Tillbehör till S22 Ultra

Diskussion i 'Galaxy S22 Ultra' startad av Puggen, 9 feb 2022.

1. Streiby

Streiby Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    131
    Telefon:
    Samsung s25+

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung s25+
    Telefon 2:
    pixel 9 pro
    Platta:
    Samsung tab s8 ultra
    Såg din länk igår och kollade lite på det, men räknar man med till & moms samt postmords "maffia avgift" är det knappt värst det prismässigt. Du får gärna posta här när du får det och säga hur det sitter etc.

2. poipen

poipen Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 385

MINA ENHETER

Blir inge moms och grejer längre ifrån Ali.
    Med frakt 250 kr.

3. Streiby

Mottagna gillanden:
    131
    Telefon:
    Samsung s25+

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung s25+
    Telefon 2:
    pixel 9 pro
    Platta:
    Samsung tab s8 ultra
    aaaokej men du ska fortfarande betala postnords maffia avgift på 100kr eller?

4. poipen

Mottagna gillanden:
    1 385

MINA ENHETER

Nej

5. Streiby

Mottagna gillanden:
    131
    Telefon:
    Samsung s25+

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung s25+
    Telefon 2:
    pixel 9 pro
    Platta:
    Samsung tab s8 ultra
    Okej trevligt så det är som på den "gamla goda tiden" nu då när man beställer? Kanske är tid att börja shoppa där igen då :)

6. huskul

huskul Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    550
    Operatör:
    ComviQ
    Telefon:
    Samsung S22U

MINA ENHETER

Operatör:
    ComviQ
    Telefon:
    Samsung S22U
  7. mattemaz

mattemaz Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    52

MINA ENHETER

Va

8. Streiby

Mottagna gillanden:
    131
    Telefon:
    Samsung s25+

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung s25+
    Telefon 2:
    pixel 9 pro
    Platta:
    Samsung tab s8 ultra
    Haha så går det när man kör och skriver samtidigt :)

Det är Pre-order på skalet dvs det svarta och det kommer att skickas i Mars enligt hemsidan.
    Jag skulle vilja ha den röda "Grimson" färgen men den finns tyvärr inte. Så jag fick köpa den svarta

9. adde_johan

adde_johan Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10
  10. mattemaz

Mottagna gillanden:
    52

MINA ENHETER

Haha oj, stod och laga mat blev väl för många bollar i luften där :P
    Då vet du inte om den röda dyker upp längre fram heller?
    Valet står mellan det svarta men helst det röda som va riktigt snyggt eller ett Pitakaskal.

11. johpe

johpe Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    178

MINA ENHETER

Det sura med pitaka är ju den skit fula kamera cut outen, förstår att det är enklare o göra så men det är as fult.

12. mattemaz

Mottagna gillanden:
    52

MINA ENHETER

Släng iväg en röst på Crimson så går det fortare för dom att ta fram det.
    Vote // Latercase

13. Streiby

Mottagna gillanden:
    131
    Telefon:
    Samsung s25+

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung s25+
    Telefon 2:
    pixel 9 pro
    Platta:
    Samsung tab s8 ultra
    Japp har redan röstat flera gånger, även pratat med support :) Enligt support så var det väl mest på rösterna som du länkade dom gick på. Men generellt brukar det röda komma till dom populära telefonerna. Jag har den röda varianten på min Oneplus 9 pro nu och tycker det är i särklass snyggast. Jag har testat Pitakaskal också men tycker att den hade vassa kanter som störde när man höll telefonen. Kanske jag som är petig men jag gillade inte Pitaka.

14. johpe

johpe Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    178

MINA ENHETER

Blev till slut en Spigen Galaxy S22 Ultra Case Liquid Air (transparent) som första skal.

Tycker det var över förväntan när jag fick på det på luren, förstör inte utseendet och blev inte så mycket tjockare o klumpigare heller.

Dorfin, Hatsune Miku och Streiby gillar detta.
  15. FortuN

FortuN Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    98

MINA ENHETER

Okej som jag skrev förut, vill helst inte ha något skal då det förstör uteseendet tycker jag. Har dock kollat lite youtubes och s22 ultra verkar ha lite jobbigt med att hålla sig hela tydligen på grund av deras edge.

Kollat in 2 stilrena skal, Spigen, vilket jag hört ska vara bra märke. Blev helt chockad Amazon hade dem så sjukt billigt jämfört med andra ÅF.

Vad tror folk om dessa 2?

Spigen Thin Fit Skal

https://www.amazon.se/Spigen-Kompatibel-Samsung-Galaxy-Fodral/dp/B09JFTV8LP/ref=sr_1_6?crid=FFJCJ3RC79WP&keywords=spigen+s22+ultra&qid=1645237801&sprefix=spigen+s22+ultra,aps,72&sr=8-6

Spigen Liquid Air

https://www.amazon.se/Spigen-Liquid-Kompatibel-Samsung-Galaxy/dp/B09JFSJVTQ/ref=sr_1_5?crid=FFJCJ3RC79WP&keywords=spigen+s22+ultra&qid=1645237801&sprefix=spigen+s22+ultra,aps,72&sr=8-5

Funderar mest på Thin Fit skalet då den ser stilren ut som fan, men båda två är väldigt neutrala och inte bulkiga alls. Och sett lite tester och dem skyddar förvånansvärt bra faktiskt.

Last edited: 19 feb 2022
    Kristy och Dorfin gillar detta.
  16. poipen

Mottagna gillanden:
    1 385

MINA ENHETER

Dom funkar nog. Vill du ha ett som är mer slim så bör du testa den jag länkade.

Mindre skydd på dom.

17. johpe

johpe Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    178

MINA ENHETER

Se min post precis ovan, tog hem Spigen liquid air från Amazon mest för att testa (billigt) och tyckte faktiskt det var så bra så kommer nog inte leta jättemycket efter fler just nu iaf. Ett av få som har riktiga cut outs för kamera linserna. Hatar alla fusk försök till skal där de kör ett P som cut out, as fult.

Nu har jag inte provat men på bilder ser det inte speciellt mycket mindre eller tunnare ut? De få som verkligen ser ut att kunna va mer slimmade än tex Spigen är väl Latercase och Pitaka.

18. iterva

iterva -_- Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    2 938

MINA ENHETER

Kör själv med Thin Fit på min och är väldigt nöjd. Tror inte det ger alltför mycket skydd om man är benägen till att tappa sin regelbundet men skyddar nog bra för daglig användning.
    Valde detta för att det såg tunt ut och hade separata utskärningar för kameran. Enfärgat utan några mönster gör också att den är diskret utseende mässigt vilket är ett plus för mig.

Testat Liquid Air på en tidigare telefon och greppet var nog mycket bättre på den om jag kommer ihåg rätt, dock gillar jag inte utseendet så valde Thin Fit denna gång och efter ett dygn så är jag nöjd.

Är det maximalt grepp man är ute efter så är nog Liquid Air det bättre valet. Som redan nämnt, ska man ha det tunnaste så är Krusell ett bra alternativ. Vill man däremot ha lite mer skydd och ändå en hyfsat tunn så är dessa båda från Spigen bra alternativ I mitt tycke.

Last edited: 19 feb 2022
    Kristy gillar detta.
  19. Graz

Graz Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    209
    Hej!

En fråga gällande skal med magnet i, tittat runt och inte hittat något mer än dem som är på wish.
    Har ett sånt nu från wish men sett att dem inte passar så snyggt med S22 ultra (ingen utskärning för kameraringarna)

Har en sån där magnet knopp som jag fäst i bilen där det följer med en platt magnet cirkel som ska fästas på telefon/skal. Men för S22 ultra vill jag ha spiegen thin skal.
    Så vad tror ni, går det att fästa denna magnet platta i skalet så jag kan använda telefonen på bilens magnet hållare?

Tacksam för svar

20. RURAL

RURAL Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 294

MINA ENHETER

Jag har båda till Pixel 6 Pro. Liquid Air gillade jag såpass mycket så jag valde att köpa det till S22 Ultra. Det sitter på precis nu och känns galant.
    Gillar textruren på det. Den släta ytan på Thin Fit upplever jag som en smuts- / fett- / damm- / fingerprintmagnet. Tycker ofta det känns "äckligt".