@hellgun:
Kul att någon mer tycker om att skydda luren ordentligt med Otterbox ...

Fick precis hem ett Otterbox Defender till min Galaxy Nexus med posten idag. Har naturligtvis satt på det på luren men inte hunnit hårdtesta det ännu på något sätt.
Kan dock göra lite jämförelser med tidigare Otterbox skal jag haft.
Börjar nästan alltid men att beställa ett Otterbox av något slag om jag har ny lur ...
Jag är iofs kodråtta om dagarna men har hästgård i skogen, så fritid tillbringas i traktor, med motorsåg på vedbacken eller annat micklande på gården där naturligtvis luren alltid får hänga med.
Det betyder att skalet måste tåla "hårda tag". Har inte heller tid/ork att byta skal varje dag mellan de olika sysslorna som att koda eller kroppsarbeta så skalet måste hänga med hela tiden ...
Har tidigare haft/har Otterbox Defender/Commuter för iPhone 3Gs, 4, 4s samt Otterbox Commuter för Motorola Defy och HTC Sensation.
( Jo, var tvungen att ha skal o skärmskydd på Defyn, provade utan o skärmen fick repor m.m. på mindre än en vecka ...

)
Defender för 3Gs är den klart bästa i kvalitetskänsla samt skydd utav de som jag testat. Den har transparent plast över kameraöppning etc. så väldigt lite är exponerat för vatten och risken för skräp som letar sig in är minimal. Stötskyddet är bra o testat ordentligt i verkligheten.
Defender för Galaxy Nexus ligger dock inte långt efter i känsla. Det har minus på att kamera öppning m.m. inte har transparent plast över vilket ökar risken för vatten samt att det kan komma in skräp i fodralet den vägen. Det sitter heller inte lika tight om telefonen som det för 3Gs, utan glappar en aning.
( Kan bero på att det även ska passa lurar med extended batteri. )
Har även beställt ett extended batteri så test med det ihop med Defender kommer att utföras så snart det anländer.
Glappet är inte stort, känns som < 1mm så det är säkert inte något problem för luren, mer bara något jag irriterar mig på.
Det som jag tycker är bättre än på de andra Defender jag provat är det inbyggda skärmskyddet. Man kommer åt skärmen bra ute i kanterna oxå (t.ex. notifieringsrad). Det känns riktigt bra o stör inte sikten på skärmen enligt mitt tycke. Det är väl dock subjektivt o eftersom jag inte stör mig på Pentile heller så kanske du inte ska lita för mycket på mig ...
Känns dock som att jag kan rekommendera Otterbox Defender till Galaxy Nexus.
Om det är bara hälften så bra som det till 3Gs så är det klart värt att ha.
Priset du hittade verkar vara bra, betalade själv 42€ + moms för mitt hos Expansys.
Kan återkomma med status när jag haft det ett tag, så det fått vara med om lite mer "riktigt liv".
Click to expand...