Jag har fått en repa på min z. På skärmen Nu har skärmskyddet från CoverUp kommit. Den befintliga filmen på plattan ska man ta bort när jag slå sätta på den nya? Eller är det någon superfilm som måste vara för det ska funka? Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2
Det som sitter monterat från början är ett splitterskydd, antar att det ska rädda glaset något ifall man tappar plattan. Splitterskyddet brukar lätt bli repigt så bli inte förvånad att du fått en repa i det. Jag slet bort splitterskyddet då jag tyckte skärmen kändes sträv samt att den drog åt sig skit, kör helt utan skydd på glaset nu. Mycket skönare och lättare att hålla rent.
Jag är riktigt sugen på att köpa en xperia z tablet men jag vill väldigt gärna ha ett fysiskt tangentbord till som även fungerar som skydd när man stänger igen det. Har kollat runt en del men inte hittat något. Är det någon som kan tipsa om ett tangentbord?
Lite OT här men... Jag slet också bort plastskyddet idag. Är det bästa jag har gjort! Grym skillnad! Läste dock att glaset inte har någon oleophic coating som stöter bort fingeravtryck och damm. Hittade dock ett tips här på Swedroid om att köpa Sonax flytande hårdvax och lägga på skärmen. Efter att ha slitit bort plastfilmen samt rengjort glaset noggrant med fiberduk och aceton så la jag på Sonax hårdvaxet och torkade sedan bort det med fiberduken efter torkning. Jisses, vilken skillnad det blev. Skärmen stöter bort fingeravtryck och glidet är perfekt. Rekommenderas varmt! Skickat från min SGP311 med Tapatalk 4 Beta
Själv så har jag dragit på Tutel Clearvue, som man i vanliga fall behandlar bilrutor med och det blev helt okej. Men ska prova ditt tips med hårdvax också. Edit: Drog på Sonax hårdvax och är supernöjd Tack för tipset Skickat från min GT-I9505 med Tapatalk HD
För den som är intresserad så säljer jag mitt Incipio Lexington fodral. Jag lämnade tillbaka min platta igår så då behöver jag inte de längre. Kolla annons i marknaden
Jorå men ångrade ändå köpet. Ska lugna mig och se vad som kommer nu i höst , kommer förmodligen köpa någon slags Windows 8 hybrid och gärna med dualboot med Android Kostar väl dock en slant, men men Skickat från min Nexus 7 med Tapatalk 4 Beta
Jag har fått hem mitt case http://www.incipio.com/cases/tablet...exington-sony-xperia-tablet-z-folio-case.html och det känns kanon jag fick det på 5 dagar och ingen tull avgift ;-)
Hej, Någon som kör Sony's original läder case till sin tablet och kommit på något smart sätt att ladda skiten när man vill ha den stående i sitt fodral? Känns som man lätt kan vålda sönder porten då. Sen en annan fråga... Någon som vet hur man får till radbyte me plattan i hangout? Have a Nice day P Skickat från min SGP312 via Tapatalk 2
Du menar denna http://www.incipio.com/cases/tablet...exington-sony-xperia-tablet-z-folio-case.html som kostar 39.99$? Det är ju typ 277:- Frakten kostar 7.99$ Sammanlagt: 329:- Du kan få 200:- för den begagnad, annars tar jag hellre en ny hemskickad för 29:- extra
Du redigerade inlägget efter jag svarat. Men för 250 spänn kan du få det Skickat från min GT-I9295 med Tapatalk 4 Beta