Till er som håller på att dö i väntan på 2.2

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av rawimage, 23 maj 2010.

1. rawimage

rawimage Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    Moto X4

MINA ENHETER

Telefon:
    Moto X4
    Telefon 2:
    LG G4
    Telefon 3:
    Sony Xperia S
    Nexus One folket har fått sin uppdatering nu och det är både ris och ros. Läs mer här: https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=11888&page=12

Det är bra fart på Android och vissa nya trevliga saker har tillkommit. Men allt funkar kanske inte som vi trott. Apparna måste uppdateras av tillverkaren för att det skall gå att flytta till minneskortet bl.a. Sen har tydligen samtliga tangentbordsappar rejäla bekymmer och FC'ar.
    Så det är kanske bara bra att vi får vänta lite, så att både HTC och andra tillverkare hinner fixa de initiala problemen.

2. fireon

fireon Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    144

MINA ENHETER

perfekt! :)

Underbart att ha N1 ägarna som testråttor! När vi får uppdateringen så kommer ju alla appar vara uppdaterade och klara.
    Helt logiskt att app-tillverkarna inte har hunnit ordna SD-korts installering och andra fel än. Froyo släpptes ju precis...

3. DrT

DrT Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 499

MINA ENHETER

Senaste htc_ime funkar perfekt ;)

4. rawimage

rawimage Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    Moto X4

MINA ENHETER

Telefon:
    Moto X4
    Telefon 2:
    LG G4
    Telefon 3:
    Sony Xperia S
    Ja jag har ingen större brådska att lägga in det. Telefonen är ju helt ny har ju precis börjat bekanta mig med den samt vänja mig vid Android. Så jag håller med, andra får gärna beta-testa.

5. fleischer444

fleischer444 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Problemet med HTC är väl att jag hinner köpa en ny mobil innan vi får 2.2.
    Personligen tycker jag uppdateringarna borde funka oavsett vilket gränssnitt tillverkarna använder.
    Det borde google att lösa tycker jag. Firmwaren borde inte vara bunden till gränssnittet.

@DrT Vad är Htc_ime?

Last edited: 23 maj 2010
  6. DrT

DrT Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 499

MINA ENHETER

7. TheNano

TheNano Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Sense är inte bara gränssnitt utan än ganska stor förändring av hela Android eller stora delar av den, så nej , det är inget man bara kan avinstallera typ
    Men det blir mer och mer så hoppas jag

8. robinofstockholm

robinofstockholm Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Förstår inte att det ska va ett sånt Hallå på 2.2 uppdateringen. Förvisso om man är Androidfreak då kan man förstå. Men för oss vanliga Svenssons så spelar det inte nån större roll om man får den senare efter sommaren nån gång..

De flesta är allt nöjda med sin Desire, trots lite barnsjukdomar. Det där med internminnet.. kan ju vara ett stort problem om man har typ 100 olika program installerade.. men vilken normal människa har 100 program i sin telefon.

Det är bara en reaktion jag har över eran stora dilemma.. om uppdateringen. :teeth:

Avslutningsvis så kommer det vara massor av buggar i ver. 2.2 så nog kommer det klagas på den uppdateringen. Hela projektet känns som att allt är på utvecklingsstadiet.. typ att allt är Beta.

Läste på nätet att Google håller på och utvecklar en ytterligare version av Android som är bättre än 2.2 !!! som ska komma ut om några månader.

9. fleischer444

fleischer444 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Android borde ligga ibakgrunden. Sen så ska sense fungera som typ Helix Launcher. HTC kan ju ha sina tillbehör som små apps som körs i bakgrunden.
    Jag gillar sense skarpt men jag är säker på att HTC och google borde kunna lösa det här med firmware uppaderingar snyggare.

Säga vad man vill men HTC har en hel del väldigt bra program och lösningar men ibland känns det inte som det väger upp när det kommer till deras slöa uppdateringar.
    Det var ju därför jag köpte en Desire och övergav min älskade Hero. Men det kansek är det HTC vill.

