och sen dömer de andra.

    Jag och tusentals andra gav Sony en chans.. men lovar att långt ifrån alla blev nöjda. Har inte bara med uppdateringar att göra, så enkelt är det inte.

    FÖ Jag är "nöjd" med min Xperia S men inte tack vare Sony utan tack vare Xda devs!!
     
  13. chompiz

    chompiz Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2011
    Inlägg:
    2 428
    Mottagna gillanden:
    567

    MINA ENHETER

    Så bara för att jag inte håller med dig så måste jag vara köpt av Sony alltså. Du har kanske inte tänkt tanken att alla inte har samma synsätt som dig?

    Och med "lämnat träsket" antar jag att syftar på att jag bytt telefon från P till V. Och det gör ju inte många veckors skillnad och det är ju knappast så att jag visste det när jag skaffade den. Men kan förklara mitt byte av telefon för dig om du vill det. Jag byte av den enkla anledningen att jag fiskar mycket och där med har nytta av att den är vattentålig. Jag hade från början siktet inställt på att byta till en Acro S men valde efter mycket övervägande att vänta tills V kom och lägga till de extra pengarna av den enkla anledningen att det är en 4G telefon.

    Men vill du kalla mig fanboy för att jag föredrar Sonys UI och deras kameror framför övriga tillverkare så fine by me.

    Med detta inlägg så lämnar jag den här diskussionen med dig gällande detta.
     
  14. Galaxy

    Galaxy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2009
    Inlägg:
    1 778
    Mottagna gillanden:
    120

    MINA ENHETER

    Fine! Men med tanke på att du inte haft Xperia S så kan du omöjligen veta/känna hur frustrerande det har varit så då har du inte ens försökt föreställa dig utan försvarat Sony utifrån att du själv inte haft problem och det har jag tolkat som fanboy. Jaja hoppas V ger en bättre upplevelse än S så slipper du bli besviken som många S ägare.

    FÖ så föredrar jag oxå Sony UI och det är en anledning att man är frustrerad att de inte kan ta vara på potentialen etc

    Skickat från min LT26i via Tapatalk 2
     
  15. Tompa79

    Tompa79 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 sept 2012
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0
    Telefon:
    Sony Xperia Z3 compact

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Sony Xperia Z3 compact
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Jag har en Xperia sola, och jag stör ihjäl mig på att den och U inte får Jelly Bean, och att Go och J får som är sämre!?!? Go är ju i stort sett samma fast med mycket sämre upplösning. Och J har samma upplösning men bara en kärna i processorn. Finns det nån som vet vad som skiljer mobilerna åt till Go och J:s fördel?
     
  16. Mini Android Mobile

    Mini Android Mobile Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jun 2011
    Inlägg:
    305
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

  17. Mini Android Mobile

    Mini Android Mobile Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jun 2011
    Inlägg:
    305
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Sony Xperia Sola Sony Xperia J

    Hardware
    System chip ST-Ericsson NovaThor U8500 Qualcomm Snapdragon S1 MSM7227A

    Single core, 1000 MHz, ARM Cortex-A5 Dual core, 1000 MHz

    4 GB 8 GB

    sony xperia p

    ST Erricson NovaThor U8500

    Dual core, 1000 MHz, ARM Cortex-A9

    1024 MB RAM / LPDDR2

    mycket bra fråga på varför sola togs bort från 4.1 uppdatering efter som den använder nästa samma hårdvara som finns i p
     
    Tompa79 gillar detta.
  18. dragontrumpetare

    dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    3 671
    Mottagna gillanden:
    331
    Telefon:
    SONY Xperia 10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    OJ håller du fortfarande på? Visst jag är också besviken på den sega uppdateringen. Men jag bara undrar. Hur många lurar hos Samsun, HTC eller LG har ens fått ICS? Sedan kan vi ställa samma fråga om Jelly Bean. Samtidigt så jobbat Sony nära med just XDA så att du kan få en bra fungerande mjukvara till din Xperia S. Så återigen kanske du borde tacka Sony även där.

    Sony kan inte blidka alla. Helt omöjligt. Hade de lagt Xperia S först, hade med stor säkerhet alla med just Xperia V blivit missnöjda. Det är så att köper man en dyr grej vill man ju vara bland de första och man får helt enkelt inte alltid det man vill. Världen är inte rättvis, tyvärr. Sony har däremot minskat på denna orättvisa genom att göra det möjligt att göra annan mjukvara å flasha in detta i din Xperia S.
     
    Soccom83 gillar detta.
  19. Galaxy

    Galaxy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2009
    Inlägg:
    1 778
    Mottagna gillanden:
    120

    MINA ENHETER

    Men fy fasen för er naiva Fanboys alltså... Hur orkar NI, måste jag fråga? Ni kör med samma argument/försvar om 2011 lurar som fått ICS, kudos åt Sony men det är långt tid sedan, kom med något nytt. Saken är att Sonys flaggskepp från 2012 får JB April 2013 medan Samsung och HTC flaggskepp (+ några andra modeller) redan kör JB. Ska jag vara glad att Sony gav Xperia Arc S ICS? Samtidigt som ICS underhållet är obefintlig från Sony, alla buggar som vi haft sen. 45? Helt absurt o tänka som ni gör. Även om Sony varit community vänligt, ska jag vara glad och tacka Sony för att jag varit tvungen att roota och förlora garanti etc?! Tänk om och var inte så Naiv.

    Sony klarar inte av trycket och underhåll av ha släppt så många lurar.

    Saken är att många om inte alla med Xperia S blivit B@#&æ$d av Sony och det är min verklighet. Skiter nu fullständigt i andra med P, U, Sola fått något ICS, det räcker inte som ursäkt.


    JA jag kommer byta lur så fort jag hittar den perfekta luren. Tänker inte betala för ännu en övergångs telefon.

    Skickat från min LT26i via Tapatalk 2
     
    SE fanboy gillar detta.
  20. Lumetzky

    Lumetzky Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 apr 2011
    Inlägg:
    63
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Det man är missnöjd över är att dom uppdaterade 2011 modellerna först innan SXS och sen nu när det kommer nya flaggskepp så får SXS uppdateringen sist, så det ända man har fått göra som SXS ägare är att vänta. :( För överlag gillar jag min Xperia S men stör mej på all väntan.