Tillbehör till Galaxy S

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av Androido, 5 jun 2010.

1. vurna

vurna Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Är det någon som har hittat ett fodral som man kan fästa på överarmen? Text att ha när man cyklar/springer.

2. zupe

zupe Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Tjejej köpte ett till sin iphåne på ebay för några tjugor och galaxyn passar i det.
    Men man får nog skära ut lite för back och meny knapparna.

Har också beställt en vent. bilhållare. Samt två olika fodral.
    Kunde ju inte låta bli när det ena bara kostade 28 kr inkl frakt på ebay
    Återkommer

3. Mex77

Mex77 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Fick min skärmfilm á 240:- i handen igår efter att sonen pillat på luren :o
    Dock är den mycket skönare utan filmen som fingrarna ändå bara fastnar i :)

4. littlelen

littlelen Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Gällande sporthållare till armen... sätt för TUSAN INTE i en telefon MED skyddsfilm i ett fodral... skärmskyddet klistras fast emot plasten som de ska.. men sen sitter skärmskyddet med.... fick massa luftbubblor under skyddsfilmen och den va praktiskt tagit omöjlig att få ur fodralet.... köpte ett för iPhone 4 på DX..

5. Gandi

Gandi Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Efter att ha använt telefonhållaren ett tag så kommer min utvärdering.
    Köp den inte. Den är komplett värdelös. Kan kanske bli bra om man moddar den lite.

6. Hostis

Hostis Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Köpte en universal bilhållare på biltema för 49 kr. Den passar helt okey. Dock så lossnar själva hållaren från armen väldigt lätt. Det fixas lätt med superlim. 10 kr på jula så har du superlim också. Den går även och ha i liggande ställning också till er som undrar.

7. YellowZombie

YellowZombie Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    35

MINA ENHETER

Älskar din utvärdering!

8. DigiMan

DigiMan Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16
    Operatör:
    SMART
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 4 SM-N910C

MINA ENHETER

Operatör:
    SMART
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 4 SM-N910C
    ROM:
    5.1.1
    Info:
    SM-N910C Exynos Octa Core
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S4
    ROM:
    Broodplank AOSP 4.4.4
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab Pro 8,4
    ROM:
    4.4.2
    Info:
    SM-T320
    Jag fick ett mail från samsung

DALLAS, August 11, 2010 — Samsung Telecommunications America (Samsung Mobile), the No. 1 mobile phone provider in the U.S., today announced a line of premium accessories for the Android™-powered Galaxy S smart phone portfolio. The lineup of premium Galaxy S accessories, including a convenient desktop dock, vehicle dock and backup battery charging system, will provide users with an enhanced mobile experience for each of the Galaxy S smart phones.

The Samsung Galaxy S accessory lineup includes a small, compact desktop dock providing consumers an easy-to-use option to view their favorite movies, listen to music, display as a digital picture frame and use the desktop speakerphone when making hands-free calls while at a desk or in a home office. The Galaxy S desktop dock, which also doubles as a charger, allows for useful application downloads and internet browsing features such as Google Search™ by Voice, which allows users to speak their search query. Users can download the Desk Home application from the Android marketplace by searching for “desk home Samsung”. The Desk Home application can switch brightness levels from day to night and provides one-touch access to the Daily Briefing, alarm clock, music, pictures, movie gallery and local weather so that you can always stay up-to-date with daily activities.

The Galaxy S portable vehicle dock allows users to mount their device to a car windshield or dashboard and display turn-by-turn instructions for a safe, hands-free GPS navigation experience. Users can receive and display the latest traffic alerts, location-based information and activate the Google Search™ by Voice features when the Galaxy S smart phone is in the vehicle dock. The lightweight vehicle dock rotates freely between landscape and portrait modes and is attachable to either the windshield or car dashboard. The vehicle dock also contains a micro USB connection to conveniently charge a phone while in-use.

The Samsung Galaxy S accessories lineup offers an affordable charging solution that includes three components such as an extra 1500 mAh battery, a spare battery charger with phone stand and a wall charger for charging your phone and spare battery separately. The backup charger is small enough to fit in a pocket, purse or briefcase to transport and protect a charged backup battery allowing users smart phones to always stay powered-up while on-the-go.

