Tillbehör m.m till Xperia Play, vart hitta? Rekommendationer?

Diskussion i 'Xperia Play' startad av RazerBlader, 2 jan 2012.

  1. RazerBlader

    RazerBlader Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 feb 2011
    Inlägg:
    165
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Hejsan!
    jag har då suttit och kollat igenom alla 10 sidorna med forumtrådar här i Xperia Play-delen och inte hittat något mera hjälpsamt om vart man kan diverse skal, skydd, plastskydd med mera som kan rekommenderas och som hjälper till att inte slita alltför mycket på telefonen.

    Så de jag nu tänkte fråga är:
    • Har ni tips på någon/några butiker som säljer tillbehör till Xperia Play i allmänhet?
    • Någon speciell butik som säljer skal/skydd som innefattar hela telefonen? (Vill dock fortfarande att man ska kunna skjuta ut kontrollen)
    • Någon plastfilm som ni rekommenderar extra mycket som hjälper både mot repor och som har ett bra glid och så, och som helst inte använder alltför mycket klister för att fästa?
      (vill slippa att det bildas ett tjockare lager med klister eller liknande så att skärmens glidyta på telefonen i sig inte försämras)
    • Något fodral eller någon ficka eller så som man kan ha Xperia Playen i?
      (Tänker då på en ficka som man fäster på bältet om man har jeans/finbyxor och vill att telefonen ska vara lättillgänglig för en, samtidigt som jag vill att den ska kunna tåla viss fukt, om det regnar när man går hemifrån till affären eller så.)
    • Tips på större och kraftfullare batteri som man kan köpa?
    Observera att jag endast ser att ni håller er till Sverige, då jag inte gillar att handla ifrån ebay och utlandet :P

    Tack på förhand för svar.
    Med vänliga hälsningar RazerBlader :D
     
  2. RazerBlader

    RazerBlader Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 feb 2011
    Inlägg:
    165
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Någon som har något tips eller någon rekommendation?

    Jag funderar på detta i a f:
    Mobilväska till Sony Ericsson Xperia Play (LCML)

    Någon som kan ge det ris eller ros som har någon erfarenhet?
    och sen tänkte jag, vet någon om Xperia Playen ryms ändå i väskan tro trots att man har ett "snap on" på telefonen?:
    Snap Guard till Sony Ericsson Play (Svart)

    Och sedan så tänkte jag, någon som kan ge tips på ett sådant "snap on"-skydd/skal fast med ett material som är i ett gummiliknande material som inte är halt, så man inte ens kan snurra på telefonen när den ligger på bordet, och som gör så man får ett riktigt fast grepp, men ändå mjukt, och som inte är så tjockt?

    och för övrigt, är det någon som har beställt från themobilestore.se förut och har några tidigare erfarenheter av dem, om de är seriösa och så?
     
  3. Phukkitt

    Phukkitt Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 apr 2011
    Inlägg:
    169
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Får man fråga varför du inte vill köpa från utlandet?
    neTimes.com har ju t.ex. samma skal för 30kr +17kr frakt.
    Dual-Protection Case for Sony Ericsson Xperia PLAY R800i (SE Zeus) : neTimes.com, Smartphones Accessories
    Är ju så små pengar att det inte ens gör något om det skulle skita sig. :P

    Det närmsta ett gummiskal du kan komma tror jag är Trident Aegis: Sony Xperia Play Trident Aegis Case @DayDeal_com Review - YouTube
    Ska ha någon form av gummerad yta även på plasten om jag förstått rätt.

    Ett tredje skal du kan kolla på är Otterbox Commuter: Sony XPERIA Play OtterBox Commuter Case @DayDeal_com Review - YouTube
    Har själv även ett sådant men jag tror jag fått ett måndagsexemplar. :(


    Den där väskan såg ju ut att vara anpassad för storleken på Play, alla skal ovan gör den en del tjockare så jag tror inte det går bra med både skal och väska.
     
  4. RazerBlader

    RazerBlader Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 feb 2011
    Inlägg:
    165
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Tillkommer det inte per automatik tullavgift på allting som kommer in till Sveriges rike från utlandet?
    Är i a f mest därför som jag är/varit skeptisk, för jag har ingen vetskap kring det :P

    Sedan så var det väldigt mycket billigare att beställa skalet utomlands :P

    Och tack för tipset om det gummiliknande plastskalet, men det såg ut att vara lite väl tjockt, jag kanske får försöka att söka vidare efter något annat alternativ till det, och det från otterbox som d själv använder såg ut att göra portarna väldigt svåråtkomliga, speciellt vid hörlursporten då jag vet vad jag brukar använda för hörlurar, men tack för tipset i a f och för all hjälp :D får väl lov att kolla runt på eBay och allt sånt även om jag fortfarande känner mig lite skeptisk :P
     
