Tillbehör till ZTE light

Diskussion i 'ZTE' startad av twisted, 2 maj 2011.

  1. gosa

    gosa Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2010
    Inlägg:
    828
    Mottagna gillanden:
    145

    MINA ENHETER

    Underbar info som lovar gott!

    Jag som inte är invigd i processen kring detta... läste precis att båda blivit "approved" och uppladdade till github. Innebär det att vi snart ser dessa förändringar i våra tablets, eller är det inte så "enkelt"?

    Either way - keep up the good work, champ!
     
  2. kallt_kaffe

    kallt_kaffe Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2010
    Inlägg:
    2 682
    Mottagna gillanden:
    1 685
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10
    Förhoppningsvis är det så enkelt. Jag har pillat in ändringarna i min källkod och håller på att kompilera just nu. Jag kommer dock att få göra om fulhacket jag gjorde tidigare för att koppla förbi den icke-existerande telefonhögtalaren men ska testa att det funkar först innan jag ändrar något i den nya libaudio-koden.
     
  3. kallt_kaffe

    kallt_kaffe Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2010
    Inlägg:
    2 682
    Mottagna gillanden:
    1 685
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10
    Nåja... FM Radion funkar... ser lite skum ut pga av att vi kör mdpi i WVGA upplösning men den funkar iaf. Kan dock inte påstå att ljudnivån är bättre så du kanske skall investera i ett BT headset trots allt.
     
    gosa gillar detta.
  4. gosa

    gosa Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2010
    Inlägg:
    828
    Mottagna gillanden:
    145

    MINA ENHETER

    Hoppsan, där ser man. Nåja, får nog klassa det som en halv seger ändå... får vi bara en fungerande radio - hur skum den än ser ut (kan väl för visso inte påstå att jag gillade utseendet på radion i Froyo heller) så innebär det ändå att man kan spara en liten slant på att köpa headset utan radio.

    Inte för att vara snål, men när man börjar närma sig köpta tillbehör med ett sammanlagt vãrde som motsvarar eller överstiger själva plattan börjar det kännas konstigt...
     
  5. kallt_kaffe

    kallt_kaffe Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2010
    Inlägg:
    2 682
    Mottagna gillanden:
    1 685
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10
    Misströsta inte... den ser OK ut nu efter lite handpåläggning. :)

    Den dåliga nyheten är att iaf min platta bootloopade med den nya versionen om jag inte gör en wipe. Har återställt en backup nu och skall testa att bara göra wipe på cache och dalvik-cache:en. Tror inte det har med FM radion att göra men jag synkar hela tiden in nya ändringar från "huvudprojektet" och det är säkert ngn ändring där som orsakat det.

    Har provat en lite annan variant på att disable:a "HANDSET" i nya libaudio så jag behöver göra lite tester med telefonsamtal innan jag lägger ut den nya versionen.

    EDIT: Tyvärr, full wipe verkar vara ett måste. Bootloopar fortfarande.
     
  6. gosa

    gosa Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2010
    Inlägg:
    828
    Mottagna gillanden:
    145

    MINA ENHETER

    Tror bestämt jag glömt berätta att jag i måndags hittade min beställning av "matte"-varianten i lådan, och jisses vilken skillnad det blev...

    Har ännu inte testat i bilen med nya skärmskyddet, men så här långt är jag helnöjd. Bara det att jag slipper se mig själv varenda gång jag använder plattan är en grym vinst. Känns dessutom som att fingrarna flyter lättare på plattan nu, utan att "klibba" som de gjorde med den blanka varianten.

    - Rekommenderas!
     
    Palle007, woundead, spjerne och 1 annan gillar detta.
  7. kallt_kaffe

    kallt_kaffe Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2010
    Inlägg:
    2 682
    Mottagna gillanden:
    1 685
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10
    Mycket intressant tips. Det enda jag stör mig på med plattan är att den ibland känns mer som en spegel än en surfplatta. Ska nog beställa ett eller två såna. Rapportera gärna när du testat lite mer. Kvalitetskänsla, tappar den ljusstyrka, sitter det bra, lätt/svårt att montera osv...

    EDIT: Så där då... 3 st beställda då jag har två plattor och det är lika bra att ha en extra i reserv om man lyckas klanta till det när man skall montera det.
     
    Last edited: 22 jun 2011
  8. gosa

    gosa Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2010
    Inlägg:
    828
    Mottagna gillanden:
    145

    MINA ENHETER

    Nu när du redan beställt blir väl mitt svar mer av akademisk natur, men ändå:

    Så här långt (förvisso ett par dar bara) så sitter det som en smäck. Var väldigt lätt att lägga på. Torkade rent med en stor duk innan, la på skyddet i ena kanten och sedan bara drog (med ena handen) och strök jag (med microfiberduken i andra handen - för att jämna ut - på skyddet. (Inga nyheter där med andra ord)

    Lite ljusstyrka tappar man nog, men jag tycker inte det är så stor skillnad. Dessutom vinner man i allmänhet tillbaka genom att man slipper koncentrera sig så hårt på att se vad som är på skärmen istället för den där evinnerligt grånande skäggstubben man blir påmind om när man kör utan skydd... :ehm:

    Har i stort sett exakt samma typ av matta skydd på min Desire sedan ett år tillbaka, och detta har jag bara bytt en gång - när jag lämnade in telefonen på service nyligen. (Och jag som köpte ett sexpack av dem till Desire'n...) Samma sak där, jag tappade kanske lite i ljusstyrka, men fördelarna överväger det.

