Tillbehör till P7300/P7310 (Galaxy Tab 8.9) från Dealextreme.

Diskussion i 'Samsung' startad av kallt_kaffe, 3 jan 2012.

  1. kallt_kaffe

    kallt_kaffe Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2010
    Inlägg:
    2 682
    Mottagna gillanden:
    1 685
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10
    Någon som hunnit köpt, fått och testat några av de tillbehör till Samsung Galaxy 8.9 som finns att köpa hos DealExtreme?

    P7310 - Free Shipping - DealExtreme


    Har själv en P7310 på igång som troligen dyker upp imorgon och har börjat fundera på vilka tillbehör man behöver införskaffa.

    Funderar på en sån här: Protective Soft Silicone Case for Samsung Galaxy Tab 8.9" P7310/P7300 - Black - Free Shipping - DealExtreme
    [​IMG]

    Eller en sån här: Ultra Slim Protective Leather Case for Samsung Galaxy Tab P7310/P7300 - Black - Free Shipping - DealExtreme
    [​IMG]

    Eller varför inte båda då priserna är klart överkomliga.
     
  2. janwin

    janwin Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jul 2011
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tackar som fan för länken!
    Ska definitivt beställa lite prylar därifrån :) Gärna lite feedback om shopen är att lita på...
     
  3. dhanjel

    dhanjel Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2009
    Inlägg:
    1 414
    Mottagna gillanden:
    278
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 11

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 11
    Beställt därifrån många gånger, så du kan handla lungt!
    (Tänk dock på tullen och dela upp i ett par mindre beställningar om du landar > 30$)
     
  4. kallt_kaffe

    kallt_kaffe Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2010
    Inlägg:
    2 682
    Mottagna gillanden:
    1 685
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10
    Kan bara instämma med ovanstående. Jag är stammis på DealExtreme med 20+ beställningar i bagaget. Tullen tar stickprov ibland och då får man tala om värdet på innehållet och ligger det under 200:- så har iaf jag klarat mig. Men när det legat högre (300+) så åker man på tull (3%) + moms (25%) + 100kr i hanteringsavgift. Lite osäker på om gränsen ligger på 200 eller 300 som så jag försöker hålla mina beställningar under 200 när det är möjligt. Frakten är fri så att göra stora beställningar är meningslöst.

    Betalning görs m.h.a. PayPal så kreditkortet exponeras bara mot PayPal.

    Det man ska ha i åtanke är att läsa recensioner när det finns sådana. Vissa saker är skräp, vissa saker är fynd och man får räkna med att då och då få något som inte fungerar. De har visserligen 90 dagars garanti tror jag men den har jag då aldrig orkar bry mig om att försöka utnyttja.

    Det enda egentligt tråkiga med DealExtreme är att det ofta tar ganska lång tid att få grejerna. 10 dagar om man har riktigt tur men normalt sett handlar det om 2-3 veckor och ibland ännu längre. Någon gång har det hänt att de inte kunnat leverera det jag beställt och då har jag annulerat ordern och har det gått för lång tid så kan de inte återbetala via PayPal och då blir man erbjuden s.k. "Store credit". Dvs tillgodo pengar som man kan utnyttja vid nästa beställning. Lite knöligt men det fungerar.
     
  5. Stennan

    Stennan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 dec 2009
    Inlägg:
    459
    Mottagna gillanden:
    39

    MINA ENHETER

    Är lite skeptisk mot det lädercaset. Misstänker att de bara har limmat fogarna vilket kanske innebär vassa kanter. hade flax och lyckades,via ebay, få tag på den här för 9,5$ (23$ full pris).
     
  6. kallt_kaffe

    kallt_kaffe Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2010
    Inlägg:
    2 682
    Mottagna gillanden:
    1 685
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10
    Jag beställde ett silicon-case och en USB-OTG adapter tillsvidare. Gick på runt $10. Tyckte också kanterna på "läder"-case:et såg lite tråkiga ut.
     
