Vad är det ultimata skalet för denna telefon vad gäller utseende och skydd? Själv har jag bara två skal än så länge, Samsung Silicone grip case med remmen på baksidan samt Spigen liquid air, hittills är det Spigen som gäller då det är smidigt. Trodde remmen på Samsungskalet skulle ställa till det vid trådlös laddning men det fungerar bra, dock så skulle remmen varit kortare så man inte riskerar att den åker och nåt finger hamnar framför nån lins. Vill dock ha ett alternativ som skyddar rejält men utan rem när man är ute med skotern, Samsung har ju ett UAG-liknande skal men kanske är bättre med just UAG? Samsung ser väldigt klumpigt ut.
Tips på bästa hållbara trådlösa laddaren till S23U? Får gärna vara bra pris på den med inte flera tusen helst. Sedan har jag en fundering är det "MagSafe" som Apple har på iPhone? Dvs magnet på baksidan av S23U.
Beror iofs väldigt mycket på hur man har det till vardags. Skillnad på att jobba hemma med programmering jämfört med att jobba som bilmek. UAG Monarch Pro är mitt drömskal för min tillvaro, men tyckte 800 kr var dubbelt så mycket som min smärtgräns för ett mobilskal. Köpte ett ESR Boost Kickstand Case istället. Trevligt att kunna ställa telefonen både i porträtt och justerbart horisontellt. Spigen har ett gäng trevliga skal också, hade Spigen Slim Armor innan till min Note 20 Ultra, mycket nöjd, telefonen överlevde de få tapp den råkat ut för. Samsung Galaxy S23 Ultra Boost Ständer Hülle | ESR
Jag har en Samsung original 25 watt-laddare sen S21an, är det verkligen nån idé att köpa 45 wattaren? Jag har inte haft några som helst problem med laddtiden så känns lite onödigt.
Hade Monarch till min S10+, klockrent skal men tyckte också 800 spänn var lite väl mycket för ett skal. Såg iofs att phonelife har det skalet för 600. Edit: Beställde Monarch.
Jag frågade nästan samma sak för någon dag sen och jag fick till mig att det ska funka bra. Fast jag fråga om en 20w skulle fungera. Tar väl lite längre tid kanske men jag har heller inget problem med det.
Beställde just det skärmskyddet som kommer imorgon förhoppningsvis. Första videon jag ser på själva produkten View: https://youtu.be/GJc9edc8rd4
Verkar vara djungel välja rätt skärmskydd, och det finns knappt några omdömen på vad svenskar tycker, de få som finns är oftast negativt
Allt verka va bullshit, provade niklin skärmskydd eller va den heter, var ju helt värdelös. Nästa blir nån hydrogel eller liknande Saftigt pris ZAGG InvisibleShield Samsung Galaxy S23 Skärmskydd Flex XTR2 Eco - SkalHuset.se
varför ingen bryr sig om att köpa Samsung eget skärmskydd för att slippa all skit o trassel med dyra o värdelösa skärmskydd? alltså Samsungs skydd kostar knappt 200kr o har 2st skydd som man kan använda sig av o så slippa leta massa skydd som kostar pengar o resultatet oftast blir missnöje?? Jag o många andra som köpt originalet har skrivit på forumet flera gånger att vi är nöjda o ändå ser jag folk som köpt nåt annat skydd o sen visar de missnöje? Den där ZAGG skärmskyddet exempelvis är 250% gånger dyrare än Samsungs eget, varför ska man ändå köpa den för 549kr medan Samsungs eget kostar knappt 200kr?
det handlar inte bara om antal WATT utan om två ytterligare saker för att kunna få full effekt, det är PD och PPS för de att funka fint med Samsungs telefoner, allt annat även om 100W laddare så kommer telefonen att ladda långsamt, kanske bara 15W om inte PD+PPS finns med.
Alla skyddsfilm är i plast, de som är gjorda av "härdat" glas är antingen saftigt dyra, håller inte lång tid, får problem med fingeravtrycksläsare eller helt enkelt inget skal sitter fint med de!
Glaskydden jag brukar ha har funkar väldigt bra. Problemet är att hitta ett med full storlek. Plastskydd är nogo för mig
Full storlek? vad menar du med det? Dome Stone glas är den bästa härdad glas, jag hade såna som trillade ner av sig själv av min S22 ultra, hade ett exemplar till i kartongen som jag applicerade o då gick det sen inte att ha ett Caseology skal tillsammans med, i slutändan köpte plastskydd som funkar galant o sitter helt perfekt. Samma nu med S23u .. köpte direkt Samsungs eget så slipper jag all elände med halvdana lösningar.
Ska man ha telefonen i några år kan det ju vara värt det. Har ett skärmskydd på min S9 jag tyvärr glömt vad det var Men efter 2 års använding, inte en enda repa bubbla eller andra konstigheter Kan bara se skarven på kortsidan om man kollar efter det
det finns tyvärr inga såna i glas .. om du frågar mig så skulle jag gärna sett ett glasskydd som sträcker sig även till baksidan, men tyvärr man får inte allt man önskar sig. om man är rädd för att telefonen skadas då ska man absolut teckna en försäkring eller helt enkelt köper enklare o billigare lur så slipper man tänka på det