Tips: Tillbehör till Nexus 6

Diskussion i 'Nexus 6 (2014) - Allmänt' startad av Psykos, 21 okt 2014.

  1. NewfarM

    NewfarM Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 maj 2010
    Inlägg:
    264
    Mottagna gillanden:
    87
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 6 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 6 Pro
    Fick svar från Tylt att hållaren släpps under januari

     
  2. Samuel Fröhler

    Samuel Fröhler Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 okt 2011
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Om du letar du vassare in ear lurar till Nexus är Noir grymma, dom har två högtalarmembran i varje snäcka (double driver) dessutom både en balanserad och en dynamisk högtalare vilket aldrig tidgare funnits för Android. Tycker det ger en otrolig rymd o bredd på musiken, studioljud (utan att jag för den skull nånsin suttit i en studio själv - he he). Perfekt för Android lurar då den har 3-knappar för Android så du kan starta/stoppa musik, nästa spår osv. Ljudmässigt torde de vara de vassaste lurarna för Android på marknaden (och Svenska) just nu.
    http://degausslabs.com/earphone/noir
     
    Last edited: 28 dec 2014
  3. MightyMike

    MightyMike Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2011
    Inlägg:
    100
    Mottagna gillanden:
    46

    MINA ENHETER


    Och det baserar du på vad (att de är de vassaste alltså)? Är det bara egna intryck eller?
     
  4. Samuel Fröhler

    Samuel Fröhler Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 okt 2011
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Ja inte är jag ett proffs men så mycket vet jag att det är mer än bara ett intryck. Mig veterligen har det aldrig tidigare funnits ett par hörlurar för Android som nyttjar balanserade högtalar-membran, det har ju varit något man nyttjat på scen eller om man skaffat dessa som in ear (Shure samt några andra märken för 3-4000 o uppåt) har de varit utan mikrofon och definitivt inte funkat för Android..

    Knowles heter bolaget som gör dessa balanserade armaturer och det är grym high tech på det bolaget typ raketforskning. Tror att man måste lyssna på dem för att förstå vilken skillnad det är på dessa och ex Beats eller andra dussinlurar hos din lokala tele-butik. Länk http://www.knowles.com/eng/Products/Receivers-and-speakers/Balanced-armature-speakers
     
  5. night77

    night77 Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2010
    Inlägg:
    11 252
    Mottagna gillanden:
    8 099
    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S21
    Platta:
    Galaxy Tab S9 plus
    tycker personligen att Sony Xperia har mycket bättre ljud än de flesta telefoner jag har testat eller haft tidigare, har testat HTC, Samsung, LG och iPhone, båda med trådbundna hörlurar och BT.
     
  6. Samuel Fröhler

    Samuel Fröhler Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 okt 2011
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    OK, dock så diskuterade ju vi iofs hörlurarna och Nexus 6 inte telefonens ljudchip. Men det kan säkert vara så att olika tillverkare av telefoner nyttjar olika ljudchip och Sony är ju duktiga på musik så ditt resonemang kan säkert stämma. Vet inte var Nexus 6 står sig i förhållande men tror att den är ganska bra då den är såpass ny som den är, har bara att jämföra med min Nexus 5:a och dom låter lika bra.
     
  7. night77

    night77 Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2010
    Inlägg:
    11 252
    Mottagna gillanden:
    8 099
    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S21
    Platta:
    Galaxy Tab S9 plus
    Det jag menade att hörlurarna kan låta olika från telefon till annan, även om du köper den dyraste hörlur o ansluta till en Nexus 6 så kan den inte ge dig bästa ljudet om inte själva telefonen har bra ljud.

    Sen är grejen så att min privata lur är en Nexus 6 och jobbtelefon är en Xperia Z3, jag kopplar båda till min bilstereo via BT och Sonyn ger alltid bäst ljud av sig jämfört med Nexus 6 som har nyare plattform. Samma sak när jag kopplar mina Beats hörlurar med 3.5mm kontakten o då funkar Sonyn betydligt bättre. Mediaspelaren är också en sak för sig, Walkman appen är riktigt bra o lätt att använda samt har inbyggda funktioner för Sonys ljudchip.
     
  8. Samuel Fröhler

    Samuel Fröhler Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 okt 2011
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    - Aha, ok då förstår jag. Mitt dilemma är att jag tycker en ren Android GUI är att föredra framför Sonys ganska jobbiga GUI har testat Sonys vid ett par tillfällen och kan inte riktigt med det.. Vad gäller musiken kör jag PowerAMP samt FLAC koverterad filer så jag tycker det låter "bra" men du har givetvis en poäng där, kommer dock inte köpa en till lur nu när Nexus 6:an är inköpt..

    Kul att du nämner Beats för när jag testar Degauss Labs Dual Driver mot Beats är det som att lyssna på samma låt på två helt olika nivåer. Dual Driver har en känsla av "arena ljud" dvs ett brett ljud med detaljer, medans Beats bara låter fast med mer bas än vad du har på ett par vanliga lurar. Om vi hoppar till Noir har ju dessa då även en balanserad högtalare, det lär göra mycket på detaljer diskant och sång, samt balansera bas ordentligt.. känns riktigt intressant.
     
  9. Pliind

    Pliind Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2010
    Inlägg:
    2 403
    Mottagna gillanden:
    345
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max
    Platta:
    iPad Pro
    Övrigt:
    Apple Watch 7 Steel
    Kan varmt rekommendera er som inte testat ännu att köpa Google cardboard (finns på dx för en spottstyver) Telefonen är lite för stor men inget jag tycker påverkar funktionen. Även "magnetknappen" på sidan fungerar :)

    I övrigt fick jag också hem min itian QI-laddare och kan varmt rekommendera denna. Hade 2st Samsung QI-laddare sedan tidigare men då Nexusens QI-mottagare är under "e" på nexus så passade det inte 100% (halva telefonen hängde utanför laddaren)
    Itian-laddaren har även en liten diod frampå som bekräftar att telefonen laddas.
     
  10. ErikHTC

    ErikHTC Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jan 2010
    Inlägg:
    841
    Mottagna gillanden:
    149
    Telefon:
    Galaxy Z Fold3 5g 256gb

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Galaxy Z Fold3 5g 256gb
    Telefon 2:
    Galaxy Fold 512 gb
    Telefon 3:
    Galaxy S9+
    Härligt att någon testat cardboard! Blir att beställa en nu, trodde att det inte skulle fungera alls iom storleken

    EDIT: Förresten qimottagaren sitter väl under u:et? Hur upplever du qiladdning? Samma batteritid som vid laddning med usbladdaren? Jag har en billig laddare och den fungerar inte alls bra :/
    EDIT2: Beställde en cardboard och en itian A6 bara för att få en egen uppfattning om hur bra det fungerar. Fungerar inte laddningen som den ska med denna laddare borde det ju vara fel på telefonen eftersom det inte finns någon bättre egentligen. Då kanske man kan få ut en ny?
     
    Last edited: 4 jan 2015
  11. Pliind

    Pliind Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2010
    Inlägg:
    2 403
    Mottagna gillanden:
    345
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max
    Platta:
    iPad Pro
    Övrigt:
    Apple Watch 7 Steel
    Laddningen håller som den ska för mig, hade problem med Samsung laddare men det beror nog på att den inte var skapad för Nexus 6 och därmed svårare att placera rätt. Kan vara under uet också men fick bäst grepp mot e på Nexus med samsungladdaren.

    Itian fungerar fint för mig :)

    En sak jag aldrig reflekterat över är "tricklecharging" Itian skall tydligen sakna denna funktion. Men vissa skriver att de vaknat upp med halvfulla batterier då? Medans med min Note 3 var de aldrig vart snack om sådant. Har bara haft min Itian ett dygn nu så återkommer med resultat.
     
  12. BigF

    BigF Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 okt 2009
    Inlägg:
    827
    Mottagna gillanden:
    485
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra
    Fick Google cardboard i julklapp och är barnsligt förtjust. Har bara kört den med min Nexus 5 än så länge. Skönt att veta att den kommer att fungera med min Nexus 6 som jag ska köpa nästa helg.
     
  13. wikings1

    wikings1 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2010
    Inlägg:
    461
    Mottagna gillanden:
    59

    MINA ENHETER

  14. wikings1

    wikings1 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2010
    Inlägg:
    461
    Mottagna gillanden:
    59

    MINA ENHETER

    Finns för 28 US ink frakt
     
  15. Pliind

    Pliind Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2010
    Inlägg:
    2 403
    Mottagna gillanden:
    345
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max
    Platta:
    iPad Pro
    Övrigt:
    Apple Watch 7 Steel
    Minirecension på Itian A6:
    [​IMG]
    Passning:
    I stående läget så laddar telefonen direkt, i liggande läge så får man justera lite i sidled för att få kontakt.

