Diskussion: Tillbehörstråden för Nexus 4

Diskussion i 'Nexus 4 - Allmänt' startad av ElecTriX, 31 okt 2012.

  1. SALVETA

    SALVETA Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    361
    Mottagna gillanden:
    52

    MINA ENHETER

    Sjukt att inte ens originaltillbehör fungerar som det ska, jag hade typ bestämt mig för att köpa orben men nu är jag ju inte supersugen längre. Man får ju hoppas att den fortsätter ladda fast telefonen rör bordet.
     
  2. BMarkusK

    BMarkusK Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 okt 2011
    Inlägg:
    437
    Mottagna gillanden:
    99

    MINA ENHETER

    Är du säker på att du inte kom åt den? Enligt den här videon så verkar det ju som att den sitter riktigt hårt på laddaren. Han gnäller till och med på att telefonen är jobbig att få bort från laddaren.

    http://www.youtube.com/watch?v=ougBD-e9oA0
     
  3. Guggenheim

    Guggenheim Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jan 2013
    Inlägg:
    119
    Mottagna gillanden:
    69

    MINA ENHETER

    Det får bli någon annan qi-laddare som man vet även funkar till Nexus 4 för mig. De som finns ute nu (om man inte räknar med den officiella) verkar ju inte fungera så stabilt. Tänker väl främst på Nokias alternativ. Dessa laddare borde också ha sjunkit i pris när de blir vanligare. Är det någon som testat Energizers qi-laddare? Det enda jag har hört om den är att den är väldigt hal tillsammans med den hala baksidan på Nexus 4...
     
  4. Joppeflopp

    Joppeflopp Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jan 2010
    Inlägg:
    154
    Mottagna gillanden:
    8
    Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Nexus 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Nexus 6
    ROM:
    och Cola
    Helt säker... Min laddare står över en meter från sängen, ca. 1 meter högre upp. Jag skulle inte ens kunna nå den med min fot om jag så försökte. Jag har märkt samma sak under eftermiddagen nu, det verkar som att den glider ner lite då och då. Vet inte vad som gör att detta händer då det faktiskt verkar som att den sitter redigt när man lägger på den. Laddaren kan hänga med när man lyfter luren som han visar (jag tycker dock inte detta är ett problem då laddaren är större än luren så det är enkelt att ta spjärn emot). Jag har även lagt på telefonen och hållt ett öga på den ett tag utan att se den röra sig ett dugg.

    Jag undrar om det kan ha att göra med temperaturskillnaden som skapas när man laddar. Om man tittar på laddaren så är det två mörka ringar, den inre ringen är gummit som håller telefonen på plats. Plattan som det står "nexus" på är något nedsänkt, jag funderar helt enkelt på om det skulle kunna vara så att det blir helt tätt mellan telefonen och gummit. Detta skulle kunna leda till att telefonen glider efter ett tag då luften däremellan expanderar när det blir varmt. Som sagt, bara en ide och man borde enkelt kunna lösa det genom att skapa en liten skåra i gummit (förutsatt att dess funktion inte är beroende av att det är tätt, dock verkar det bara vara riktigt hög friktion den verkar genom).
     
  5. lolbazor

    lolbazor Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    1 681
    Mottagna gillanden:
    244

    MINA ENHETER

    Du har inte fått sms eller samtal medan den legat på laddaren då? Då gör vibrationen säkert att den glider ner.

    Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk 2
     
  6. Joppeflopp

    Joppeflopp Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jan 2010
    Inlägg:
    154
    Mottagna gillanden:
    8
    Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Nexus 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Nexus 6
    ROM:
    och Cola
    Nope... Ingenting. Jag testade igen under eftermiddagen och då hände det igen, medan jag satt bredvid den. Den glider helt enkelt ner lite efter ett tag, lite random. Jag ringde google och frågade om detta och fick rätt och slätt reda på att hur mycket man än drömmer så har inte ens ett företag som google välbetald, kunnig service. Den första personen jag talade med på den "tekniska supporten" visste inte ens vad för laddare jag pratade om, sedan när hon tagit reda på det trodde hon magneten var vad som höll telefonen på plats... Andra personen visste vad för laddare jag talade om men han kunde inte ge några raka svar annat än att jag skulle prova att torka av laddaren och telefonen (efter att ha talat med sin supervisor).

    I vilket fall... mysteriet fortsätter!
     
  7. Stedad

    Stedad Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 apr 2010
    Inlägg:
    603
    Mottagna gillanden:
    42

    MINA ENHETER

    Såg en tråd på XDA-forum där många har samma problem som dig. Känns som en riktig designmiss från Google/LG.
     