    Skyddet verkar för övrigt väldigt enkelt att torka av med microfiberduk och blir som nytt efterått... (feta fingrar kommer jag aldrig undan - speciellt inte nu när temperaturerna börjar lägga sig runt 30 och feta solskyddskrämer är ett krav i mina breddgrader)
     
    Last edited: 22 jun 2011
    spjerne gillar detta.
  9. curse

    curse Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 maj 2010
    Inlägg:
    155
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Härligt. Ska nog oxå beställa.

    Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
     
  10. yoshy

    yoshy Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 apr 2010
    Inlägg:
    86
    Mottagna gillanden:
    7
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab 10.1
  11. spjerne

    spjerne Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 maj 2010
    Inlägg:
    380
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Har aldrig handlat på e-bay men gjorde det nu. Gick smidigt med e-kort från Swedbank.
    Två st skärmskydd beställda.
    När jag använder plattan som golf-gps med appen SkyDroid (rekommenderas, 2$) :money: så är reflexerna ett helv.... har kvar originalskyddet.
    Återkommer med rapport när jag "provspelat" skärmskyddet... :cool:
     
    Last edited: 22 jun 2011
  12. gosa

    gosa Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2010
    Inlägg:
    828
    Mottagna gillanden:
    145

    MINA ENHETER

    Ja, jäklar också! Det gjorde ju en redan suverän grej ännu bättre...
    Kanske kan du Kallt_Kaffe skriva till säljaren och ändra dina 3 enkelpack till två dubbelpack istället. Det vinner ni ju båda på - Han på frakten och du på priset då du får 4 för lägre pris ãn 3. Denna säljare verkar ju dessutom inte helt omöjlig att ha att göra med...
     
  13. curse

    curse Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 maj 2010
    Inlägg:
    155
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Beställde oxå dubbelpacket. Blev typ 54 kr eller något.

    Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
     
  14. spjerne

    spjerne Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 maj 2010
    Inlägg:
    380
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Shiiit asså...
    Då har man förlorat en tjuga eller två i onödan. ;)
    Allt som kostar som en lunch kan man leva med. :cool:
     
  15. kallt_kaffe

    kallt_kaffe Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2010
    Inlägg:
    2 682
    Mottagna gillanden:
    1 685
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10
    Inte ens en lunch utan det räcker att helt enkelt avstå den där Daimstruten efter lunchen om man köpt två stycken. :)
     
  16. gosa

    gosa Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2010
    Inlägg:
    828
    Mottagna gillanden:
    145

    MINA ENHETER

    - Dajmstrut som e så jäkla gott!
    :D

    - Ännu värre - två tjugor här nere blir till två härligt kalla öl i sommarsolen...
    :cool:

    Men skämt åsido - Ni har rätt... det är ju inga stora pengar vi talar om (och de där två "kalla" köper jag ändå)
     
  17. mipthew

    mipthew Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 maj 2011
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Fick det matta skärmskyddet igår och det blev verkligen skillnad. Som sagt, det är skönt att slippa en spegelbild. Jämfört med plasten som satt på från början så känns det som min ZTE fick en ny sorts bildskärm. Det som återstår att se är kanske hur reptålig den är.
     
  18. Liten Strumpa

    Liten Strumpa Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 mar 2011
    Inlägg:
    217
    Mottagna gillanden:
    12
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    SonyEricsson Live with Walkman

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    SonyEricsson Live with Walkman
    [​IMG]

    Pekpenna Jumbo - Pekpenna / Stylus | Tvspelsweb.se

    jag köpte mig en pekpenna då det är mycket lättare att med den skriva text spela spel och så vidare
    den är i samma storlek som en vanlig penna och väldigt skön att hålla i
    jag försökte först använda sonens pyttesmå Nintendp DS pennor men dom är verkligen skitsmå och otroligt svåra att hålla i

    jag har även köpt ett bordsställ som tipsades om i första inlägget och det är riktigt bra det står stadigt till och med i sängen :)

    och slutligen så köpte jag en väska så jag kan ha med mig Lighten överallt och insåg att en vanlig datorväska på 10 tum är perfekt gott om plats för Ligthen och tillbehör
    dom finns i många nätbutiker och även i vanliga affärer i olika varianter och färger
     
  19. jebo

    jebo Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2011
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tänkte använda plattan som videoskärm för dottern i bilen och behöver då något fäste som kan hängas på nackstödet så att hon ser när hon sitter i bilbarnstolen. Någon som hittat något sådant?

    Sent from my V9 using Tapatalk
     
  20. mansa

    mansa Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 dec 2009
    Inlägg:
    41
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Det finns ju ett fack för pekpinne som kan nyttjas om man skär av hörnet i det grå bakstycket, är det nån som har hittat en passande pinne?