  5. RazerBlader

    RazerBlader Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 feb 2011
    Inlägg:
    165
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Jag hittade på detta skalet nu i silikon, tror/hoppas att det kan duga till mig:
    Xperia PLAY Blå

    Sen så får jag beställa därifrån och testa att köpa hem bältesväskan också och se om det passar, då jag är rätt så rastlös och vill ha ett skal och bältesväska ganska omgående, så är det väl en smäll jag får ta om det inte ger den effekten jag hoppas med skalet, och om inte skalet och telefonen får plats i väskan så får jag ta den smällen också :P
     
  6. Phukkitt

    Phukkitt Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 apr 2011
    Inlägg:
    169
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Tullavgiften är oftast bara några få procent, däremot så ska man betala moms 25% och administrativ avgift på 100kr. :money:
    Internethandel från ett land utanför EU - Tullverket

    Det sker dock så gott som aldrig på varor under 300kr och framförallt inte småvaror, det skulle vara om du har oturen att komma med i något av postens stickprover. Jag har handlat MASSOR från utlandet, Hong Kong framförallt, dyrt som billigt, och endast behövt betala tull/moms en enda gång. Det var när jag köpte LiPo-batterier, laddare, nätadapter osv till en av mina radiobilar. Eftersom allt var från eBay så kom de i egna paket/brev, och det enda jag fick tulla på var laddaren som kostade 350kr. Den kostade då som billigast 1400kr i svenska webshopar, så de pengarna var ändå insparade. :P
     
    RazerBlader gillar detta.
  7. El_Kebabo

    El_Kebabo Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 okt 2011
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    jag kör på Trident Aegis tycker det funkar skitbra, köpte mitt från amazon i england
     
  8. RazerBlader

    RazerBlader Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 feb 2011
    Inlägg:
    165
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Okej, då vet jag, men låter för riskabelt, om jag iskallt skulle räkna med att bara behöva betala det som anges och sedan frakt, och sen helt plötsligt få tullavgift och allt en vända, så jag ä nog fortfarande lika spektisk ändå, hihi :P Men tack i a f för svar och för att du ville berätta så väl :D
    Okej, men jag kör på det där blåa som jag länkade till ovan, skydd som skydd, får la strunta i om det inte ger de effekter som jag vill ha när jag beställer ett :P
     
  9. RazerBlader

    RazerBlader Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 feb 2011
    Inlägg:
    165
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Jag tänkte på att väcka min gamla forumtråd till liv igen då jag har hittat skal och dissplayskydd, men jag söker fortfarande efter lite nya sidor som man kan beställa saker till sin telefon från :P

    • Har ni tips på någon/några butiker som säljer tillbehör till Xperia Play i allmänhet?
    • Någon speciell butik som säljer skal/skydd som innefattar hela telefonen? (Vill dock fortfarande att man ska kunna skjuta ut kontrollen)
    • Tips på kraftfullare batteri som man kan köpa men som inte kräver en större batterilucka?

    Och sedan kom jag på och jag undrar, finns det något sätt som man kan skydda den fysiska spelkontrollen på?

    Då mitt exemplar har så tajt mellan skärmdelen och kontroll-delen så ser man vart skenan har varit någonstans och varje gång jag drar ut och ska använda kontrollen nu för tiden så stoppar jag jämt in några fingrar emellan och försöker att se till så att det blir mer spelrum emellan så det inte blir några djupare märken än vad där redan är :ehm:

    Tack på förhand återigen.
    Med vänliga hälsningar RazerBlader :D
     
    Last edited: 1 maj 2012
  10. Phukkitt

    Phukkitt Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 apr 2011
    Inlägg:
    169
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    MyTrendyPhone har en del tillbehör, inte så välsorterat dock så du lär se en del grejer för andra telefoner där med: http://www.mytrendyphone.se/shop/sony-ericsson-xperia-130590s.html
    Kolla kategorin "Väskor och fodral" för olika skal.
    Det finns kraftfullare batterier på eBay, men kvaliteten lär ju variera.

    Angående repor, vet vad du menar. Min har skavt när den är stängd så jag har två små fläckar där färgen släppt. Vet inte vad man kan göra åt det dock. :/
     
  11. RazerBlader

    RazerBlader Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 feb 2011
    Inlägg:
    165
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Tack för tipset till sidan, den ska jag genast checka in :D

    Och jag tror jag kommit så pass långt att även om det inte är en snygg lösning, så funderar jag på att sätta tejp på den utskjutbara spelkontrollen och försöka att klippa ut så att knapparna hålls fria och så, blir mer en fullösnings/nödlösning än en fin lösning då men det är smällar man får ta, för jag vill gärna inte att den ska tappa färgen helt och att jacken ska bli så djupa att de till slut kommer igenom plasten :ehm: