Diskussion: Tillbehörstråden för Nexus 4

Diskussion i 'Nexus 4 - Allmänt' startad av ElecTriX, 31 okt 2012.

  1. bahlqvist

    bahlqvist Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 dec 2012
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

  2. Kiddy

    Kiddy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 maj 2010
    Inlägg:
    1 150
    Mottagna gillanden:
    392

    MINA ENHETER

  3. Canon

    Canon Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 feb 2010
    Inlägg:
    63
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Jag använder det till min Nexus och det fungerar. Dock fungerar det inte tillsammans med Runkeeper utan jag får köra med Runtastic så något problem med kompatibiliteten är det nog ändå. Med min förra telefon HOX så fungerade det med Runkeeper.

    Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 2
     
  4. jabbeboy

    jabbeboy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2010
    Inlägg:
    1 464
    Mottagna gillanden:
    202
    Telefon:
    Xiaomi 13T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi 13T
    Var förbi igår och köpte mig en sådan laddplatta jag med. Känns lite onödigt känner jag men wtf. Hur fungerar den tror ni om jag lägger den på laddning låt säga vid 10 på kvällen? laddar den till 100 och släpper ifrån sen och börjar inte ladda förens man lyfter upp den från plattan och lägger dit den igen eller hur fungerar den på lång laddning så att säga? Eller är den mest till för korta små laddningar?
     
  5. Dirk Diggler

    Dirk Diggler Android Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    6 419
    Mottagna gillanden:
    523

    MINA ENHETER

    Min ligger där hela natten. Den laddar upp till 100 och sen underhållsladdar den tills du tar bort den. Den funkar precis som en vanliga laddare.
     
  6. jabbeboy

    jabbeboy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2010
    Inlägg:
    1 464
    Mottagna gillanden:
    202
    Telefon:
    Xiaomi 13T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi 13T
    Okej. Bra. Börjar tveka m jag ska behålla den eller inte. Man kan ju inte använda den på samma sätt som man kan om den sitter med sladden om du förstår .

    Skickat från min Nexus 4 med Tapatalk 4 Beta
     
  7. Dirk Diggler

    Dirk Diggler Android Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    6 419
    Mottagna gillanden:
    523

    MINA ENHETER

    Om du menar att du inte kan leka med telefonen när den laddar så förstår jag :-)

    Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 4 Beta
     
  8. Aodh

    Aodh Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2012
    Inlägg:
    56
    Mottagna gillanden:
    8
    Telefon:
    Huawei P9

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei P9
    Telefon 2:
    Moto X 2nd gen
    Platta:
    Microsoft Surface 2
    [​IMG]

    Kan inget annat än att rekommendera dBrand, fick skydden på 4 dagar i ett kuvert med ett väldigt vackert frimärke haha, texturerna känns även äkta, har på Titanium just nu som passar utmärkt till silvret på LGs orginal bumper. Toknöjd!!
     
  9. Gambit

    Gambit Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jul 2012
    Inlägg:
    270
    Mottagna gillanden:
    76

    MINA ENHETER

    Beställde black carbon fiber igår :cool:
     
  10. jabbeboy

    jabbeboy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2010
    Inlägg:
    1 464
    Mottagna gillanden:
    202
    Telefon:
    Xiaomi 13T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi 13T
    Precis.
     
  11. Axan

    Axan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 sept 2011
    Inlägg:
    1 525
    Mottagna gillanden:
    568
    Telefon:
    Iphone 11 Pro Max

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Iphone 11 Pro Max
    Någon som kan tipsa om en bra bilhållare? Folk på xda rek iOttie 1 touch mount, men den verkar inte gå att få tag på här i Sverige.

    Vilken använder ni?
     
  12. johankardell

    johankardell Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2009
    Inlägg:
    118
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Jag använder Exomount men är inte särskilt nöjd.
    Den håller telefonen bra, så telefonen sitter väldigt stadigt även om det är lite dålig väg. Det är bra.
    Mindre bra är att jag har svårt att sätta fast min Exomount någonstans. Jag kan inte sätta den längst fram på instrumentpanelen, för där är det en annan typ av plast (cirka 3 cm) där den inte fäster över huvud taget, så jag måste sätta den lite längre in, men då kommer den så pass nära rutan att när telefonen sitter i den når telefonen upp till rutan. Då blir det lite trångt.
    Dessutom måste jag ta loss, och fästa om Exomounten efter ett par-tre dagar, annars ramlar den ner.

    Så den kan jag inte rekommendera, trots att väldigt många både på XDA och andra siter tycker att den är fantastisk. Sen kan det ju vara beroende på bil och material som gör att den passar dåligt. Jag har en SAAB 9-3.

    Blir spännande att se rekommendationerna när fler svarar.

    Vill man ha något som är riktigt bra så tror jag Brodit är svårslagna. Har haft några, och dom är så bra det kan bli. Går att sätta dit på bra ställen och är formtillverkade efter mobilen, så passformen är perfekt. Problemet är om man, som jag, byter telefon ofta - då blir det väldigt dyrt att köpa nya hållare för flera hundra varje gång.

    En annan hållare jag testat är Clingo. Det fungerade väldigt bra med Galaxy S3 och IPhone 4S, men med Nexus 4 är det helt hopplöst. Den fastnar knappt på den klibbiga ytan. Sitter lite bättre med Ringke Slim-skalet, men sitter sällan kvar länge nog för att köra sträckan Göteborg-Borås (40 minuter). Så - ingen rekommendation där heller.
     
    Axan gillar detta.
  13. johankardell

    johankardell Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2009
    Inlägg:
    118
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Jag använder Exomount men är inte särskilt nöjd.
    Den håller telefonen bra, så telefonen sitter väldigt stadigt även om det är lite dålig väg. Det är bra.
    Mindre bra är att jag har svårt att sätta fast min Exomount någonstans. Jag kan inte sätta den längst fram på instrumentpanelen, för där är det en annan typ av plast (cirka 3 cm) där den inte fäster över huvud taget, så jag måste sätta den lite längre in, men då kommer den så pass nära rutan att när telefonen sitter i den når telefonen upp till rutan. Då blir det lite trångt.
    Dessutom måste jag ta loss, och fästa om Exomounten efter ett par-tre dagar, annars ramlar den ner.

    Så den kan jag inte rekommendera, trots att väldigt många både på XDA och andra siter tycker att den är fantastisk. Sen kan det ju vara beroende på bil och material som gör att den passar dåligt. Jag har en SAAB 9-3.

    Blir spännande att se rekommendationerna när fler svarar.

    Vill man ha något som är riktigt bra så tror jag Brodit är svårslagna. Har haft några, och dom är så bra det kan bli. Går att sätta dit på bra ställen och är formtillverkade efter mobilen, så passformen är perfekt. Problemet är om man, som jag, byter telefon ofta - då blir det väldigt dyrt att köpa nya hållare för flera hundra varje gång.

    En annan hållare jag testat är Clingo. Det fungerade väldigt bra med Galaxy S3 och IPhone 4S, men med Nexus 4 är det helt hopplöst. Den fastnar knappt på den klibbiga ytan. Sitter lite bättre med Ringke Slim-skalet, men sitter sällan kvar länge nog för att köra sträckan Göteborg-Borås (40 minuter). Så - ingen rekommendation där heller.
     
  14. Axan

    Axan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 sept 2011
    Inlägg:
    1 525
    Mottagna gillanden:
    568
    Telefon:
    Iphone 11 Pro Max

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Iphone 11 Pro Max

    Ja den hållaren som du nämner först har jag också sett på XDA, men gillar den inte och ännu mer när du inte rek den :P

    Brodit är bra men dyrt i längden när man byter telefoner.

    Jag kommer använda min på rutan och inte instrumentpanelen, då jag aldrig fått någon hållare att sitta bra på gummi/plast.

    Till min One x som jag hade förut använde jag Kidigi, den var riktigt bra men det blir samma visa som med Brodit att man måste byta hållare så fort man byter mobil.

    Nu är jag ute efter något mer universalt men det ska ändå vara bra.
     
  15. jabbeboy

    jabbeboy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2010
    Inlägg:
    1 464
    Mottagna gillanden:
    202
    Telefon:
    Xiaomi 13T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi 13T
    Ni som har samsung galaxy trådlösa laddaren. Vad använder ni för laddningsadapter? Tycker samsung har blivit precis som Apple, snåla att inte skicka med någon adapter, liksom nu ska man hålla på att leta efter någon med samma styrka som plattan i sig. Går det använda adaptern man fick med sin iPad? Plattan vill ha 2.0 A medans på iPad laddaren har 2.1A. Hur kan den förstöra? Känns bara krångligt att ha kvar den. Snåla jävla samsung.
     
  16. rrrr323

    rrrr323 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2013
    Inlägg:
    96
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

  17. Mcgreag

    Mcgreag Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 dec 2009
    Inlägg:
    42
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Som jag läste det så vill den ha minst 2A så inget fel på att ha högre. Personligen har jag kopplat den till en powered USB hubb.
     
  18. Evian

    Evian Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 nov 2010
    Inlägg:
    781
    Mottagna gillanden:
    279

    MINA ENHETER

    Jag kör med laddaren som kom med N4an, funkar men man kanske skulle hitta en annan om det nu går snabbare...

    Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 2
     
  19. jabbeboy

    jabbeboy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2010
    Inlägg:
    1 464
    Mottagna gillanden:
    202
    Telefon:
    Xiaomi 13T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi 13T
    Okej. Ja. NR laddaren är ju inte direkt gjord för Samsungs laddare. Men ska lämna tillbaks laddaren och beställa Nexus laddaren istället från dxbox för 250 spänn

    Skickat från min Nexus 4 med Tapatalk 4 Beta
     
  20. inact_0032

    inact_0032 Guest

    Blir en Nexus 4 snart :D Ingen som har något skärmskydd över? Eller ska man beställa från eBay?

    Skickat från min GT-I9000 via Tapatalk 2