Tips: Tillbehör till vår kära Galaxy Note 4

Diskussion i 'Galaxy Note 4 - Allmänt' startad av Svampen, 18 sept 2014.

  1. Fr3dd

    Fr3dd Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 maj 2012
    Inlägg:
    331
    Mottagna gillanden:
    75

    MINA ENHETER

    Beställde detta idag:

    Nillkin tempered glass: http://pages.ebay.com/link/?nav=item.view&id=131326715288&alt=web (Har detta på min alpha och är riktigt nöjd!)

    Ultimate shield tempered glass: http://pages.ebay.com/link/?nav=item.view&id=121467367666&globalID=EBAY-GB&alt=web (Blev lite nojjig när vissa var besvikna på sina tempered glass så beställde 2 olika märken för att va lite mer säker)

    Spigen slim armor: http://pages.ebay.com/link/?nav=item.view&id=271669858226&alt=web (älskar verkligen kvalitéts skydd! Har spigen neo hybrid på min alpha idag och kan inte bli nöjdare! Blir nog snyggt med en vit note 4)

    Och igår när jag beställde telefonen på Telenor så impuls köpte jag ett svart S-view cover. Bara för att ha nått när telefonen kommer.

    Och tillslut detta minneskortet ifrån SanDisk: http://www.webhallen.com/se-sv/dato...71-sandisk_extreme_plus_64gb_microsdhc_80mb-s

    Hoppas att jag blir nöjd iallafall!

    Skickat från min Samsung Galaxy Alpha.
     
  2. rytterstedt

    rytterstedt Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 dec 2010
    Inlägg:
    385
    Mottagna gillanden:
    74
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+
    Info:
    Nova Launcher
    Skriv gärna vad du tycker om dessa tillbehör. Tänkte om man ändå ska testa en Nillkin eller Ultimate Shield tills Zagg/Copter fått ordning på sina produkter.

    Sen... hur säker kan man vara på att det är äkta varor från säljaren som säljer Spigen? Visserligen en outlet, men priset är nästan 50% jämfört med hemsidan. Låter det för bra för att vara sant är det nästan alltid för bra för att vara sant. :)
     
  3. Fr3dd

    Fr3dd Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 maj 2012
    Inlägg:
    331
    Mottagna gillanden:
    75

    MINA ENHETER

    Jag löser det!

    Just med spigen så får du med en kod i paketet där du kan gå in på spigens hemsida och skriva in och där ser du om det är äkta eller inte! Och söker du på spigen på eBay så är det bara den riktiga spigen som får ha den där lilla guldiga cirkeln på bilden av skalet! Och det äkta säljs av Spigen_inc.

    Hoppas detta besvarade dina frågor lite mer! Herrejösses vilken skillnad det är på äkta grejer, jag personligen lägger gärna några hundralappar extra på bra skit!

    Ex:

    Skickat från min Samsung Galaxy Alpha.
     

    Bifogade filer:

    rytterstedt gillar detta.
  4. rytterstedt

    rytterstedt Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 dec 2010
    Inlägg:
    385
    Mottagna gillanden:
    74
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+
    Info:
    Nova Launcher
    Jättebra. Ser fram emot bilderna på skydden. Är tyvärr lite petig av mig och de gråa "ramarna" som jag sett på en del bilder är något jag skulle störa mig ordentligt på. Ser det inte allt förjävligt ut kan jag köpa en tills Zagg/Copter släpper sina.

    Sen lärde jag mig något nytt idag angående köp på Ebay, det får jag tacka för. Är kanske dum i huvudet, men ska jag köpa något vill jag ha äkta vara. Därför drar jag mig ofta från tradera och ebay eftersom jag inte kan fastställa äktheten på samma sätt som om jag köper direkt från tillverkaren/återförsäljaren. Nu behöver jag inte oroa mig längre. :)

    Blir i alla fall en Spigen Neo Hybrid + Nillkin Tempered Glass. Är Nillkin av bra kvalité kan jag i alla fall använda mobilen utan att noja över repor. Är den dålig så kostade den bara $7 liksom. :)
     
  5. Fr3dd

    Fr3dd Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 maj 2012
    Inlägg:
    331
    Mottagna gillanden:
    75

    MINA ENHETER

    Löser det så fort som möjligt![emoji4] Kan ju ta ett bra tag innan jag får dom dock... Men har ju ändå inte fått telefonen än så[emoji28]

    Man lär sig nått nytt varje dag[emoji106] [emoji2]

    Lovar att du kommer bli nöjd över skalet. Sitter som en dröm på min alpha! Ja precis[emoji12]

    Skickat från min Samsung Galaxy Alpha.
     
  6. slayer666

    slayer666 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 nov 2010
    Inlägg:
    78
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Testa denna. Funkar alldeles utmärkt. Köpte pro efter nån timmes test.

    Smart Screen On/Off
     
    psp123 gillar detta.
  7. Oh Qrap

    Oh Qrap Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 maj 2011
    Inlägg:
    58
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Äntligen en mobilhållare som fungerar utan PL400, trallskruv eller cyanoakrylat till sugpropparna som Alltid lossnar förr eller senare, vanligtvis förr.


    [​IMG]

    Finns i två olika storlekar, valde den större/"Plus". Bra tryck i klamman, spjällen i bilarna kan/kommer naturligtvis kunna röra sig men känns oavsett tillförlitlig och smidig. Fungerar även som ett ställ med ex. ett plastkort.