  8. JwK

    JwK Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jul 2010
    Inlägg:
    102
    Mottagna gillanden:
    13
    Operatör:
    Tele2, Google Voice
    Telefon:
    Google Nexus 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Google Voice
    Telefon:
    Google Nexus 6
    Telefon 2:
    HTC One SV
    Telefon 3:
    Google Nexus 4
    Platta:
    Google Nexus 7
    Nu har jag fått den officiella Google/LG-laddaren.
    Jag ska se ifall den glider ned som någon annan i tråden klagade på, än så länge är det inga problem. Som sagt verkar det vara sjukt bra grepp på ytan.

    Bilder här under.

    Den kommer med en 1.8A-laddare, med fristående USB-kabel. Jag kopplade in min 2.1A-laddare till bollen och det fungerade utmärkt det också.

    Fungerar utmärkt med officiella bumpern också. Laddtider vet jag inte än, men förväntar mig samma som min Energizer-pad som beter sig ungefär som en 1.0A-laddare.

    https://dl.dropbox.com/u/2633066/n1.jpg
    https://dl.dropbox.com/u/2633066/n2.jpg
    https://dl.dropbox.com/u/2633066/n3.jpg
    https://dl.dropbox.com/u/2633066/n4.jpg

    nexus 1 - 7 + energizer pad -
    https://dl.dropbox.com/u/2633066/n1-7_energizer.jpg
     
  9. babydroid

    babydroid Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2010
    Inlägg:
    1 393
    Mottagna gillanden:
    285
    Telefon:
    Samsung Galaxy s9+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy s9+
    Telefon 2:
    Oneplus 5t
    Platta:
    IPad Pro 11”
    Laddaren ska ju ha en "kladdig" yta som telefonen ska fastna på. Jag har sett flera videoklipp på youtube där folk tom klagar på att när de lyfter av telefonen så sitter laddaren kvar.

    Jag såg dock denna video och jag läste att man skulle tvätta gummiringen för att få tillbaka den kladdiga ytan så att säga.

    Edit: om du söker på google eller på youtube så ser du att det är rätt många med samma problem.

    http://m.youtube.com/#/watch?v=b9ou...op_uri=%2Fwatch%3Fv%3Db9ouZIqh3Ws&gl=SE&gl=SE

    I den här videon ser du hur den borde fungera, trots att personen i videon stör sig på hur pass hårt telefonen sitter fast.

    http://m.youtube.com/#/watch?list=W...h?v=ougBD-e9oA0&list=WL0F0A53B2E45080DD&gl=SE
     
    Last edited: 20 feb 2013
  10. GalaxySexus

    GalaxySexus Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2012
    Inlägg:
    124
    Mottagna gillanden:
    21
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 3

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 3
  11. Joppeflopp

    Joppeflopp Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jan 2010
    Inlägg:
    154
    Mottagna gillanden:
    8
    Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Nexus 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Nexus 6
    ROM:
    och Cola
    Jag vet precis hur den borde fungera. Precis som följer: när jag lägger på telefonen ska telefonen laddas tills jag tar av den igen.

    Det är inte någon kladdig yta på den, en kladdig yta hade skapat fula märken på telefonen. Det är en gummiring med väldigt hög friktion. Även med min kan telefonen följa med upp när man lyfter den men det spelar ingen roll, det är mer av en creep effect som verkar påverka telefonen när den legat på laddaren en stund.
     
  12. babydroid

    babydroid Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2010
    Inlägg:
    1 393
    Mottagna gillanden:
    285
    Telefon:
    Samsung Galaxy s9+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy s9+
    Telefon 2:
    Oneplus 5t
    Platta:
    IPad Pro 11”
    Aja, att beskriva ytan som kladdig va kanske inte rätt ord, och det va därför jag använde mig av citationstecken.

    Men det ska tydligen vara en magnet i laddaren har jag läst på xda. Och de tror att det är den som har pajat om telefonen glider så där.
     
  13. cogli0ne

    cogli0ne Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 mar 2012
    Inlägg:
    756
    Mottagna gillanden:
    129

    MINA ENHETER

    Kan rekommendera skydd från Xtremeguard.
    Köpte mina på ebay men de finns även här www.xtremeguard.com

    Jag var skeptiskt till skydden först, för jag tycker inte om mjuka skärmskydd som kräver våt applicering (Copter, invisible shield, etc) rent generellt.
    Jag ogillar friktionen, apelsinskalskänslan och brukar därför använda hårda skärmskydd för att de ger en mer naturlig känsla.

    Men jag ville testa för att jag hade sett att de går hela vägen ut i kanterna vilket många hårda inte gör. Och enligt recensioner på youtube skulle det inte vara lika gummiaktigt som t.ex zagg.
    Sen ville jag även ha ett skydd för baksidan då jag bestämt mig för att skippa tpu.

    Att sätta på skyddet var enkelt, att få bort alla dammkorn var svårare och mer tidskrävande än själva installationen.

    Jag märkte direkt att skyddet kändes mindre knottrigt än t.ex zagg och bjöd på mindre friktion.
    Fortfarande lite mer friktion än de hårda skydden, men det blev bättre efter en vecka eller så, nu känns det nästan lika bra som ett hårdskydd.

    Det enda minuset är att jag lyckades smeta ut ett fingeravtryck på skyddet när jag satte på det, det syns litegrann mot vita bakgrunder.
    Men det är ju mitt eget fel och stör inte så mkt, jag borde ha använt lite mer vätska helt enkelt.
     
  14. GalaxySexus

    GalaxySexus Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2012
    Inlägg:
    124
    Mottagna gillanden:
    21
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 3

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 3
    http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=979663

    Har nu provat dessa ett tag.

    Byggkvalité: Första intrycket är att dom kunde vara bättre byggda med tanke på priset. Känns lite rangliga men helt OK. 3,5/5
    Ljud genom BT: Rent och bra ljud med OK bas. Ingen superbas direkt. Dom kan få det kämpigt på de lite högre volymerna. 4/5

    Ljud genom 3,5mm: Inte lika ren ljud som man skulle önska sig, (jag iaf) men bättre bas än genom BT. Presterar bättre på de högre volymerna. 4/5

    Användning: kombinerad volymknapp och bytalåt knapp. Smidigt och bra! Justerbara i båda ändarna. 4,5/5
    Komfort: Inget superbra här heller, Men inte obekväma. 4/5
    Medföljande tillbehör: dubbel 3,5mm sladd för trådat om man nu föredrar det före BT.

    Jag ger dom en 4a av 5!
     
    Last edited: 21 feb 2013
  15. Stennan

    Stennan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 dec 2009
    Inlägg:
    459
    Mottagna gillanden:
    39

    MINA ENHETER

    Om någon annan vill beställa så använd koden 77off2 för att få 77% rabatt på hela ordern om du beställer 2 eller fler produkter. Frakten går på 1$, så 2 st nexus 4 skärm skydd går på 3.3$ vilket är ca 20kr total inkl frakt. Lägger nog en beställning, har hittills bara kört med hårda, matta skärmskydd.
     
  16. cogli0ne

    cogli0ne Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 mar 2012
    Inlägg:
    756
    Mottagna gillanden:
    129

    MINA ENHETER

    För det priset är det värt att testa, jag tycker de är prisvärda.

    Bakskyddet kan jag tyvärr inte yttra mig om, när jag lagt min beställning fick jag ett zagg-bakskydd av en vän och installerade det direkt.

    Det är lite knottrigt och täcker inte 100% av glaset, men eftersom det bara är på baksidan så gör det inget. Så fort jag tröttnat på zaggskyddet kommer jag prova xtremeguard på baksidan.
     
  17. alexm

    alexm Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 sept 2010
    Inlägg:
    1 028
    Mottagna gillanden:
    104

    MINA ENHETER

    Vågar man använda sig av en bumper? Tycker inte om när baksidan inte är helt skyddad pga. glaset.

    Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 2
     
  18. djjokke

    djjokke Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    28 jan 2010
    Inlägg:
    3 621
    Mottagna gillanden:
    375
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4
    Platta:
    iPad Air 2020
    Av lästa och självupplevda erfarenheter vet jag att baksidan repas väldigt lätt. Jag kör själv Nillkins hardcase som jag inte kan vara utan nu. Känns för naket utan.
     
  19. Veinless

    Veinless Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2010
    Inlägg:
    77
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Själv kör jag med ett "klistermärke" från dbrand på baksidan. Borde hjälpa mot repor och även till viss del mot sprickor om man skulle sätta ner telefonen lite för hårt. Köpte en originalbumper, men insåg snabbt varför jag alltid hatat skydd, så nu åker den ut på köp/sälj.

    Köpte förresten även Panasonics laddplatta "Panasonic QE-TM101-K" som funkar helt ok. Gött att inte behöva passa in telefonen exakt, utan att laddaren faktiskt själv letar upp kontaktytan. Kan rekommendera den även om den känns plastig och har den satans blå lampan som lyser för starkt. Dock inget en tejpbit inte löser.

    Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk 2
     
  20. Hund

    Hund Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    15 aug 2009
    Inlägg:
    5 572
    Mottagna gillanden:
    1 006
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 3a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 3a
    ROM:
    Lineage OS
    Koss iPorta Pro?

    ~ Sent from my Nexus 4 using Tapatalk ~