Övrigt: Tillbehörstråden för Galaxy Nexus

Diskussion i 'Galaxy Nexus - Allmänt' startad av alexm, 24 nov 2011.

1. Ult

Ult Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    40

MINA ENHETER

Finns det nån site där man kan designa sina egna skal. Vill ha ett motiv som inte finns?

2. Sebastiank

Sebastiank Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    87

MINA ENHETER

3. NoNick2

NoNick2 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    327
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 9 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 9 Pro
    ROM:
    Stock
    Det blir bättre ju mer jag använder det, sen om det försvinner helt törs jag inte säga något om. När det var nytt, innan jag använde pennor för att töja ut det, hände det varje gång. Direkt efter uttöjningen hände det kanske varannan, var tredje gång. Nu efter ett antal dagars användning händer det ganska sällan, men det är ett irritationsmoment att behöva lyfta på lädret och kika om skärmen är på.

4. Zcorc

Zcorc Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Hur gjorde du när du töjde ut det? Tryckte du bara ner pennor med våld? Vågar inte riktigt dra det till gränsen i rädsla att förstöra det :P

5. fireon

fireon Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    144

MINA ENHETER

Jag töjde mitt genom att bara trycka ner så mycket pennor jag kunde. Man fick ta i en del, men du kan vara lugn, sömmen är riktigt stark. Men man brukar känna när man ska sluta :)

Nu händer det sällan att knapparna trycks ner, men töjningen är ett måste. Dock fortfarande ett störningsmoment att man får kolla om skärmen är släckt. Jag skulle leta efter ett fodral med sömmarna utåt om det finns.. Annars är ju fodralet väldigt bra!

6. NoNick2

NoNick2 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    327
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 9 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 9 Pro
    ROM:
    Stock
    Jag stoppade i ett gäng kulspetspennor till dess att jag kunde vända uppochner på fodralet utan att någon penna trillade ur.

Sent from my Xoom using Tapatalk

7. Nth

Nth Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Har skummat igenom tråden lite men inte hittat något.

Är ute efter ett skärmskydd och är lite osäker. Vet att syrran har copter på sin iphone 4, verkar rätt bra. Värt att köpa samma fast för GN? Copter kostar ändå runt 200 kr

Någon som har lite mer erfarenhet av skärmskydd?

Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk

8. mekanismen

mekanismen Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    67

MINA ENHETER

Köpte ett skydd från Invisible Shield. Det är ett rent helvete att få på ett sånt på luren, och oavsett hur bra du gör det blir det aldrig så bra som man kunde önska. Känslan när det väl sitter på skärmen liknar förmodligen känslan av en gladpackad skärm. Och då tog det ändå mig 40 minuter att få det att sitta som det skulle och få bort alla bubblor.

Nu har jag ett från Tradera som jag köpte för 26kr, 1kr för själva skyddet och 25kr för frakten. Antar att snubben jag köpte det av beställer såna i mängder från någon på Ebay eller från nåt avlägset land i Asien, men jag kände att jag kunde leva med den summan med tanke på att skiten från Invisible Shield kostade 149kr.

Det här funkar iallafall NÄSTAN precis som jag vill. Det finns en enda bubbla kvar på skärmen nu, och den kanske lägger sig så småningom, vem vet. Det är ingen extra friktion när man surfar eller dylikt, så på känslan märker man i stort sett ingen skillnad.

Det enda negativa jag hittat med det är att det i starkt ljus kan se ut som att hela skärmen är täckt i nån slags olja. Skärmskyddet skiftar liksom svagt i gult och lila, vilket kan tyckas vara lite irriterande. Jag väljer att leva med det då jag skulle bli totalt OCDig om det blev en repa på skärmen.

Länk till säljaren:

Omdömen

Köpte även ett case av samma kille, och det visade sig sitta helt utmärkt.

Anledningen till att jag gör värsta utläggningen om det här är för att jag hatar dåliga skärmskydd som helt förstör upplevelsen. Sen är även den här killen helt sjukt trevlig, det blev problem med första paketet med grejer, så jag fick det inte på två veckor. Istället för att skita i det och låta det vara mitt problem så skickar han ett nytt paket med samma saker jag beställt, plus ett extra skärmskydd som kompensation.

Hoppas detta hjälper!

Edit: Säljaren är engelskpråkig och verkar använda sig av Google Translate för att skriva sina mail på svenska. Bara en heads up så ingen blir avskräckt på grund av fruktansvärt dåligt skriftspråk.

Last edited: 25 jan 2012
  9. hellgun

hellgun Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    26
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Google Pixel 4A

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Google Pixel 4A
    @Znahoj:

Tack för ett mycket uttömmande svar!

Det där glappet... är det på tjockleken då eftersom det ska passa till en eventuellt tjockare Nexus också? I så fall kanske man kan fylla ut med ett par lager vävtejp, eller liknande, i bakstycket. Hoppas det inte är glapp i höjd-/sidled bara, så att luren repas.

Återkom gärna när du har mer kött på benen.

10. aszotten

aszotten Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag har nu fått ett svar från Sena:

The Quality Control Manager has informed us that all our cases have been stitched slightly tighter than normal.
    At this time we are unsure how long it will be before we receive bigger cases. We will also be introducing a wider selection of cases, so please let us know if you would like to return your case for a refund or exchange them at a later date. We will be happy to assist you.
    Sena Cases deeply apologizes for any inconvenience and thanks you for your continued patience.

Jag kommer att skicka tillbaka caset och leta efter något annat.

11. someuser

someuser Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Måste varit olika tighta skal, jag stretchade sömmarna med en penna på varje sida 1min när jag fick det, nu sitter det som en smäck och inga knappar påverkas..:)

12. Znahoj

Znahoj Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Motorola Nexus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Motorola Nexus 6
    Telefon 2:
    LG Nexus 5
    ROM:
    AOSP hembakad
    Telefon 3:
    Apple iPhone 6 plus
    Platta:
    Apple iPad Air
    Nu har jag undersökt "glappet" lite mer och det var i sid/höjdled. Då skalet är lite skålat så gled luren lite fram och tillbaka i skålningen om man ska försöka förklara, troligen p.g.a. att det skall kunna klara en ökad tjocklek. Verkade dock inte vara någon fara för repor eller liknande men det vet man ju inte säkert förrens de tyvärr inträffat eller att jag fått hem det nya batteriet att testa med.

För att fixa problemet eftersom jag retat mig på det, så tog jag en invisibleshield som blivit över oanvänd från en gammal död o utgången lur o klippte ett par små remsor som jag satte i varje hörn på luren. Dels ökade de tjockleken en aning och så är det lite friktion i ytan och det räckte. Inget mer glapp nu.

Ska väl oxå sägas att innan fixen så var glappet noterbart endast när jag ruskade skalet med lur i. Har ruskat ordentligt nu efter fix och inte minsta tillstymmelse till glapp längre. :)
    ( Det ska tålas att ruskas ordentligt m.m. eftersom det kommer att råka ut för värre saker senare ... inte med vilje, men oundvikligt ;) )

Har dock inte haft möjlighet till "riktigt test" ute på gården ännu, men det kommer att ske under kommande dagar/veckor. Jag återkommer med rapport efter det.

13. Znahoj

Znahoj Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Motorola Nexus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Motorola Nexus 6
    Telefon 2:
    LG Nexus 5
    ROM:
    AOSP hembakad
    Telefon 3:
    Apple iPhone 6 plus
    Platta:
    Apple iPad Air
    Klart bättre pris än det jag fick. Bra letat, jag hade lite för bråttom att beställa så jag skulle få hem det ... ;)

14. Nth

Nth Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Tack för ditt inlägg! Jag är väldigt kräsen när det gäller friktionen på skärmen och missfärgningar så tror jag får fortsätta mitt sökande.

Vill inte ha något som förstör upplevelsen. En viss skillnad är klart att man får räkna med men jag har höga krav. I slutändan blir det antagligen något mer påkostat.

Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk

15. skidkillen

skidkillen Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Slog till på ett Rearth Ringke Slim Case (Matte Black) precis nu, köpte det på Ebay. någon annan som köpt det därifrån och vet ungefär hur lång tid det tog att få det?

16. pbv302

pbv302 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

Tro det tog två veckor... dyrt men bra. Har lite svårt för cases och fodral men det här kan jag nog leva med! :)
    Nackdelen är att det samlar på "fingerflott"! :(

Edit: Hittade den här.

Last edited: 28 jan 2012
  17. skidkillen

skidkillen Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

tack! har läst om många som haft bra erfarenhet av de skalen. tänkte att man skulle kosta på lite så håller den förhoppningsvis ett tag. har heller aldrig haft nåt case innan så hoppas på det bästa! ;)

18. Saliciouscrumbs

Saliciouscrumbs Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    23

MINA ENHETER

19. blunden

blunden Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    534
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    OnePlus 7 Pro
    ROM:
    LineageOS 20.0
    Telefon 3:
    Xiaomi Mi MIX
    ROM:
    LineageOS 19.1
    Platta:
    LG G Pad 8.3
    ROM:
    LineageOS 14.1
    Övrigt:
    GW4 Classic, Huawei Watch, Moto 360, Nvidia Shield TV
    Var väl det där många köpte i början för 20 kr inklusive frakt från Hong Kong. Är i annat fall extremt likt. Det borde finnas ebay-länkar i början av denna tråd.

20. Gurk

Gurk Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Om någon är ute efter ett bra läderfodral kan jag rekommendera det från krusell som jag skrev om tidigare någonstans i denna tråd. Nu har dom fodralen på lager, fick mitt i förrgår. Storlek 3xl passar min nexus som en smäck :-)