Customers can also personalize Galaxy S smart phones with multiple protective case options, available in a variety of colors, patterns and fabrics to fit the needs of each consumer’s personal style. Additional Galaxy S accessories include a three-pack screen protector set with anti-scratch, mirror, and privacy screens as well as the Samsung WMG160 Wi-Fi HD streaming device. The Samsung WMG160 allows users to stream movies, music, and photos directly from a Galaxy S smart phone to an HDTV.

For more information on retail availability and a complete list of Galaxy S accessories, visit www.samsung.com.

9. YellowZombie

YellowZombie Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    35

MINA ENHETER

Jag beställde ett skinnfodral från Ebay, märke pdair här om dagen. De ringde igår från PayPal och ville bekräfta att det var jag som betalat. Någon som varit med om likande? De ringde i utbildningssyfte och hela samtalet blev inspelat. Jag blev lite tagen när jag satt och körde bil och denna trevliga kvinna uttalar mitt namn på engelska och börjar prata ganska så sofistikerat.

Lite underligt el?

10. zupe

zupe Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Tusan kunde du inte kläck ur dig det tidigare. Innan jag han beställa en jag med.

Ja ja den var i allafall billig.....

11. Gandi

Gandi Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Sorry, blev inte så att jag använde den så mycket så jag märkte inte ifall den va något bra

12. SPRAKET

SPRAKET Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ge mig den där desktop-dockan nu. NU NU NU!

13. zupe

zupe Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Blev en sådan hållare och ett sådant här fodral. Köpte från ebay för ynka 28:- inkl frakt! tog en och en halv vecka innan det var hemma. NICE!

Tycker hållaren är helt ok. fick dock fila av lite så att armarna nere inte viker sig så lätt. Hade varit bra om man kunde låsa de i utfällt läge men men...
    Kanske blir lite snabblim där i morgon ska ännu se om det behövs, tror inte det.

plattan till hållaren spm man sätter själva mobilen i var kanon , då den även passar min andra hållare med sugpropp. Det är mycket enkelt att sätta i och ta ur mobilen med en hand och den sitter ändå bra i plattan.
    Visst hela konstruktionen är lite ranglig och lämpar sig nog inte för rally körning men för dagligt bruk helt ok.

Nu slipper man ju sträcka sig fram för att peta på luren, som innan när jag hade den i rutan med sugkopp.

Skall man köra efter gps var det bättre att ha den i rutan än i ventilen, man slipper sänka blicken så långt om den sitter i rutan.

Fodralet var mycket snyggare i verkligheten och passformen är klart godkänd. Hela luren får plats i fodralet vilket inte var fallet med mitt gamla fodral. Skinnet känns som skinn fast det är fusk skinn. Telefonen passar perfekt i det och ramlar inte ur om man ruskar det upp och ned.

Betyg hållare
    Ta i ur mobilen 5/5
    bygg kvalitet 4/5
    stabilitet 3/5
    Lite ändring i konstruktionen och det hade varit en toppen produkt.

Betyg Fodralet
    passform 5/5
    känsla 4/5
    design 4/5
    kvalitet ja det får fram tiden utvisa. men håller det längre än det gamla jag hade så är jag nökd. det började falla i bitar efter en månad.

Last edited: 24 aug 2010
  14. zupe

zupe Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

bild på fodralet tagen med telefonen.[​IMG]

Last edited: 24 aug 2010
  15. Gandi

Gandi Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Zupe.

Den metallstången som man fäster hållaren med i ventilen lossnade från plasten den satt monterad i så den klarar inte längre av att hålla uppe telefonen om jag sätter i den igen. Men det borde vara lätt ordnat så byggkvalitet ger jag den 1/5

16. Dem00niX

Dem00niX Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

jag beställde en sån här bilhållare : Länk
    jag är nöjd som fanken. Luren sitter perfekt och den fick plats på vänster sida av förarplatsen, 81kr inkl frakt är inte mycket. Sen får vi se om den håller eller inte. Men än så länge nöjd.

17. Anzen

Anzen Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Blabla f*rbannat lång länk....

De har uppdaterat paketen med två batterier bilhållare och grejer, man får nu även ett par silikonskal med i paketet. Jag tänkte beställa nu faktiskt. Allt för under 300kr fortfarande.

18. Nuukeer

Nuukeer Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Last edited: 26 aug 2010
  19. Kiddy

Kiddy Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    419

MINA ENHETER

Har köpt dessa och de fungerar väldigt bra: