Tips: Tillbehörtråden Galaxy S7 Edge

Diskussion i 'Galaxy S7 Edge - Allmänt' startad av Norsehawk, 25 feb 2016.

1. dannejanne

dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

Mottagna gillanden:
    9 307
    Telefon:
    9 Pro, X8 Ultra, Pura 70 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    9 Pro, X8 Ultra, Pura 70 Ultra
    Trasigt?

Sent from my Mi Max

2. MrSpokk

MrSpokk Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge
    Förmodligen. Men själva skalet funkar dvs det öppnar och låser telefonen som det ska och det dyker upp som "Tillbehör" under Inställningar.

Provar väl en femte reboot...

3. Krigarn

Krigarn Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6
    Haft min clear view cover nu ett tag och det blir repor i skärmen av skiten. Har även fått 2 "gropar" i skärmen, bitar av glaset har lossnat. KÖP FÖR GUDS SKULL INTE DETTA SKIT SKYDD!!!!

4. oldpeer

oldpeer Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    23

MINA ENHETER

Det har man sagt länge på diverse olika forum.

5. Krigarn

Mottagna gillanden:
    6
    Nu är jag inte medlem i div forum

6. MrSpokk

MrSpokk Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge
    Lämnade in klagomål på Samsungs hemsida idag, får se om jag får ett nytt på garantin (vilket jag borde).

7. Effect

Effect Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    119
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Poco F3

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Poco F3
    ROM:
    Global MIUI 12.0.5
    Info:
    Nova Launcher
    Övrigt:
    Sony Smartwatch 3, Mi Band 4, Sony 65" XC8505
    Flickvännens fick också fullt med repor. Vi skickade in den och fick ny framsida (garanti).

8. Krigarn

Mottagna gillanden:
    6
    Det lät ju intressant faktiskt

9. PhR34k

PhR34k Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    220

MINA ENHETER

Jag och tjejen har kört med clearview cover. och vi har inte en repa på glaset.
    Vi har haft skyddet på sedan vi köpte telefonen.

10. sahi

sahi Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    131

MINA ENHETER

Jag har haft nedan länkade skydd för kameralins bak och blixt/pulsmätare på min telefon nu ett tag och kan starkt rekommendera dessa om man vill ha ytterligare skydd till dessa.

Produkterna levererades invirade i bubbelplast instoppade i ett kuvert, ingen paketering utöver det. Någorlunda lätta att installera men pilliga. Jag har inte märkt av någon som helst åverkan av dessa.

http://www.ebay.com/itm/25237086732...49&var=551218886895&ssPageName=STRK:MEBIDX:IT

slotrat och Tråget gillar detta.
  11. nexus^6

nexus^6 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14 634
    Telefon:
    Samsumg Galaxy S7

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsumg Galaxy S7
    En update

Äntligen!

Idag, 22 juni, kom prylarna från kina, som jag beställde 16-18 april.

bla en powwerbank som har 5V, 9V och 12V ut

se inlägg #220, klicka på länken.
    Tillbehörtråden Galaxy S7 Edge

Hade tänkt beställa flera andra prylar men har tröttnat på att vänta.

För ca 2 veckor sedan så kontaktade jag siten och öppnade deras version av "Case" dvs en "Ticket" så de var antagligen de som hittade paketerna, 2 st olika ordrar, för nu när jag kollar tracking nummer på paketerna så stämmer inte de men man ser att båda paketen nya överklistrade ettiketter men nya nummer.

Skall ta loss dem senare, om det går, för att se om det stämmer.

En sak att tänka på är att denna siten, dx.com , hade som regel för "Ticket" åtgärder att man skulle ta foton på paketen som de olika prylarna var packad med, typ brunagula vattentåliga papperspaket med bubbelplast på insidan. De har en ettiket med ordernummer samt trackingnummer plus annan info.

Tror inte det är alla som sparar de paketen i 2 månader, men jag brukar spara sådat tills allt är leverat och fungerar. Bra att tänka på att ta foton på alla paket som anländer allt eftersom om det är många olika ordrar samt att stora ordrar delas upp, sean kan man slänga paketen, tror jag, vet inte vad som krävs om något inte fungerar.