    Reklamfilmen innehåller det mesta, även motorcykel:

     
    jfs gillar detta.
  8. Apelsinen

    Apelsinen Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2014
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    1
    Operatör:
    Hallå
    Telefon:
    Samsung Galaxy J3

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallå
    Telefon:
    Samsung Galaxy J3
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab
    Jag snålade och beställde hem ett skal för 150 från mobilefun, hoppas att det duger i alla fall.
     
  9. Fr3dd

    Fr3dd Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 maj 2012
    Inlägg:
    331
    Mottagna gillanden:
    75

    MINA ENHETER

    [​IMG][​IMG][​IMG][​IMG]

    Fick hem mitt spigen slim armor skydd idag och kan bara säga en sak, fyfan vad jag älskar kvalité! Det sitter precis som det ska och alla knappar känns robusta och fina. Det är ju ett 2-delat skal och den vita delen är av metall så det blir en riktig premium känsla![emoji106] Blev verkligen skitsnyggt på min vita note! Tyvärr så kunde jag inte lösa ett kort när det satt monterat på telefonen just nu... Men är det något du skulle vilja så löser jag det[emoji4] Såg nu i efterhand att ena screenshoten inte ville vara med men det var iallafall ett kort på spigens hemsida där jag hade skrivet in koden man får med skalet för att se om det är äkta eller fake. Det var självklart äkta[emoji6]

    Hör av mig sen när resten utav grejerna kommer![emoji2]
     
    Last edited: 2 dec 2014
    Mammaspojke, Svampen och rytterstedt gillar detta.
  10. rytterstedt

    rytterstedt Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 dec 2010
    Inlägg:
    385
    Mottagna gillanden:
    74
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+
    Info:
    Nova Launcher
    Såg riktigt bra ut. Själv har mitt skal skickats från LA i fredags och är på väg till Sverige nu. Tack för korten! :)
     
  11. Fr3dd

    Fr3dd Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 maj 2012
    Inlägg:
    331
    Mottagna gillanden:
    75

    MINA ENHETER

    Bilderna blev väll sådär men skalet är grymt iallafall! Va gött, hoppas du blir nöjd[emoji2] Så lite så![emoji106]
     
  12. callawayno1

    callawayno1 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2013
    Inlägg:
    43
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tänkte beställa en sak till min note 4 genom se.mobilefun.com är dem att lita på som företag eller? ingen annan har det jag söker hemma nämligen , men vill inte bli lurad , nån som beställt därifrån å kan intyga att dem är seriösa ?
    Det jag ska beställa är ett extra batteri kit till min note 4 ?
     
  13. Fr3dd

    Fr3dd Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 maj 2012
    Inlägg:
    331
    Mottagna gillanden:
    75

    MINA ENHETER

    Ebaaaaaay❤
     
  14. Mammaspojke

    Mammaspojke Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 aug 2009
    Inlägg:
    100
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Sjyst! Vad fick du ge för den?
     
  15. Fr3dd

    Fr3dd Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 maj 2012
    Inlägg:
    331
    Mottagna gillanden:
    75

    MINA ENHETER

  16. callawayno1

    callawayno1 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2013
    Inlägg:
    43
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    vill bara tala om att jag beställde ett batteri kitt till min note 4 som jag skrev tidigare här från http://se.mobilefun.com , det kom idag , tog 2 dagar att få med express delivery , mycket nöjd .
     
  17. Apelsinen

    Apelsinen Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2014
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    1
    Operatör:
    Hallå
    Telefon:
    Samsung Galaxy J3

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallå
    Telefon:
    Samsung Galaxy J3
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab
    Jag väntar fortfarande på mina skal, men jag tog ingen express, så jag får väl skylla mig själv :-P
     
  18. rytterstedt

    rytterstedt Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 dec 2010
    Inlägg:
    385
    Mottagna gillanden:
    74
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+
    Info:
    Nova Launcher
    Fick mitt skal idag. Får se om jag har möjlighet att ta ett par kort nu i helgen. Sitter i alla fall hur bra som helst, ligger skönt i handen och passformen är perfekt. Andas kvalité rakt igenom. Köpte en NeoHybrid.
     
  19. Fr3dd

    Fr3dd Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 maj 2012
    Inlägg:
    331
    Mottagna gillanden:
    75

    MINA ENHETER

    Gör gärna det! Visste att du skulle bli nöjd![emoji106] [emoji2] spigen❤
     
  20. Fr3dd

    Fr3dd Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 maj 2012
    Inlägg:
    331
    Mottagna gillanden:
    75

    MINA ENHETER

    Fick hem mitt ultimate shield tempered glass idag. http://pages.ebay.com/link/?nav=item.view&id=121467367666&globalID=EBAY-GB&alt=web VARNING: Beställ inte skiten... Täcker ju för helvete inte ens displayen! Och det värsta är att det fattas lika mycket runt om så inte jag som har monterat snett. Och det fattas överlag väldigt mycket runt om på skärmen! Jag skulle kunna acceptera att det fattades en liten ram runt om pga rundningen i glaset men det här är oacceptabelt...

    Nått positivt är ju att den lilla hemknappen jag oxå fick hem idag passar väldigt bra till skalet[emoji2]

    Så nu är det bara att vänta på mitt nillkin tempered glass, så får vi se ifall det är bättre... Annars är det väll bara att vänta tills nått företag kommer på nån bra lösning![emoji4]

    P.S Ursäkta för jätte gryniga bilder, kompisens s5'a mår inte jätte bra...
     

    Bifogade filer:

    Last edited: 5 dec 2014
    Svampen och rytterstedt gillar detta.