Problem: Tillbaka från reparation utan IMEI-nummer

Diskussion i 'Galaxy Nexus - Allmänt' startad av mekanismen, 4 juni 2012.

1. mekanismen

mekanismen Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    67

MINA ENHETER

Förbrukas är inte samma sak som att voida. När bootloadern är upplåst har du, så vitt jag vet, ingen garanti. Låser du den igen så är garantin tillbaka. Så har åtminstone jag förstått det hela.

Lite oklart hur det står till just för Galaxy Nexus, men när jag låste upp bootloadern på min HTC Desire HD kom det upp en varning om att upplåsning MÖJLIGTVIS kan voida garantin.

Nu kan det ju vara så att detta inte gäller för en Galaxy Nexus köpt hos MediaMarkt, men jag skulle tro att om man får en riktigt bitter reparatör när man skickar in telefonen med upplåst bootloader, så kan han se det som en anledning till att skicka tillbaka telefonen utan åtgärd för att garantin inte gäller.

Nu är ju det här ett helt bakvänt case, då jag fick tillbaka telefonen från DeltaService med upplåst bootloader. Å andra sidan så besparade de mig några sekunder, eftersom jag nu slapp låsa upp den själv!

Last edited: 2 juli 2012
  2. DrLaban

DrLaban Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    94

MINA ENHETER

Så egentligen borde du skicka tillbaka den och be dem låsa bootloadern eftersom du inte godkänner reparationen. ;)
    Dock är det alldeles för drygt att behöva vänta på att få det gjort när det är så mycket snabbare att göra det själv. Men rent principiellt.
    Och så skickar du en faktura till dem för undersökningsavgift.

3. mekanismen

Mottagna gillanden:
    67

MINA ENHETER

Det är precis vad jag borde göra. Som du säger är det alldeles för mycket att vänta en månad till för att få ett par terminalkommandon skrivna...

4. Ascii

Ascii Android Expert Medlem

Mottagna gillanden:
    3.144

MINA ENHETER

Att reparationsföretag inte skäms. Vem kan man lita på idag, egentligen? Nästan så man borde gå en kurs i smartphone-reparation och fixa allt själv istället.

5. mekanismen

Mottagna gillanden:
    67

MINA ENHETER

Ringde till DeltaService och hörde med dom angående detta, på en gång blev hon jag pratade med otrevlig, fast det egentligen från min sida bara var en upplysning på att de kanske borde vara mer uppmärksamma i framtiden. Jävligt trist, men så kan det vara.

6. Stal

Stal Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Inte förvånad att Deltaservice skämmer ut sig igen. Jag fick som sagt reda på att min ca 3-4 månader gamla USB-kontakt hade börjat rosta och därför slutat fungera. Fick foto på en kontakt, kontakten de skulle skicka till mig tog 3 sura mail innan jag fick den. När jag fick hem kontakten så visade det sig vara en helt annan kontakt jag fick än den de fotat. 3 sura mail till där jag undrade vad de pysslade med så fick jag inget svar men slapp betala fakturan.
    + Att det tog ca 3 veckor för Deltaservice att fixa mobilen.

7. mekanismen

Mottagna gillanden:
    67

MINA ENHETER

Mm, min backreparation (vilket jag trodde innebar nån slags prio1-reparation, eftersom teknikern tabbat sig) tog en dryg månad.