Tips: Tillbehör till Xperia z3+

Diskussion i 'Xperia Z3+' startad av sonyboy, 26 maj 2015.

  1. difference

    difference Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 okt 2009
    Inlägg:
    2 930
    Mottagna gillanden:
    599
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S21

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S21
    Platta:
    Galaxy Tab A 10.1
    Det är då självaste fan. Nästa vecka får jag grejerna jag beställt. Idag tappade jag telefonen från 1 meter ner i grus. Blev några små märken i ramen. Men inget annat! Otroligt. Tror faktiskt det medföljande displayskyddet räddare den från att spricka. För det blev ett ordentligt märke i det. Såg ut som att det var märke i glaset. Så var tvungen att ta bort det och kolla. Inget alls på displayen. Phew. Men så typiskt när grejerna kommer snart. Nåväl. Blir alltid märken tids nog. Ångest nu pga märkena i ramen. Men samtidigt lättad över att den klarade sig i övrigt. Och att man vet att märken kommer. Nu är det överstökat. Kan man sluta hålla i telefonen som om det är en räka.
     
  2. difference

    difference Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 okt 2009
    Inlägg:
    2 930
    Mottagna gillanden:
    599
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S21

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S21
    Platta:
    Galaxy Tab A 10.1
    Fick mitt Exoglass idag. Det var ett märke i det. Får väl se om de skickar ett nytt.

    Men det där med att det håller borta fingeravtryck. Haha. Vilket skämt!

    Edit: Ok. Det var ute i solsken det såg riktigt illa ut. Inomhus eller i skugga är det klart bättre än andra. Ser nästan inte några avtryck alls då. Man hade väl skruvat upp förväntningarna lite för mycket. Sen borde de kanske inte marknadsföra med att fingeravtryck inte syns. Klart de gör det i ljus. Vart ska de ta vägen liksom? [emoji14]
     
    Last edited: 3 aug 2015
  3. Madeli

    Madeli Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 maj 2010
    Inlägg:
    3 371
    Mottagna gillanden:
    722

    MINA ENHETER

    På min InvisibleShield glass syns sällan några fingeravtryck, varken i sol eller skugga. Ibland kan det komma nåt avtryck..antar att det är när jag varit extra kladdig på fingrarna, men något har dom på glaset som är väldigt avstötande för avtryck. Bästa jag har haft iaf Kostade en del med iofs...299:- gav jag.
     
  4. difference

    difference Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 okt 2009
    Inlägg:
    2 930
    Mottagna gillanden:
    599
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S21

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S21
    Platta:
    Galaxy Tab A 10.1
    Känns som det inte borde vara någon större skillnad. Båda sägs vara specialbehandlade mot fingeravtryck. Får kolla på polarens. Han har InvisibleShield.

    InvisibleShield finns för 249 på netonnet eller Kjell.

    Dock är den 0,4 mm tjock. Tycker exoglass med 0,33 mm känns tjockt. [emoji14]
     
  5. difference

    difference Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 okt 2009
    Inlägg:
    2 930
    Mottagna gillanden:
    599
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S21

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S21
    Platta:
    Galaxy Tab A 10.1
    Men det är fan i mig omöjligt att få dit dom utan minsta lilla damm innanför. Ser att jag har ett korn på ett ställe. Suck!
     
  6. Madeli

    Madeli Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 maj 2010
    Inlägg:
    3 371
    Mottagna gillanden:
    722

    MINA ENHETER

    Ja, kolla om det är nån skillnad... jag kanske inte har så feta fingrar [emoji12]
     
    difference gillar detta.
  7. difference

    difference Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 okt 2009
    Inlägg:
    2 930
    Mottagna gillanden:
    599
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S21

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S21
    Platta:
    Galaxy Tab A 10.1
    Hmm. Jag var nog (eller är alltid?) fet om fingrarna. För om jag kollar mot en lampa nu så ser jag bara de alldeles färska fingeravtrycken. Kan det vara så att avtrycken kanske syns en stund bara? Eller tills man drar fingrarna över dom? Drog lite över det som syntes nu. Och det försvann istället för att smetas ut, som det brukar göra.
     
  8. difference

    difference Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 okt 2009
    Inlägg:
    2 930
    Mottagna gillanden:
    599
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S21

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S21
    Platta:
    Galaxy Tab A 10.1
    Hur pass tåligt ska härdat glas vara? Redan fått några tunna korta repor i ena hörnet på mitt. Visst. Jag har lagt den med displayen neråt. Eftersom jag inte fått skyddet till baksidan ännu.
     
  9. difference

    difference Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 okt 2009
    Inlägg:
    2 930
    Mottagna gillanden:
    599
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S21

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S21
    Platta:
    Galaxy Tab A 10.1
    Nu har jag fått alla grejer. AluBumpern sitter bra och förstör inte så mycket som jag trodde. Förutom att telefonen blir lite större då. Dock var den lite otäck att sätta dit. Det blev en del metallskrap! Och den är inget för vänsterhänta. Pga låset nere i vänstra hörnet.

    Dock en väldigt dålig sak: Kameraknappen har nu bara ett läge. Det är att ta kort. Utan AluBumpern kan man trycka in den halvvägs för att fokusera. Detta gör att jag troligtvis kommer ta bort den inom kort.

    Edit: Ok. Det går att fokusera. Men det är väldigt känsligt och man känner typ inte den halva intryckningen som man gjorde tidigare.
     
  10. Madeli

    Madeli Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 maj 2010
    Inlägg:
    3 371
    Mottagna gillanden:
    722

    MINA ENHETER

    Förstår inte riktigt vad du menar med inget för vänsterhänta pga låset?

    Håller med om att den skrapar lite när man sätter på den... tog bort den direkt för att kolla efter skador, men det var inga... men man ska nog inte ta av och sätta på den för ofta.

    Kameraknappen har jag inte haft problem med... Däremot tycker jag den blev väldigt känslig på powerknappen.

    Min sitter bra där den sitter och så länge jag inte hittar något bättre alternativ så får den sitta kvar [emoji4]
     
  11. difference

    difference Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 okt 2009
    Inlägg:
    2 930
    Mottagna gillanden:
    599
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S21

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S21
    Platta:
    Galaxy Tab A 10.1
    Ja. Låset för bumpern sticker ju ut nån halv centimeter nere i vänstra hörnet. Så om man ofta håller den med vänsterhanden blir det extra lång väg att nå över skärmen pga den.

    Powerknappen funkar perfekt för mig. Men Kameraknappen är tokkänslig. Man kan bara nudda den för att fokusera. Blir säkert bra efter lite vana.

    Jag är förvånad över hur kvalitetkänsla ändå bevarats bra. Dock inte vant mig vid storleksökningen. [emoji14]

    En liten negativ sak till är utskicket på baksidan vid hörlursingången. Det gör att den inte ligger plant med baksidan neråt. :)
     
    Madeli gillar detta.
  12. difference

    difference Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 okt 2009
    Inlägg:
    2 930
    Mottagna gillanden:
    599
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S21

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S21
    Platta:
    Galaxy Tab A 10.1
    Vill tacka Madeli för tipset om Krusell Sala AluBumper. Kan inte tänka mig att det finns något annat skydd på marknaden som jag skulle stå ut med.
     
    Madeli gillar detta.
  13. Lightitnow

    Lightitnow Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2015
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    2
    Beställde ett glasskydd för baksidan ifrån Teknikdelar.se till min, men det är ju inte direkt optimal passform på det.
    Det är för litet med någon millimeter på varje sida.
    Hur ser det ut för er andra?
    Känns ju som upplagt för att ska fastna en massa skit där med tiden.

    För övrigt är Krusell alu bumper riktigt schysst! Men hur håller man telefonen om man får problem att nå med vänsterhanden? :P
     
  14. difference

    difference Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 okt 2009
    Inlägg:
    2 930
    Mottagna gillanden:
    599
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S21

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S21
    Platta:
    Galaxy Tab A 10.1
    Köpte ett billigt glasskydd för baksidan för ca 70 kr på teknikdelar.se. Det har perfekt passform. Det når inte ända ut. Men det ska dom inte. Och då hade du fått problem med bumpern.
     
  15. difference

    difference Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 okt 2009
    Inlägg:
    2 930
    Mottagna gillanden:
    599
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S21

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S21
    Platta:
    Galaxy Tab A 10.1
    Jag som var så nöjd med AluBumpern nu en vecka senare. Då går självklart det lilla låset sönder. Eller inte sönder. Men det gick upp och knäpper inte igen längre. Kul! Får köra lite superlim! Hahaha!
     
  16. difference

    difference Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 okt 2009
    Inlägg:
    2 930
    Mottagna gillanden:
    599
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S21

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S21
    Platta:
    Galaxy Tab A 10.1
    Tja på er. Har som sagt varit nöjd med AluBumpern. Trots att låset sket sig och jag behövde superlimma det.

    Men idag behövde jag tar ur SD-kortet. Först så hade nedre delen av bumpern fastnat. Så behövde ta i lite. Bumpern böjdes då extremt lätt. Men pajade inte.

    Däremot märker jag att den har gjort ett ganska rejält kläm-märke på gummihörnet nere där låset satt, i vänstra hörnet. Riktigt dåligt!

    Sen insåg jag det som jag faktiskt inte trodde att jag skulle göra. Vad liten telefonen blev utan bumpern! Jösses! Och känslan! Insåg att jag hade saknat den. Kommer inte kunna sätta tillbaka den nu. Får vara värt en självrisk på 1500 kr om jag tappar den och spräcker glas. :)
     
  17. Kanel

    Kanel Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jun 2012
    Inlägg:
    388
    Mottagna gillanden:
    123
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Någon som hittat hörlurar/snäckor/headsets/handsfree, med kabelanslutning och knappar för styrning av ljud och samtal som fungerar med Z3+?
     
  18. Madeli

    Madeli Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 maj 2010
    Inlägg:
    3 371
    Mottagna gillanden:
    722

    MINA ENHETER

    InvisibleShield standard på baksidan funkar kanon för att ta bort det "hala". Nu glider inte mobilen ur handen! Kör på med min AluBumper som fortfarande känns bra tycker jag!
     
  19. difference

    difference Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 okt 2009
    Inlägg:
    2 930
    Mottagna gillanden:
    599
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S21

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S21
    Platta:
    Galaxy Tab A 10.1
    Skulle gärna köra sådan baksida också om det inte vore det sämre stötskyddet som blir.

    Jag tyckte också att AluBumpern kändes bra. Tills jag tog bort den. [emoji14] Så gör inte det! ;)
     
  20. Madeli

    Madeli Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 maj 2010
    Inlägg:
    3 371
    Mottagna gillanden:
    722

    MINA ENHETER

    Tog bort den när jag satte dit InvisibleShield... Klart det är skillnad men det känns säkrare med den på och jag tycker inte den förstör så mycket. Vet inte varför... Men min känsla säger mig att bumpern skyddar mer än ett härdat glas på baksidan. Jag kan ha fel så det får tiden utvisa [emoji12] Men jag är glad att mobilen nu känns säkrare i handen!