  7. dhanjel

    dhanjel Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2009
    Inlägg:
    1 414
    Mottagna gillanden:
    278
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 11

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 11
    kallt_kaffe, återkom med recension!
     
  8. kallt_kaffe

    kallt_kaffe Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2010
    Inlägg:
    2 682
    Mottagna gillanden:
    1 685
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10
    Ska försöka komma ihåg det men det lär väl ta 2-4 veckor innan prylarna dyker upp.
     
  9. drgregur

    drgregur Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 okt 2009
    Inlägg:
    181
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Lite tullinfo:: Nu när man har ändrat lågvärde gränsen för tull från och med den 1 december så undrar vi hur det blir med momsen, kommer den också att justeras så att importörerna kan till fullo dra nytta av den nya gränsen och minska kostnaden för administration t ex tulldeklaration med endast momskostnad.
    Svar: Ändringsförordning 274/2008 publicerades i EUT L85 den 17 mars 2008 och ska tillämpas från 1 december 2008. Ändringen innebär att värdegränsen för tullbefrielse höjs från 22 till 150 Euro. Höjningen av värdegränsen innebär att gränsen inte längre överensstämmer med gränsen i skattedirektivet 83/181/EEG. Vi är väl medvetna om att förändringar i lagstiftningarna inte är harmoniserade och har tagit upp frågan med Finansdepartementet.
    Svar:
    En ändring i lagen om frihet från skatt träder i kraft vid årsskiftet. Propositionen 2008/09:54 den finns att ta del av på Regeringskansliets hemsidan.
    För importörer gäller att skatt(moms) ska betalas för försändelser med värde överstigande 22 euro
     
  10. kallt_kaffe

    kallt_kaffe Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2010
    Inlägg:
    2 682
    Mottagna gillanden:
    1 685
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10
    Intressant. 1 december 2008 alltså... Nu är ju tullen 3% på elektronik om jag inte minns fel så om det bara varit moms + 100kr i hantering jag åkt på eller moms + 3% till + 100 kr hantering är jag lite osäker på. Jag har dock definitivt legat under €150 de gånger jag fått pröjsa extra och också definitivt över €22. Kanske runt €40-50 de gånger det hänt.

    Men det intressant här är iaf att gränsen är €22 för att åka på moms (och 100 kr i hanteringsavgift. Med andra ord, om möjligt, se till att beställningarna håller sig under 200 riksdaler och gör hellre många små beställningar än en stor så skall det vara lugnt.
     
  11. kallt_kaffe

    kallt_kaffe Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2010
    Inlägg:
    2 682
    Mottagna gillanden:
    1 685
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10
    Fick min prylar igår, gick ovanligt snabbt den här gången.
    [​IMG]

    Kan tyvärr inte testa dem ännu då jag inte har någon platta för tillfället då det visade sig att min hade ett fabrikationsfel och jag väntar nu på att få en ny.
     

    Bifogade filer:

  12. jShoota

    jShoota Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2011
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

  13. nixon176

    nixon176 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jan 2012
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Last edited: 20 jan 2012
  14. janwin

    janwin Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jul 2011
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Fick ett paket idag. Väldigt snabb leverans gentemot utlovade 20-30 dagar.. Lade ordern den 5:e, skeppades 9:e, ankom alltså idag den 20:e.

    Det var dock bara hälften av ordern, beställde en väska till mig och en till tjejen. På samma order men tydligen har dom ändå delat upp i två paket.

    Än så länge känns väskan ok, men lite trista ihoplimmade kanter dock. Kommer förmodligen släppa inom en snar framtid. Om det sker köper jag en dyrare väska :)

    Denna är det: Ultra Slim Protective Leather Case for Samsung Galaxy Tab P7310/P7300 - White - Free Shipping - DealExtreme

    Beställde en "likadan" till tjejen fast annan färg...
     
  15. kallt_kaffe

    kallt_kaffe Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2010
    Inlägg:
    2 682
    Mottagna gillanden:
    1 685
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10
    Jag kan inte rekommendera silikonfodralet från Dealextreme.

