Till er som inte får HTC Sync att fungera

Diskussion i 'Hero' startad av shadoxz, 13 sept 2009.

  1. shadoxz

    shadoxz Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 sept 2009
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har läst runt på forumet och inte hittat en enda lösning som har fungerat för mig.

    Jag löste problemet igenom att:

    Gå in på enhetshanteraren, välja bärbara enheter, högerklicka på android phone och välj egenskaper. Därefter tryck på drivrutin och sedan uppdatera drivrutin.
    Välj sedan alternativet "välj drivrutinsprogramvara som redan finns på datorn" och bläddra fram till Program/HTC/HTC Driver/Driver Files och sedan den underliggande mappen.

    Funkade för mig, hoppas det funkar för er!
     
  2. Björn_1

    Björn_1 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 sept 2009
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Anledningen till att felet uppstår är ett fel i installationsfilen för HTC Sync. Vid uppackningen läggs drivrutinerna i mappen Program och vid installationen söks samma filer i mappen Program files. Ovanstående lösning med manuell installation via enhetshanteraren torde funka utmärkt för alla som har den senaste versionen av HTC sync.
     
  3. JDS

    JDS Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2009
    Inlägg:
    637
    Mottagna gillanden:
    32

    MINA ENHETER

    Riktigt pinsam nybörjarmiss ifrån HTC:s sida måste man säga!

    Har haft endel mindre program genom åren med dåligt skrivna installationsscript där de hårdkodat vissa sökvägar vilket säkert funkar för majoriteten men inte ifall du har ett svenskt windows. Pinsamt att ett företag som HTC inte kan bättre måste man säga.
     
  4. _z_

    _z_ Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2009
    Inlägg:
    3 149
    Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Måste bara tacka för tipset... Jag höll på att bli vansinnig igår när jag nu äntligen vågat mig på installationen så körde jag fast i syncen, så surt. Fick dock länk i en annan tråd hit & det löste sig :)

    Tack!
     
  5. kaffe

    kaffe Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2009
    Inlägg:
    35
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Svar från HTC support gällande sync problematiken

    Fick det här svaret;

    Bäste HTC kund, Tack för att du kontaktar vår kundtjänst.
    Vi är dedikerade till att erbjuda dig den bästa kvaliteten och besvara alla era frågor och funderingar. bifogat är texten med förklaring om varför problemet uppstår samt hur du kan göra för att fixa det.
    Kom ihåg att avinstallera HTC Sync samt manuellt radera alla HTC Sync mappar som ligger kvar innan du försöker om installera.
    HTC Sync Installation Problemet verkar vara med installationen av HTCSync.exe.
    Det verkar som att HTCSync.exe packar upp sina installtions filer till en mapp: C: \ Program \ HTCSync \.
    Men när HTCSync.exe letar efter drivrutinerna så letar den i C: \ Program Files \ HTCSync \ .... etc.
    Vid det här tillfället får du felmeddelandet att det går inte att hitta filen.
    Ett annat problem är att när installationen avslutas så tas dessa filer bort. Lösningen verkar vara att manuellt göra en mapp som heter "Program Files" på datorn, om du inte redan har en (detta kunde redan har gjorts av ett annat program).
    Kopiera hela HTC mappen med alla dess sub-mappar i C: \ Program Files mappen men gör det innan filerna tas bort så försök att kopiera HTC mappen "medans" error:Path not found felmeddelandet står kvar på skärmen . Felmeddelandet talar om för dig att när den söker efter så kan den inte hittas.
    Om du klarar av att kopiera dessa filer över framgångsrikt sedan använda Fil Utforskaren bör du kunna bekräfta att sökvägen och filen finns.
    Sen verkar det bara vara en fråga om att köra HTCSync.exe ett par gånger tills den kan köras utan att ge felmeddelande och det bör vara installerad så att när du ansluter USB-kabeln du aktivera HTCSync.
    När HTCsync program kan köras till slutförandet utan några felmeddelanden kan man vara någorlunda säker på att det har installerats korrekt och du bör ha en ikon på ditt system kolla i nedre högra hörnet av skärmen dock kan HTCSync blockeras av antivirusprogram.
    Vänliga hälsningar, Europa kundsupportteamet HTC Corp Global Service Div.

    Klart som korvspad eller hur?!
    Som tur är lyckades jag installera genom astt köra på en gammal dator.
    Lycka till ni andra!
     
  6. Keenan

    Keenan Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2009
    Inlägg:
    59
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    va????
     
  7. antroid

    antroid Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 sept 2009
    Inlägg:
    81
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    HTC har helt enkelt använt google translate när de översatte det engelska svaret till svenska :P
     
  8. cocacolacowboys

    cocacolacowboys Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2009
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag kan inte heller köra htc sync, och förstår inte riktigt hur shadoxz menar.

    Arg, frustrerad och tacksam för svar
     
  9. Pegrasus

    Pegrasus Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 sept 2009
    Inlägg:
    60
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tack för tipset! Tycker ändå det är bedrövligt att HTC inte fixat detta och släppt en fungerande version för nedladdning.
     
  10. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 749
    Mottagna gillanden:
    44 745
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Hur många minuter tar det att översätta det där till riktig svenska och lägga upp på hemsidan?

    Även om man är förbannat lat så sparar man mer tid på att skriva en förklaring folk förstår framför att förmedla en usel översättning.

    Nu får HTC allt stå i skamvrån ett tag och sedan ge sig ut efter mer driftig supportpersonal. Är det kanske så att man lagt ut helpdesken på entreprenad? Sådant här är nämligen symptomatisk för just den typen av support.
     
  11. echt

    echt Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2009
    Inlägg:
    811
    Mottagna gillanden:
    111
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Xperia Z5 Compact

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Xperia Z5 Compact
    Äh kunde ju varit värre, de försöker ju underlätta för kunden iom att alla inte pratar Engelska.

    Dock är felet en typisk miss i utvecklingsledet, antagligen har de byggt på en gammal modul eller ram, möjligen haft flera utvecklare som följt olika standard men troligen det första och sådant tycker jag är lite dåligt för det betyder att de inte ens testat det innan de släppte de.
     
  12. cocacolacowboys

    cocacolacowboys Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2009
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Nu fungerar det för mej... dock var jag tvungen att installera i en bärbar datorn som kör med Windows VIsta, och då gick det utan problem. När jag försökte i den stationära med Windows XP höll jag på att bli helt tokig eftersom det aldrig ville fungera.
     
  13. Korvboll

    Korvboll Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 okt 2009
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Bäste HTC kund, Tack för att du kontaktar vår kundtjänst.
    Vi är dedikerade till att erbjuda dig den bästa kvaliteten och besvara alla era frågor och funderingar.
    Bifogat är texten med förklaring om varför problemet uppstår samt hur du kan göra för att fixa det.

    Kom ihåg att avinstallera HTC Sync samt manuellt radera alla HTC Sync mappar som ligger kvar innan du försöker ominstallera.
    HTC Sync Installation Problemet verkar vara med installationen av HTCSync.exe.
    Det verkar som att HTCSync.exe packar upp sina installtions filer till en mapp: C: \ Program \ HTCSync \.
    Men när HTCSync.exe letar efter drivrutinerna så letar den i C: \ Program Files \ HTCSync \ .... etc.

    Vid det här tillfället får du felmeddelandet att det går inte att hitta filen.

    Ett annat problem är att när installationen avslutas så tas dessa filer bort.
    Lösningen verkar vara att manuellt göra en mapp som heter "Program Files" på datorn, om du inte redan har en (detta kunde redan har gjorts av ett annat program).
    Kopiera hela HTC mappen med alla dess sub-mappar till C:\Program Files mappen, men gör det innan du stänger error rutan (annars tas filerna bort).
    Försök att kopiera HTC mappen "medans" error path not found felmeddelandet står kvar på skärmen.
    Felmeddelandet talar om för dig att när den söker efter så kan den inte hittas.
    Om du klarar av att kopiera dessa filer över framgångsrikt sedan använda Fil Utforskaren bör du kunna bekräfta att sökvägen och filen finns.
    Sen verkar det bara vara en fråga om att köra HTCSync.exe ett par gånger tills den kan köras utan att ge felmeddelande och det bör vara installerad så att när du ansluter USB-kabeln du aktivera HTCSync.
    När HTCsync program kan köras till slutförandet utan några felmeddelanden kan man vara någorlunda säker på att det har installerats korrekt och du bör ha en ikon på ditt system kolla i nedre högra hörnet av skärmen dock kan HTCSync blockeras av antivirusprogram.
    Vänliga hälsningar, Europa kundsupportteamet HTC Corp Global Service Div.



    Rensade upp lite crap så det är lättare att förstå den där röran.

    Sen när det är gjort vill den att man ska installera drivrutiner (när man kopplar in telefonen och aktiverar synk i telefonen). Då väljer man bara att leta manuellt, och pekar den till C:\Program Files\HTC\HTC Driver\Driver Files\XP_x86 så börjar den mixtra ett tag. Sen funkade det för mig :).

    Tack kaffe för svaret.
     
  14. bamse011

    bamse011 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 okt 2009
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej!

    Vill bara tacka Shadoxz för den perfekta lösningen på problemet, har suttit i flera dagar och letat samt provat men nu funkar det klockrent. Tackar:P
     
  15. wmb

    wmb Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2009
    Inlägg:
    7 023
    Mottagna gillanden:
    1 962
    Operatör:
    Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    har ni alltså fått ett problem i installationen?

    Min går utmärkt, men programmet hittar inte mobilen när allt är färdigt
     
  16. matkoh

    matkoh Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 sept 2009
    Inlägg:
    309
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Hmmm.

    Hur får man ev. sync att funka i Linux (Fedora 11), då jag undviker Bills virusbenägna produkter.
     
  17. Vitalis

    Vitalis Guest

    Någon som skulle vilja slänga upp HTC sync på t.ex limeshare eller vad det heter?

    Kan inte ladda ner det från HTC's sida, sidan bara uppdateras och så får man börja om...
     
  18. difference

    difference Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 okt 2009
    Inlägg:
    2 930
    Mottagna gillanden:
    599
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S21

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S21
    Platta:
    Galaxy Tab A 10.1
    Hmmm. Någon som vet om det är någon skillnad på att använda den medföljande usb-kabeln jämfört med en generell mini-usb-kabel (ja de passar trots att kontakten ser annorlunda ut) när man ska synka? Får det inte att fungera. HTC Sync starta och allt men det står "Frånkopplad".
     
  19. wmb

    wmb Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2009
    Inlägg:
    7 023
    Mottagna gillanden:
    1 962
    Operatör:
    Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    som jag har det då. HTC sync installerar fint och startar. Men ingen mer kontakt. Fast det kvittar vilken kabel jag kör med isf.

    Däremot kan jag inte avinstallera HTC driver, och vet inte hur jag ska hitta den eller kunna reparera den igen :(
     
  20. difference

    difference Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 okt 2009
    Inlägg:
    2 930
    Mottagna gillanden:
    599
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S21

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S21
    Platta:
    Galaxy Tab A 10.1
    Löste sig med en omstart av telefonen. Kom på att jag mixtrat med ny version av HTC sync så det blev väl nån krock där.