Har inte testat powerbanken än men hoppas den funkar.

edit: ...tittade för snabbt på paketerna, för trött, på fel nummer. Det är nummret infällt i streckkoden som är riktig.
    Har tagit foton på allt så nu kan man kanske slänga paketerna. Beställde tillsammans med den här en 10-pack USA till EU stickkontakter för 25 kr då nätadadapern var av USA typ. Det som inte var bra var att de låg i en liten plastpåse och hade nött in i pappkartongen som powerbanken var förpackad med. Tror det är okej då det inte är några märken på själva powerbanken men skall snart testa den.

PS man bör så gott det går själv försöka sprida ut inköpen på siten så man själv har koll på vad som troligen läggs i en paket då de inte lägger till extra packningsmaterial som här hemma, eller ebay. Har flera paket som sett rejält åtgånga ut men proukterna är det inget fel på.

Last edited: 22 jun 2016
  12. Helgskinka

Helgskinka Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2
    Någon som har tips på något bra skydd som man "stoppar ner mobilen i".
    Som alltså skyddar både fram och baksida och gör den till en active så att säga?

Last edited: 22 jun 2016
  13. 6150

6150 Android Medlem

Mottagna gillanden:
    3 162
    Operatör:
    Telia, Telenor, Tre/3
    Telefon:
    Samsung Galaxy S25 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia, Telenor, Tre/3
    Telefon:
    Samsung Galaxy S25 Ultra
    Info:
    Telia & Telia
    Har du länk till powerbanken ? Skulle behöva en jag med som ger 12 v ut.

Brukar handla ganska mkt på dx.com.

-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-
    Skickat från min Galaxy S7,
    Telia med lagom mkt surf,
    fri roaming i Norden, Baltikum
    och Sveriges största täckning
    (92% yttäckning).

14. nexus^6

Mottagna gillanden:
    14 634
    Telefon:
    Samsumg Galaxy S7

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsumg Galaxy S7
    6150 gillar detta.
  15. nexus^6

Mottagna gillanden:
    14 634
    Telefon:
    Samsumg Galaxy S7

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsumg Galaxy S7
    Det följde inte med någon manual men hittade en youtubevideo där det finns med en manual
    Bli medlem eller för att visa innehållet!

och har tagit en screenshot på det
    Bli medlem eller för att visa innehållet!
    och försökt göra en transscript på den då det inte är lätt att se vad det står samt att det verkar vara "kinesisk engelska" :D

YSD-998 powerbank 15000 mah
    -------------------------------------
    Instructions

Please read carefully before use.

The batteries adopt to importing original litium-ion batteries, with a small
    resistance, large capacity, mutiple recycle times, high quality.
    Internal circuit for mutiple protection design, can prevent the battery from
    over recharging or over-discharging, over-current, short-circuit protection etc.
    We have strict QC standards to make sure the quality of the batteries ensure
    the batteries performance.

Technical parameters:
    Input voltage Out voltage Battery capacity
    DC12.6 DC12.6-10.8V 150000 mAh
    DCIN12.6V DCOUT5V(USB) 150000 mAh
    DCIN12.6V 12.6V(6500 mA) 9V(8500 mA) 5V(15000 mA)

Productlist
    Battery pack = 1 unit
    DC charger Adapter = 1 unit
    Instruction = 1 unit

Instruction

To charge
    1. Must turn on the Switch "ON" of the battery first, the red indicator on the battery will be on.
    2. Use the adapter connect with AC power.
    3. Connect the point of the adapter with "DC In/Out" of the battery, the red indicator on the battery will be on.
    4. Start the charger for the battery , the red indicator on the battery will be on and the battery switch must be on.

For 1A output adapter
    5. Connect one point of power wire to "DC In/Out" of the battery, the red indicator on the battery will be on, when the indicator of the adaptor turn from red to green, then fully charged.
    -------------------------------------

PS det verkar vara ett allmänt blad för alla olika varianter av powebanks de tillverkar, jag tog med de data för 15000 mAh

Google länkar samt tips.
    http://www.personal-view.com/talks/discussion/4832/need-help-with-ysd-998-battery/p1
    http://taperssection.com/index.php?topic=149851.0
    " use one and its works fine. no noise at all. i only use the 12v out so cant say anything about the 9v and 5v outs. super small and light. u need to turn it on to charge it. wierd, but has to be done. i thought mine was DOA because i charged it all nite then went to test it and it lasted only 10 min. turned it on and charged it and all good. just use it once or twice to get it ready and it got better run times after " breaking " it in. will deff get another. it about the size of a pack of smokes. "

