Övrigt: Tillbehörstråden för Galaxy Nexus

Diskussion i 'Galaxy Nexus - Allmänt' startad av alexm, 24 nov 2011.

1. Blondyz

Blondyz Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    87

MINA ENHETER

Bäst att göra det, åtminstone kan de arbeta på en lösning om de vet om problemet iaf..

2. fireon

fireon Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    144

MINA ENHETER

Jag har mailat dem nu så får vi se vad dem svarar. Så här skrev jag:

I received my Ultraslim Case for the Galaxy Nexus today and I have to say that I am really disappointed. The case is not designed properly for the Galaxy Nexus. The on/off button and volume buttons are constantly being pressed (all buttons are located on the side of the device, unlike many other devices). This results in the device constantly having the screen turned on in the case. I almost had my ears blown since the case all of a sudden pressed down the volumebuttons and raised the volume to max. This was without me even touching the case/phone. The problem seems to be due to the seam being inside of the case, this causes the seam to push on the buttons on both sides. I really think this is unfortunate since I love your other products and the quality you usaually stand for. I have recommended you to several friends who have bought your products for other devices. Many users are reporting the same problems at forums such as xda-developers and swedroid.se. Can I request a refund or maybe a replacement if you in the future will change your case design? I strongly urge you to redesign this case! It does not seem to have been properly tested on a live Galaxy Nexus device.

3. Blondyz

Mottagna gillanden:
    87

MINA ENHETER

Ser bra ut, andra som beställt kanske också ska maila. Återkom med svaret/svaren ni får!

4. Zcorc

Zcorc Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Fått mitt också, problemet är att dom var hos mig vid 1 på en vardag och hoppades på att jag skulle vara hemma, utan något som helst försök att kontakta mig innan. Dessutom körde dom tillbaka paketet till arlanda(bor på andra sidan stockholm) och kund tjänst stängd efter 6 och endast öppet på vardagar.

Några tips hur jag kan få tag på mitt paket?

5. Das Erdbeerkuchen

Das Erdbeerkuchen Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    545

MINA ENHETER

I tisdags kväll beställde jag detta skal från ebay: eBay-länk Kostade ungefär 85 sek.
    Idag (fredag) kom det ner i min brevlåda.
    Bra säljare, snabb frakt, skalet passar perfekt. Det är snyggt och verkar hållbart (inte vågat prova att slänga telefonen i marken än).
    Rekommenderas!

pubisboy och Denker gillar detta.
  6. Denker

Denker Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Beställde en själv nu :) Tack för tipset.

Nu har jag inte koll men har de officiella tillbehören börjat komma? dvs dock stationerna

7. pbv302

pbv302 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

Enligt denna sida kommer dom runt mitten av Februari...:(

8. Blondyz

Mottagna gillanden:
    87

MINA ENHETER

Drar till på ett sådant jag också om jag inte hittar Nillkinåterförsäljare inom rimlig framtid. Jag som trodde Nillkin var standard, verkar inte finnas någonstans. Enligt utsago skall det vara grejerna man "ska" ha. o_O

9. MatteVTR

MatteVTR Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24
    Telefon:
    G3, Nexus5

MINA ENHETER

Telefon:
    G3, Nexus5
    Jag är faktiskt nöjd med mitt Sena-fodral. Jag stoppar dock ner mobilen med 'tjocksidan' först, först var det rätt tight, men nu, typ 5ggr senare har det redan töjt sig tillräckligt för att det inte ska vara några problem. Kan vara ett tips för er med problem, ge inte upp än!

10. will

will Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S6
    Platta:
    Nexus 7
    Här har du ett Nillkin, dock står det att "This seller is currently away until January 26, 2012, and is not processing orders at this time".

Har iaf ett själv, köpt från denna säljare, är väldigt nöjd förutom att jag inte hade räknat med att skalet skulle täcka på/av-knappen och volymknapparna så man får ta i lite för att använda knapparna. Något som däremot är riktigt positivt är de räfflade sidorna som ger ett väldigt bra grepp.

Har inte testat det andra skalet som säkert är jättebra det med, men jag rekommenderar helt klart Nillkin :)

11. Das Erdbeerkuchen

Das Erdbeerkuchen Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    545

MINA ENHETER

Det gör ni helt rätt i. :)

Angående Nillkin finns de att köpa på Dealextreme.
    Frosted Grey
    Black (OBS PC-plast, ej TPU)

DX är pålitliga, gratis frakt, men långa frakttider, brukar ta mellan 2 (i bästa fall) och 4 veckor.
    Schysst pris om du är beredd att vänta en månad.

Blondyz gillar detta.
  12. fireon

Mottagna gillanden:
    144

MINA ENHETER

Problemet är ju att högtalaren är helt täckt då, så risken är att man inte hör den ringa. Sen så kommer man ju varken åt micro usb eller ljudutgången... Funkar inte för mig eftersom att jag gärna vill lyssna på musik.

Men jag har gjort ett fulknep och försökt töja fodralet så mycket det går. Stoppade ner en tjock överstrykningspenna när jag hade mobilen i, och sen så tog jag ut mobilen och stoppade i så mycket pennor jag bara fick plats med :) Blev mycket bättre får jag säga. Men även om fodralet inte trycker på knapparna lite mycket nu så händer det ändå då och då. Men det får väl gå. Förväntar mig dock att ett fodral för 40 dollar ska vara bättre anpassat.

13. MatteVTR

MatteVTR Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24
    Telefon:
    G3, Nexus5

MINA ENHETER

Telefon:
    G3, Nexus5
    40$, det lät mkt. 200 svenska kostade mitt med frakt o allt.

14. Blondyz

Mottagna gillanden:
    87

MINA ENHETER

Hur jag kunnat lyckas med att inte kolla på DX senaste veckorna är knepigt.. Tackar så mycket, redan beställt! Handlar där en del annars så brukar inte missa grejerna där o_O

15. fireon

Mottagna gillanden:
    144

MINA ENHETER

$29.99+$9.99=$39.98 typ $40 va?? Sen så fick man ju rabatt om man förbeställde och med en rabattkod. Men ordinarie pris för dem som kommer att beställa från och med nu får ju betala $39.98=271 kr..

16. HyvelTjuven

HyvelTjuven Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

17. Moo

Moo Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

Någon som hittat ett enkelt fodral/strumpa/påse som passar bra och är hyffsat bra i kvalité? Gärna inte för dyrt då det bara ska användas de få gångerna jag förvara telefonen i en väska eller annanstans ihop med andra prylar, kör naket annars.

18. pimmen

pimmen Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39

MINA ENHETER

Finns det någon mount som den med inbyggd laddning och ljud fast som inte sitter i rutan utan i något av luft utblåsen?

Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk

19. Ramboline

Ramboline Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 043

MINA ENHETER

20. Zargoth

Zargoth Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    35

MINA ENHETER

Lista*Samsung*Galaxy Nexus GT-I9250*|*Brodit

Brodit har hållare för utblåsen för de flesta bilmodeller dock har deras hållare bara laddning men ljudutgången är tillgänglig när mobilen sitter i hållaren.