    Laddning:
    Laddar som vanligt, ca 1A. 3 spolar möjliggör kompabilitet med fler enheter och fler lägen.

    Produkten i sig:
    3 lägen.
    Röd-diod = Laddar ej
    Blå-diod = Laddar
    Släckt diod = Laddning färdig.

    Trots att dioden är släkt så har jag full laddning oavsett när jag plockar bort telefonen från laddaren. Vilket jag antar betyder att laddaren börjar driva telefonen istället? Lägger jag min fulladdade telefon på laddaren så släcks dioden helt och förblir släckt.

    Kan rekommenderas varmt för Nexus 6 användaren.

    Har ni inte telefonen ännu och leter tillbehör redan nu kan jag rekommendera denna och ge ett varningens finger till er som tänkt använda Samsungs QI-laddare då den ej passar optimalt med N6.
     
    Englund81, Davil och ErikHTC gillar detta.
  16. Davil

    Davil Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    2 500
    Mottagna gillanden:
    455
    Telefon:
    HTC U11+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    HTC U11+
    ROM:
    Stock Root
    Bra recension!

    Jag har använt min Itian A6 sedan dag 2 och har bara gott att säga om denna laddare!
    Fungerar perfekt!
    Vid en morgon så hade jag 99% batteri, men det kunde jag leva med :).

    Skickat från min Nexus 6 via Tapatalk 2
     
  17. Wollmer

    Wollmer Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2014
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    8
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Motorola Google Nexus 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Motorola Google Nexus 6
    Telefon 2:
    LG Google Nexus 5

    Själv får jag inte min Itian att fungera. Den börjar ladda min N6 direkt vid stående läge, men slutar igen efter ca fem sekunder. Oerhört besviken.
     
  18. Pliind

    Pliind Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2010
    Inlägg:
    2 403
    Mottagna gillanden:
    345
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max
    Platta:
    iPad Pro
    Övrigt:
    Apple Watch 7 Steel
    Känns som att något är defekt i laddaren då den verkar "smartare" än en strömkälla med en spole på sig.
    En annan sak jag bara säger ifall någon undrar är att ifall man lägger telefonen precis på håret mellan laddar och ej laddar så kommer telefonen säga att den laddar om och om igen i form av vibrationer. Justering avhjälper det för min del iaf.
     
  19. MightyMike

    MightyMike Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2011
    Inlägg:
    100
    Mottagna gillanden:
    46

    MINA ENHETER

    DSC02648.JPG

    Laddaren, Itian A6, köpt på EBAY för 183:-, tog tre veckor att få hem. Laddar som förväntat. Har moddat den lite med en strömbrytare då jag inte alltid vill använda den som laddare utan ibland bara använda den som stativ på mitt bord på jobbet. Precis som en annan QI –laddare jag har så är den inte helt tyst då den laddar så jag personligen skulle aldrig kunna ha en sådan här pryl på nattduksbordet. Testat den med Nexus 5, 6 och 7 och den fungerar på alla. http://www.ebay.co.uk/itm/301250846...49&var=600291542170&ssPageName=STRK:MEBIDX:IT


    DSC02649.JPG

    Skinnet är från DBrand och kostade 105:-. Bra kvalitet, man jag skulle ha satsat på ett från SlickWraps istället, men jag kände inte till SlickWraps då jag köpt mitt… SlickWraps har en annan lösning än DBrand då det kommer till införsänkningen för Motorola –loggan och jag föredrar SlickWraps lösning. Skulle alltså hellre ha köpt: https://slickwraps.com/metal-series-wraps-skins-for-nexus-6.html
     
    Englund81 gillar detta.
  20. MightyMike

    MightyMike Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2011
    Inlägg:
    100
    Mottagna gillanden:
    46

    MINA ENHETER

    DSC026501.jpg

    Jag har svart bälte i montering av skärmskydd men det här fick jag inte att fungera (skärmskydd av glas), ville helt enkelt inte fästa ute i kanterna. Kvaliten i övrigt var okej. Köpt på EBAY för 34:-

    http://www.ebay.co.uk/itm/161476314725?_trksid=p2059210.m2749.l2649&ssPageName=STRK:MEBIDX:IT

    DSC026531.jpg


    Lätt som en plätt att montera och så bra känsla det kan bli med skärmskydd av plast. Köpt på EBAY för 43:- (3 framsidor och 3 baksidor)

    http://www.ebay.co.uk/itm/301415157541?_trksid=p2059210.m2749.l2649&ssPageName=STRK:MEBIDX:IT