10. Viggo

Viggo Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

jag har 35-40 och är nere på 19 mb eftersom romet med jämna mellanrum blir låst till andra saker. Så jo det vore bra om htc kunde skicka ut 2.2 direkt o släppa sense i efterhand eller nåt eftersom detta väger tyngre än ett par snygga widgets.

11. DrT

DrT Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 499

MINA ENHETER

Vilka buggar talar du om?
    2.2 är klart bästa mobiloperativet som finns så beta får stå för dig

12. robinofstockholm

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Exakt, alla har olika åsikter om detta.
    Det är så det ska vara

Apropå buggar om det nya OS 2.2 kan jag inte uttala mig eftersom det är nytt. Vi får se om några månader vad folket säger... vad som är bra i 2.2 och det som är mindre OK.

13. Madeli

Madeli Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    722

MINA ENHETER

Det du får ha i åtanke är att de program du har nu inte stödjer att installeras på minneskortet. Så oavsett om du får vänta lite så måste även programutvecklarna fixa sina program så att det går att installeras på ditt minneskort... och även det kan ta sin tid. Så just nu har du ändå ingen användning av den funktionen.

14. robinofstockholm

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Jag tänkte oxå i dom banorna som Du..
    att tillverkarna måste justera sina program för att de ska passa.
    Det kommer säkert ta tid..

15. anton

anton Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det är väl inte helt sant. Visst, det är ju bra att problem kanske fixas under tiden vi väntar. Men när HTC släpper sin version av 2.* med Sense så kommer det ju mest troligt nya problem iom det.

16. exore

exore Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    58

MINA ENHETER

Läste på xda developers att en person har lyckats att flasha in 2.2 på sin rootade Desire samt att den är riktigt snabb. Dock fungerar inte radion lika bra än.

Men det verkar lovande och förhoppningsvis kanske vi kan få se en froyo rom redan nästa vecka. :)

HTC lär man nog åtminstone behöva vänta på ett par månader, jag tror inte vi ser någon officiell uppdatering före augusti.

Länk till tråden:
    http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=686343&page=9

17. aten

aten Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hahhaha om det nu är så bråttom med en strulig 2.2 så Installera skiten.
    Finns ju guide sen igår på swedroid.

Den kommer när den kommer till Htc utvalda lurar. :-D

18. exore

exore Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    58

MINA ENHETER

Oj, det kan vara lite större problem än vad det först verkade.

19. fireon

fireon Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    144

MINA ENHETER

Är det något konstigt att ha många apps installerade? Jag har ca 45 st och använder samtliga! Tyvärr så är minnet så litet så att jag inte kan installera större apps såsom google Earth... irriterande enligt mig.

Varför tror du att 2.2 är buggigt!? Klart att alla tillverkare måste anpassa det till varje telefons specifik hårdvara. Men det innebär ju inte att själva systemet är buggigt. Froyo lär ju vara bättre än 2.1, annars hade man ju inte släppt det som en uppdatering.

sen så är det väl klart att Google jobbar på en uppföljare till froyo! På samma sätt som det är logiskt att Microsoft utvecklar en uppföljare till Windows 7! Gingerbread kallas nästa Android version för övrigt...

Själv tror jag att froyo kommer rocka när det kommer till desire!

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

20. robinofstockholm

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Vi får väl se hur det blir med 2.2
    Egentligen så bryr jag mig inte så mycket när den kommer.. för den kommer ju snart om nån månad.. HTC får väl överraska mig mao :)

Men vill mer än gärna ha vissa saker fixade.. att man kan lagra apps på SD-kortet.. och att man kan se vald titel som spelas om man använder Sony Ericssons MW600 Stereo Bluetooth headset. Hoppas att det sistnämnda blir åtgärdat... A2DP eller vad det nu heter.