Övrigt: Tillbehörstråden för Galaxy Nexus

Diskussion i 'Galaxy Nexus - Allmänt' startad av alexm, 24 nov 2011.

1. fireon

fireon Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    144

MINA ENHETER

Här har ni lite trevliga docks och hållare till bilen:

www.4U-Mobi.com

:)

2. Lrnflk

Lrnflk Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    61

MINA ENHETER

Lite väl saltade priser på de prylarna måste jag säga. Nu har jag förvisso studentkonto så det pris jag ser kanske är rabatterat, men dustinhome är billigare på de dockor från kidigi som de har i sortimentet och det är nog inte omöjligt att de kan ta in de andra prylarna till lika konkurrenskraftigt pris. Känns bättre att handla från en känd svensk nätbutik än från någon utländsk nätbutik, speciellt när du i det här fallet sparar på att handla från schweden. :)

RaazZz gillar detta.
  3. pimmen

pimmen Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39

MINA ENHETER

Mitt tips då är att du avbokar den beställningen bums och går till en phone house/expert/siba eller vilken elektronik kedja som helst och förlänger hos dom, jag betalade inte en krona extra på phone house när jag förlängde

4. NoNick2

NoNick2 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    327
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 9 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 9 Pro
    ROM:
    Stock
    Jag har köpt och använt 4 olika typer av case och mina omdömen samt totalpris är som följer:

New Android Neoprene Pouch Case For Samsung Galaxy Nexus
    Betyg: 1 - 21 kr - Skräp som höll i ett par veckor. Att man får vad man betalar för stämmer väldigt väl här.

LEATHER FLIP CASE FOR THE GOOGLE SAMSUNG GALAXY NEXUS PRIME
    Betyg: 3 - 77 kr - Ett case som är helt ok kvalitetsmässigt, men som inte passar mig alls när det gäller användning. Det blir helt enkelt klumpigt och inte alls bekvämt.

LEATHER WALLET FLIP CASE FOR THE GOOGLE SAMSUNG GALAXY NEXUS

Betyg: 4 - 53 kr - Detta gillar jag skarpt och har använt det frekvent i ett par veckor. Helt ok kvalitet och bra funktionalitet. Perfekt för tillfällen då man inte vill släpa på både telefon och plånbok. Telefonen blir dock lite fet.

Sena Cases
    Betyg: 4 - 212 - kr Ett oerhört trevligt case som dock har ett problem, och det är att det är så tajt så power knappen aktiveras ofta när jag stoppar i det.

5. hellgun

hellgun Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    26
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Google Pixel 4A

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Google Pixel 4A
    Erfarenheter av Otterbox Defender önskas

Jag har ett arbete som gör att min telefon riskerar att råka ut för diverse hårda tag där den ligger i byxfickan. Till min tidigare iPhone 3g hade jag ett Griffin-skal med en transparent plastskiva för skärmen. Funkade kanon. Till min GNexus har jag ett TPU-skal nu men har sneglat på Otterbox Defender för lite bättre skydd.

Har hittat här på eBay för 41 $ (ca 280 SEK) och det är ett riktigt bra pris, jämförelsevis.

Är det någon här som har erfarenheter av Otterbox Defender? Skalet finns ju till andra android-lurar och iPhone så erfarenheterna måste inte gälla GNexus just. Jag förstår att skalet bygger en del men är det väldigt mycket extra, tro?

6. fireon

Mottagna gillanden:
    144

MINA ENHETER

Håller verkligen inte med. Dockan kostar 28 dollar på 4U Mobi, det är 189 kr i sek! Dustins pris är 190 kr och dem får inte in den i lager förrän 14/3! 4U Mobi är den enda auktoriserade internetförsäljaren av Kidigis dockor, så jag antar att dem är okej. Men du får väl kanske 10% studentrabatt på Dustin? Orkar ändå inte vänta till mars för att få den dock, betalar hellre 20 kr mer. Sen så har dem ju inte dockan som laddar ett extra batteri heller.

7. Lrnflk

Lrnflk Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    61

MINA ENHETER

Precis som jag skrev så har jag studentrabatt som varierar väldigt mycket beroende på vilken produkt det handlar om, för dockorna skiljer det 20-30 spänn till Dustins favör. Lägg sen till det faktum att ett eventuellt retur/garantiärende förmodligen går snabbare och smidigare med en svensk webbutik. I det här fallet kan det ju dock vara förståeligt att dra en beställning från 4U då jag inte noterade att Dustin inte hade grejorna i lager förrän dagen pi.

Att 4U är auktoriserade återförsäljare om Kidigi är ju betryggande men jag kan inte riktigt ta dem seriöst när den enda kontaktmöjligheten är en mailadress eller ett webbformulär, about us-sidan innehåller fyra generiska meningar och att det inte ens framgår vilket land de är baserade i. Eller så är jag bara överdrivet nitisk.

8. urr

urr Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Tänkte tipsa om att Gelaskins nu har skins till GN. Har beställt 2 st. Hade ett sånt till min Iphone4, vilket var helt fenomenalt. Skyddar liiite mot stötar, men framförallt snyggt och skyddar mot repor. Väldigt lätt att sätta på/ta av (på iphone iallafall). Du kan ladda upp bilder för egna designer med.

Återkommer med mer info när jag fått dem.

Skins for Galaxy Nexus | GelaSkins

9. Swendroid

Swendroid Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    86

MINA ENHETER

10. Fudgedragon

Fudgedragon Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det lät ju inte som en dum idé, att jag inte tänkte på det. Hoppas det går att avbeställa bara.
    Tack för tipset!

