Tips: Tillbehör - Galaxy Z Fold 3

Diskussion i 'Samsung Galaxy Z Fold 3' startad av Swedroid, 18 aug 2021.

  1. King Cobra

    King Cobra Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 nov 2010
    Inlägg:
    273
    Mottagna gillanden:
    109
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy s21 Ultra 256 Gb

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy s21 Ultra 256 Gb
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy s10+ 128 Gb
    Någon som hittat ett vettigt fodral än? Mina önskemål är att folden skall vara skyddad runt om. Det vill säga på kanterna, fram och baksidan och över "ryggen".
    Den skall inte göra folden till en mindre resväska.
    Man kan fundera på varför de inte gjort ett fodral som Leather cover Samsung Original Galaxy Z Fold3 Skal Leather Cover Camel - SkalHuset.se men att båda delarna sitter ihop med en läderflärp över ryggen?? Leather flip cover Samsung Original Galaxy Z Fold3 Fodral Leather Flip Cover Svart - SkalHuset.se har ju det, men skyddar inte framsidans kant.
    Ja det blir en kant när man öppnar folden, men det ser jag inte som något problem alls. Jag använder aldrig min mobil eller surfplatta liggandes på bordet.
     
  2. itmicael

    itmicael Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 nov 2015
    Inlägg:
    128
    Mottagna gillanden:
    53
    Någon som har fått tag på S Pen Pro ?
     
  3. Oggenator

    Oggenator Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2016
    Inlägg:
    414
    Mottagna gillanden:
    259
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra - 512GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra - 512GB
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S23 Ultra
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy Z Fold 3
    Beställde nyligen hem en Fold 3 (256GB) Phantom Black när Webhallen hade en riktigt bra rea. Sämre blev det inte av att man kan nyttja Benify. Köpte dessutom det svarta silikonskalet (original) till ett bra pris. Var en av de billigare och tunnare skalen.

    Jag har dock läst att silikonet lossnar med tiden på det skalet och att vissa har upplevt det som skört runt den lilla frontskärmen. Om nu inte skalet håller tillräckligt länge letar jag även efter ett bra skal för en S Pen. Har inte köpt en S Pen än heller. Men jag tänker att jag gärna vill ha en för vissa ändamål i framtiden.

    Oiginalskalet med flippskydd där S Pen inkluderas ser däremot riktigt bökigt ut och jag såg även något klipp där flippskyddet för frontskärmen inte alltid sluts helt. Vilket gör så att skärmen väcks i onödan och sådant kan alltid påverka batteritiden tänker jag om skärmen vaknar till liv då och då.

    Funderar på att slå till på en S Pen annars när den reas ut. Samtidigt har jag sett ett par tredjepartsskal från Spigen som verkar ha en hyfsat praktisk men en aningen bulkig lösning. Spigens lösning är något dyr dock. Sett ett par billigare varianter också som inte är från Spigen. Men de ser inte alls lika pålitliga ut. Har någon testat skalet som jag länkar nedan?

    Detta skal funderar jag på:
    https://www.amazon.se/Spigen-Kompat...2f074&pd_rd_wg=9Gb68&pd_rd_i=B0995WPCXJ&psc=1


    Funderar även på att köpa ett transparent skydd för sidolisten till Fold 3. Tänker om någon har applicerat ett sådant skydd? Funderar då på om man kan vika in och ut luren utan att det skaver emot?
    Vissa verkar påstå att det följer med ett skydd redan. Men jag antar att det då är ett sånt billigt skydd för att bara skydda enheten tillfälligt som lätt lossnar efter en kort period.

    Skyddet för sidolisten som jag är sugen på att införskaffa:

    https://www.amazon.se/Spigen-Skärmskydd-kompatibel-Skyddsglas-Gångjärnsområde/dp/B09C14QP47/ref=pd_aw_day0fbt_img_1/261-2156831-4898255?pd_rd_w=UsZvs&pf_rd_p=89e2af1f-5a5e-4d32-bfa9-24ec572a6d3f&pf_rd_r=S21BZ02A8PJC4T850ZH2&pd_rd_r=38e2dd45-4f13-4e13-869e-9af662d79de8&pd_rd_wg=QfSRp&pd_rd_i=B09C14QP47&psc=1

    Är ni annars nöjda med era tillbehör?