Tillbehör till Galaxy S

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av Androido, 5 jun 2010.

1. Androido

Androido Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Inte än men den är på G ! jag lägger upp bilder så fort paketet har kommit men jag recenserar inte den eftersom Swedroid kommer att lägga upp en recension på den ;)

2. Mikaels

Mikaels Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nej, det är ju inga stora pengar det handlar om så jag känner mig inte orolig för det. Jag funderar mest över hur paypal fungerar. Jag har betalat silikonskyddet på ebay nu (m.h.a. paypal) och kommer nu åka iväg på resa i drygt en vecka, är det något mer jag behöver göra för att köpet ska gå igenom eller kan jag nu, efter betalningen, bara vänta på att varan ska dimpa ned i min brevlåda? Vill inte få negativa omdömen eller något annat bös för att jag missar något då jag är borta *sippar lite på mitt semestervin* :)

För övrigt så kanske skyddet inte ens hinner komma till sverige innan jag själv är tillbaka...

3. Mikaels

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Androido, hur länge har du väntat på silokonskyddet?

4. Androido

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Paketet kommer till din postlåda eller till din postombud som med vanlig svensk postgång, du behöver inte bekymra dig när du har betalat med PayPal redan resten sköter säljaren.

5. Mikaels

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det låter bra det :) Men för framtida eventuella "större" köp, behöver jag oroa mig för att säljaren "tar" mina pengar utan att jag får någon vara? Som jag förstått det så kan ínte säljaren få pengarna utan att jag fått varan? Börjar bli lite sluddrig nu tror jag...hehe :)

6. Mikaels

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har nu upptäckt att ebay är riktigt trevligt, gillar det än så länge mer än tradera :)

7. tysonayt

tysonayt Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Fick mitt Invisible Shield idag, men minuter efter jag öppnat det låg det i papperskorgen -.-

8. Mikaels

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

*s* Varför hamnade det i papperskorgen? För mig funkade det helt ok (förutom de några dammstråna som hamnade bakom skyddet) :/

9. Androido

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Shipped on Jul-08-10

10. Androido

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Det är klart att säljaren måste få pengarna innan han skickar din vara, så det fungerar som på Tradera, men för det mesta om du handlar från en säljare som har flera hundra eller tusen omdöme så kan du vara lugn, för det mesta ;)

11. Mikaels

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Vet du något om skärmskyddet, Androido...jämfört med exempelvis Invisible S? Jag är helt novis gällande detta så... :)

12. Mikaels

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

#110 Det förstår jag, att han måste ha kontroll över mina pengar innan han skickar varan...Det jag funderade över var om han/hon HAR mina pengar innan han/hon skickar varan? Nä, va f-n, nu dribblar jag snart bort mig själv *s* :)

13. Miklan

Miklan Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Du menar om det fungerar som internetgiro?

14. Mikaels

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Vet inte hur internetgiro funkar :-/ hur som helst, jag lär märka hur det funkar. Nu ska jag lär och minst sova :-) Ha det gott, alls.

15. tysonayt

tysonayt Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Fastnade massa skit på skärmskyddet, då tröttnade jag.

16. Androido

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Så du brände 150 spänn ? Det är tur att det inte var 100 tusen som Gudrun grilla bort på 20 min :D

17. Androido

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Enkelt förklarat : jag lägger köp nu bud, chekar ut och väljer att betala direkt med PayPal, loggar in på PayPal och godkänner att pengarna ska överföras från mitt Visa kort till säljarens konto via PayPal, när PayPal hittar täckning då är betalningen genomförd och du ska få din vara så snart som möjligt.

En sak med PayPal, man måste knyta sitt bank kort ( helst Visa kort ) till PayPal och dem måste godkänna det innan du kan handla internationellt och då pengarna dras från ditt bank konto

18. Nuukeer

Nuukeer Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Fiatpengar, som riksbanken trycker ut i form av tjugor, hundralappar o.s.v., har inget intrinsikalt värde (det vill säga att de inte har ett inneboende värde som t.ex. guld). De pengar som gick "förlorade" gav hon egentligen bort till svenska folket genom att kronans köpkraft ökade. Jag tycker det således var en ypperlig idé, då Fi får blir 100k fattigare (minus någon miljarddels krona, vilket representerar ökningen av kronans köpkraft).

För att inte vara helt OT kan jag säga att jag också har beställt ett sådant där silikonfodral från eBay.

19. Hrc4u

Hrc4u Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

nu först? :eek:
    ebay aningen bättre än tradera ;)
    köpt därifrån ett par år nu och än sålänge int blii blåst *ta i trä* :)

20. Mikaels

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har vetat vad ebay är men inte brytt mig då jag hållt mig till tradera. Hädanefter kommer jag hålla koll på ebay :-)