11. Fudgedragon

Fudgedragon Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Den gick inte att beställa om man bor i Sverige tydligen.

12. Magnus

Magnus Först på /forum Medlem

Mottagna gillanden:
    522

MINA ENHETER

Finns väl liknande på ebay? tror jag sett någon som köpt liknande här i tråden.

13. fireon

Mottagna gillanden:
    144

MINA ENHETER

Ja, det är ju upp till varje person att känna om man vågar riskera eventuella garantiärenden och hur seriös säljaren är. :) Jag handlar själv hellre hos en svensk återförsäljare men dem är ju alltid så sega med att få in bra produkter. Så ebay och andra återförsäljare är ett perfekt komplement då tycker jag. Gäller att kolla upp lite bara så att det känns tryggt.

14. Znahoj

Znahoj Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Motorola Nexus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Motorola Nexus 6
    Telefon 2:
    LG Nexus 5
    ROM:
    AOSP hembakad
    Telefon 3:
    Apple iPhone 6 plus
    Platta:
    Apple iPad Air
    @hellgun:

Kul att någon mer tycker om att skydda luren ordentligt med Otterbox ... ;)
    Fick precis hem ett Otterbox Defender till min Galaxy Nexus med posten idag. Har naturligtvis satt på det på luren men inte hunnit hårdtesta det ännu på något sätt.
    Kan dock göra lite jämförelser med tidigare Otterbox skal jag haft.
    Börjar nästan alltid men att beställa ett Otterbox av något slag om jag har ny lur ...

Jag är iofs kodråtta om dagarna men har hästgård i skogen, så fritid tillbringas i traktor, med motorsåg på vedbacken eller annat micklande på gården där naturligtvis luren alltid får hänga med.
    Det betyder att skalet måste tåla "hårda tag". Har inte heller tid/ork att byta skal varje dag mellan de olika sysslorna som att koda eller kroppsarbeta så skalet måste hänga med hela tiden ...

Har tidigare haft/har Otterbox Defender/Commuter för iPhone 3Gs, 4, 4s samt Otterbox Commuter för Motorola Defy och HTC Sensation.
    ( Jo, var tvungen att ha skal o skärmskydd på Defyn, provade utan o skärmen fick repor m.m. på mindre än en vecka ... :( )

Defender för 3Gs är den klart bästa i kvalitetskänsla samt skydd utav de som jag testat. Den har transparent plast över kameraöppning etc. så väldigt lite är exponerat för vatten och risken för skräp som letar sig in är minimal. Stötskyddet är bra o testat ordentligt i verkligheten.

Defender för Galaxy Nexus ligger dock inte långt efter i känsla. Det har minus på att kamera öppning m.m. inte har transparent plast över vilket ökar risken för vatten samt att det kan komma in skräp i fodralet den vägen. Det sitter heller inte lika tight om telefonen som det för 3Gs, utan glappar en aning.
    ( Kan bero på att det även ska passa lurar med extended batteri. )
    Har även beställt ett extended batteri så test med det ihop med Defender kommer att utföras så snart det anländer.
    Glappet är inte stort, känns som < 1mm så det är säkert inte något problem för luren, mer bara något jag irriterar mig på.

Det som jag tycker är bättre än på de andra Defender jag provat är det inbyggda skärmskyddet. Man kommer åt skärmen bra ute i kanterna oxå (t.ex. notifieringsrad). Det känns riktigt bra o stör inte sikten på skärmen enligt mitt tycke. Det är väl dock subjektivt o eftersom jag inte stör mig på Pentile heller så kanske du inte ska lita för mycket på mig ... ;)

Känns dock som att jag kan rekommendera Otterbox Defender till Galaxy Nexus.
    Om det är bara hälften så bra som det till 3Gs så är det klart värt att ha.

Priset du hittade verkar vara bra, betalade själv 42€ + moms för mitt hos Expansys.

Kan återkomma med status när jag haft det ett tag, så det fått vara med om lite mer "riktigt liv".

Swendroid gillar detta.
  15. Fredmann

Fredmann Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Måste säga att sena fodralet är grymt snyggt och välsytt. Håller dock med alla att det var lite för tight , men det är faktiskt lätt fixat. Tryck bara in några tjocka tuschpennor och låt dom ligga i ett tag, efter det så är mitt fodral perfekt..

16. someuser

someuser Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Håller med, köpte det ljusbruna i läder, riktigt snyggt och stilrent, räcker att bara "stretcha" vid sömnarna lite så passar det perfekt sen :)

17. someuser

someuser Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Håller med, köpte det ljusbruna i läder, riktigt snyggt och stilrent, räcker att bara "stretcha" vid sömnarna lite så passar det perfekt sen :)

18. HyvelTjuven

HyvelTjuven Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Slängde iväg en beställning på ett rött Game Boy Color case (det jag länkade på sidan innan), kan återkomma med bilder och synpunkter när det väl kommer fram. :)

19. Swendroid

Swendroid Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    86

MINA ENHETER

Tack för tipset, verkar vara precis vad jag behöver som också pendlar mellan "kontorsmiljö" och "skogsaktiviteter"! Har därför gjort i slag i saken och lagt in en beställning:

New Authentic OtterBox Defender samsung Galaxy Nexus Prime i9250 i515 Case Cover | eBay

290 spänn inklusive frakt är inte fy skam.

20. Ult

Ult Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    40

MINA ENHETER

Är det ett stort problem. Är sugen på det.

Har nu soft pouch men lite jobbigt att sätta i luren när man har brådis.