    - Luktar skumt (Ok, det kanske minskar med tiden)
    - Mycket sladdrigt

    Visst, det passar bra men det är jättemjukt och sitter väldigt löst. Inte alls som det "softcase" jag har till min ZTE Light. Det är ljusårs skillnad.

    Mitt fodral har dessutom smuts på sig från början som varken går att skrapa bort med nageln eller gnugga bort med fuktat papper. Gissar att det är mörkt pigment från att man gjort fodral i andra färger i samma maskiner.

    Men oavsett om det hade varit luktfritt och rent så hade jag ändå inte rekommenderat det pga sladdrigheten.

    USB Host adaptern har jag bara testat lite snabbt genom att koppla in en USB mus och den verkar fungera precis som den ska.
     
  16. karye

    karye Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jan 2010
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Synd att det inte var bra. Såg ut som ett bra deal.
    Jag letar också efter ett silikoncase och ett vattentätfodral.
     
  17. kallt_kaffe

    kallt_kaffe Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2010
    Inlägg:
    2 682
    Mottagna gillanden:
    1 685
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10
    Jag lutar mer och mer mot ett original Samsung Book Cover. Går att hitta för runt en 300-hundring med frakt på eBay för ett svart och en 400-hundring för ett Ivory/Pearl white.

    Någon som kör med Samsungs Book Cover och har några åsikter om hur prisvärt det är?
     
  18. dhanjel

    dhanjel Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2009
    Inlägg:
    1 414
    Mottagna gillanden:
    278
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 11

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 11
  19. Stennan

    Stennan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 dec 2009
    Inlägg:
    459
    Mottagna gillanden:
    39

    MINA ENHETER

    Har fått min för ett par dagar sedan, kan slänga ihop en liten mini review:

    Beställde just den som dhanjel länkade till bara så det är förstått då det finns ett antal olika varianter. Fick den levererad i retailförpackning inklusive en hyggligt stor putsduk.

    Den består av två olika material, vit glansig plast som är ganska greppvänlig, plattan blir definitivt lättare att plocka upp jämför med den svarta baksidan på tabben. Tabben sitter som gjuten i plasten som greppar i alla hörn och på kortsidorna samt toppen på tabben med luckor för powerknapp och volym, öppen nertill för kontakt och högtalare. De svarta ytorna är i princip samma som på tabbens baksida och "lockets" fyra vik-element är tunga, förmodligen metall. på insidan av locket sitter någon sorts tyg som påminner om en mer ruggad microfiberduk, verkar inte "håra" av sig på skärmen vad jag kan se (har matte displayskydd så jag kan inte garantera det för alla)

    Kvaliteten ser och känns bra vad gäller de svarta ytorna eftersom det är locket som syns när plattan ligger och baksidan när jag greppar. Den vita plasten märker man inte av särskilt mycket, även om mitt exemplar hade en plast "spån", tänk er att ni skrapar med en kniv mot hårdåplast, på ett ställe där plasten skarvar med det svarta. ingen dealbreaker eftersom jag sällan tittar där.

    Locket är som sagt tungt och fungerar i alla lägen som hänvisades i dhanjels länk. Den är dock lite vinglig i när den "står" horisontellt, inga problem hemma men skulle nog dra mig för att köra på den i tex tåg. Vidare ligger inte locket helt plant mot plattan i den nedre ändan där locket fäster mot skalet. Det är lite för lite material i "länken" mellan locket och skalet så det blir en liten vinkel /glipa mellan skärm och lock. Återkommer med bilder. Total tjocklek med skal och lock: 1.2 cm. Dessutom finns bara magnet funktionen på ipaderna, men det går ju alltid att modda dit ett eget lås om man är händig.

    Slut betyg: Kom undan med 9.5$ i auktion och för det priset är den riktigt bra 4/5
     
    Last edited: 23 jan 2012
  20. karye

    karye Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jan 2010
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER