Diskussion: Tillbehörstråden för Nexus 4

Diskussion i 'Nexus 4 - Allmänt' startad av ElecTriX, 31 okt 2012.

1. Konstigt

Konstigt Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    143

MINA ENHETER

Ngn som testat både Poetic borderline bumper & orginalet? Vilken är bäst? Har haft Poetic men precis skickat tillbaka den på RMA till Amazon då den gick sönder. Trivdes annars bra med Poetic.

+ för Poetic, gummerade kanter, väldigt praktiskt då det är greppvänligt. Har läst att orginalet är halt och plastigt på kanterna istället?

Edit: Råkade hamna i en affär som säljer orginalet. Köpte en och jo, den är ju betydligt halare än Poetic. Dock så går det bra ändå, den är ju gummig/plastig iallafall på ovansidan och undersidan. Knapparna fungerar betydligt bättre på denna än jämfört med Poetic. Man märker inte att det är bumperns knappar. Mycket nöjd, 5/5 i betyg! Så både denna och Poetic är riktigt bra, på lite olika sätt bara.

Last edited: 18 mar 2013
  2. Canon

Canon Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Tycker du att telefonen blir mindre hal med dbrand på? Glider den lika lätt på glatta underlag?

Sent from my Nexus 7 using Tapatalk 2

3. bjajjull

bjajjull Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    37

MINA ENHETER

Den glider sämre med dbrand, men den är fortfarande lite hal. Jag använder titanium tillsammans med original bumpern och då glider den inget alls.

4. babydroid

babydroid Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    286
    Telefon:
    Samsung Galaxy s9+

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy s9+
    Telefon 2:
    Oneplus 5t
    Platta:
    IPad Pro 11”
    Jag köpte Black carbon och jag tycker faktiskt den glider mer med den. Den gick från att vara hal till väldigt hal :P

Men andra har säkert en annan uppfattning. Tanken är att jag ska köpa en bumper så då blir den nog mindre jävlig att hålla.

5. djjokke

djjokke Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    376
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4
    Platta:
    iPad Air 2020
    Tänkte göra en liten minirecension av tre olika skal som jag alternerar mellan ganska friskt. Det är ett blått Meifeng, ett rött Nillkin och ett svart Momax. Hoppas ni har översikt med bilderna, de är helt oredigerade.

Meifeng Matte Hard Skin
    Ebay: http://viewitem.eim.ebay.se/Meifeng...Google-LG-Nexus-4-E960-Blue/330892941067/item
    För dem som har känt på ett Rock QuickSand-skal kommer Meifeng kännas igen. Det är precis samma yta - det kan liknas vid ett väldigt tunt sandpapper. Jag tycker det är skönt och greppvänligt. Jag har dock märkt att telefonen har en tendens att fastna på insidan av mina byxfickor ibland.
    Skalet sticker upp över kanterna så är du väldigt glad i Nexusens rundade glaskanter kanske detta inte är något för dig. Jag har inget problem med tjockleken men det är på gränsen. Det är ganska böjligt med känns gediget när det sitter på luren. Den blåa färgen är väldigt snygg (ser lite grön ut på bilderna) och sticker inte alls i ögonen. Faktiskt mer diskret än vad den verkar.
    För 39kr på Ebay är det här ett otroligt kap. Rekommenderas!

Nillkon Premium Matte Hard Cover Case
    Ebay: http://viewitem.eim.ebay.se/Nillkin...rd-For-LG-Nexus-4-E960-Mako/330889699547/item
    Min personliga favorit av de tre. Plasten är täckt av små små dimplar, vilket ger en gummerad och lite sträv känsla. Det är den perfekta blandningen mellan sträv nog att hålla i handen och hal nog att ta upp ur fickan utan problem.
    Precis som Meifeng sticker Nillkin-skalet upp över kanterna. Även detta är hyfsat tjockt men för min del gör det absolut ingenting.
    Som sagt är detta min favorit. Jag har ett rött och ett svart och jag rekommenderar båda! För 50kr är det fantastiskt.

Momax Clear Black Ultra Tough Case
    Ebay: http://viewitem.eim.ebay.se/Origina...Nexus-4-E960-Hard-Cover-New/151011878003/item
    Mina känslor för det här skalet är kluvna. Det är extremt tunt - för första gången kan jag på riktigt säga att det knappt märks när man har skalet på. Att det är så tunt gör tyvärr att vissa kanter är ganska vassa.
    Något annat som är väldigt positivt med Momax är att det nästan inte sticker upp något alls över kanten på Nexus 4an. Det går att dra fingret från ena kanten av skärmen till den andra utan att stöta på några större hinder, som med Nillkin eller Meifeng.
    Ytan är, ja, konstig. Den är typ matt, men en extrem fingeravtrycksuppsamlare. Ytan känns till och med fettig ibland, ett stort minus tycker jag.
    Kvaliteten är jättebra. Väldigt rörligt eftersom att det är så tunt, men när det sitter på blir det som ett skinn ovanpå luren. Och jag vet inte om jag gillar att det är halvt genomskinligt.
    Dyrast i gänget på 67kr (wow) vet jag inte om jag vill rekommendera det. Tror jag måste leka med det mer för att kunna bestämma mig.

Hoppas ni blev lite hjälpta av den här minirecensionen. Det är inget mästerverk, och bilderna är som sagt ganska dåliga, men jag hoppas ni har översikt med det!

Last edited: 19 mar 2013
    Aodh, SALVETA, broder och 2 andra gillar detta.
  6. nickewistrom

nickewistrom Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    107

MINA ENHETER

Någon kanske har svarat på detta reda så får la be om ursäkt i förtid. Men måste ha något slags skydd till min n4, den har spruckit en gång så har insett hur skör den faktiskt är. Men tänker mig att ett tunt hardcase inte kan skydda mot stötar, de är ju omöjligt helt enkelt. Så måste ha ett mjukt skal av något bra material som inte är halt som en blöt fisk (som n4 är). Så tänker mig gummi eller Silicon. Men då kommer nästa tanke, skyddar ett mjukt skal mot stötar då? Kan den verkligen fånga upp kraften av vikten av telefonen plus att den kanske faller från fickan eller liknande så de lär ju ändå bli lite fart. Klarar ett Silicon skal att absorbera all denna kraft och att de kanske kommer på kanten av glaset som är svaga punkten. Bumper är uteslutet för min del.
    Min dröm hade ju varit ett kevlar/glas- eller kolfiber skydd med gummi eller Silicon skydd på insidan av skalet så att de kan absorbera kraften. hårt skal med något som kan fånga upp vibrationer. Tips???

7. lolbazor

lolbazor Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    244

MINA ENHETER

Testa att inte tappa telefonen... :-P

Skickat från min Nexus 4

nickewistrom gillar detta.
  8. Fille84

Fille84 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    279

MINA ENHETER

Letar du tpu skal så är nog diztronic det bästa.
    http://www.ebay.co.uk/itm/Diztronic...t=LH_DefaultDomain_0&var=&hash=item3cccffcd5f

Billigt, 112 spänn inkl frakt från USA och fick hem det på en vecka. Man känner verkligen att det är kvalité rakt igenom.

9. p5795

p5795 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    25
    Telefon:
    Nexus 4

MINA ENHETER

Telefon:
    Nexus 4
    ROM:
    Stock
    Kolla mitt inlägg tidigare angående Ballistic skyddet.

10. p5795

p5795 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    25
    Telefon:
    Nexus 4

MINA ENHETER

Telefon:
    Nexus 4
    ROM:
    Stock
    Kolla detta.

11. BulKatho

BulKatho Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Jag gjorde en liten beställning från Dealextreme för några veckor sedan, och idag kunde jag hämta mitt paket på ICA.
    Jag köpte ett silikonskydd till telefonen (20kr) för att skydda glasbaksidan, samt att det även skyddar glaset på framsidan om jag skulle lägga den med den sidan neråt. Jag kände även att jag saknade ett laddningsställ att ha bredvid sängen, så det blev en docka med.
    Dockan var egentligen till en Samsung Galaxy Note 2 (70kr), men jag chansade på att det skulle funka fint med min Nexus 4.
    Jag prövade att placera telefonen i dockan utan att ta av silikonskyddet, och se på fan!
    Chansningen gick hem! Telefonen satt som gjutet i Samsungdockan.
    Så nu kan jag ha telefonen på laddning i sovrummet samt ha den som nattklocka.
    På bilden sitter telefonen i dockan och min N7:a ligger bredvid i sitt fodral.

Bifogade filer:

Last edited: 19 mar 2013
    DroidJunkie och medic gillar detta.
  12. Konstigt

Mottagna gillanden:
    143

MINA ENHETER

Köp orginalbumpern bara, fungerar bra.

13. Konstigt

Mottagna gillanden:
    143

MINA ENHETER

14. Ekofasc

Ekofasc Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    184

MINA ENHETER

Någon som har ett poetic slimbook? Jag har köpt ett och j-vlar vad det stinker kemikalier / plast. Jag låter det hänga ut från fönstret i flera dagar, det har blivit bättre men inte bra. Och man kan ju undra hur hälsosamt det är att ta på det hela tiden sedan, även om det inte luktar längre.

tptlk hd

Last edited: 22 mar 2013
  15. nickewistrom

Mottagna gillanden:
    107

MINA ENHETER

Haha ja tappade inte den, den gled av en tidning och ner på golvet..

Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk 2

16. nickewistrom

Mottagna gillanden:
    107

MINA ENHETER

Vad är tpu skal? De där var för fult bara.. Vill gärna ha kvalité skal som ser bra ut..
    Skulle inte göra något om de kostar 500 spänn eller så men vill gärna att de ska vara lika snyggt som de är bra skydd..

17. nickewistrom

Mottagna gillanden:
    107

MINA ENHETER

Tack för svaret.. Känns som att man gör om en Ferrari till en hummer med de skalet om du förstår.. Tack ändå ;-)

18. Fille84

Fille84 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    279

MINA ENHETER

Är du ny här? Tpu är typ standard materialet på skal...

Skickat från min Nexus 4

19. Avarell_Dalton

Avarell_Dalton Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    743
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro
    Han har varit medlem sen maj 2011, ser du inte det? Är du ny här?

Om han frågar vad tpu skal är vill han väl veta vad det är för material, inte dina dumma svar.

http://en.wikipedia.org/wiki/Thermoplastic_polyurethane

För övrigt håller jag med, fult som fan

20. nickewistrom

Mottagna gillanden:
    107

MINA ENHETER

Nä känner att de ska va lyxigare material om jag ska ha skydd alls.. Kolfiber, metall aktigt eller liknande.. Tips någon?