Last edited: 23 jun 2016
  16. Mr-F

Mr-F Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    414
    Operatör:
    Comviq/Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq/Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra
    Övrigt:
    Samsung Galaxy Watch 4
    Hej, har nyligen skaffat en S7 Edge och behöver lite hjälp.
    Vet inte om det skrivits om detta tidigare, ber om ursäkt isåfall.
    Köpte till skal och skärmskydd precis som jag alltid gör med nya mobiler.
    Dock är detta min första mobil med böjd skärm, så även skärmskyddet som är böjt.
    När jag satt på skärmskyddet och skulle sätta mobilen i skalen blev det tydligen spänningar i skärmskyddet som började knaka samt släppa. Till slut sprack det. Köpte som tur var 3 skärmskydd. Men när detta hade hänt med 2 skärmskydd vågade jag inte chansa längre, så kör nu utan skal.

Är det någon som vet ett bra skal man kan ha till Edge med skärmskydd? Helst ett svart stöttdämpande skal men finns det inget sånt är jag öppen för förslag.

Tack på förhand.

17. Andresin

Andresin Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    114

MINA ENHETER

Vilket skal hade du som inte fungerade?

18. Mr-F

Mr-F Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    414
    Operatör:
    Comviq/Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq/Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra
    Övrigt:
    Samsung Galaxy Watch 4
    Köpte detta skal

Är väl ute efter lite liknande varianter om möjligt.
    Har Copter Curved Exoglas som skärmskydd.
    Annars är jag öppen för förslag om vad som fungerar.

19. nexus^6

Mottagna gillanden:
    14 634
    Telefon:
    Samsumg Galaxy S7

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsumg Galaxy S7
    Har testat powerbank 15000 mAh lite mer och den funkar bra på
    1. 5V usb och ladda quadrocopter-batterier med dess laddningskablar

2. som ersättning för nätadapter för usb-hubb via "usb-kabel till 5V DC plug" där jag testade att koppla in trådlös mus och tangentbord mottagaren samt usbminne och sedan den inkopplad till usb-OTG adaptern på Samsung Galaxy S7.
    Det gör att även mobilen drivs av den verkar det som även wifi etc, dock ingen laddnings indikation på mobilen, skall testa mer senare.

3. som ersättning för nätadapter för 12V till ettikettskrivaren Brother P750W, som jag nämt tidigare i någon tråd, men först verkade som den inte funkade för det men efter att letat fram och Hirschmanklämmor etc kopplat massa kablar in ett par multimetrar för spänning (V) och ström (A) och mätte på original nätadaptern den visade -12V då Brother vill jävlas, alltså minus i mitten och plus runtom på DC kontakten.

Testade att byta polaritet och vips så funkade ettikettskrivaren trådlöst via mobilen kunde jag nu skriva ut några test och det blinkade till på 0.5 A men annars ca 0.2A. Tror det funkar bra skall testa mera när jag gjort om en 12V kabel, vill inte förstöra powerbankens original-kabel.

4. Har också ett stort nästan fulltstort midi-keyboard, 61 keys, som drivs med en 9V DC nätadapter, som powerbanken kanske kan driva visa dess 9V uttag, det var inget jag planerat utan såg det idag.

5. massa annat.

Hade också fått hem lite andra prylar tex en usb-till-ethernet RJ45 kabel-till-usb som kostade 79.50 kr (fraktfritt)
    Testade att koppla in en 15 meter CAT 6 kabel och ett usb-minne det funkade men bara med usb 1.1 hastighet. På siten står det "Specifikation: Gränssnitt USB 2.0"
    http://www.dx.com/sv/p/cy-u2-316-rj...-hub-adapter-cat5e-cat6-extender-black-390942

men då jag tittar på Kjell & Co liknade produkt för 399 kr (det var visst fraktfritt då det var över 300 kr)
    https://www.kjell.com/se/sortiment/...ngar/usb-forlangning-for-upp-till-40-m-p68248
    ser jag "Stöd för upp till 12 Mb/s. Inga drivrutiner behövs. Levereras med mottagare och sändare. USB 1.1 (kompatibel med USB 2.0 skrivare)" och det är väl där den andra siten hävdar USB 2.0 då det i den standarden ingår kompabilitet med USB 1.1
    Det är ett fult knep men på Kjell är det tydligt att det är 12 Mb/s, vilket inte framgår tydligt på dx.com

Den kommer säkert till användning ändå, har bla två skrivare ca 5 meter bort som jag skulle kunna flytta till ett annat rum.

Hade dock i tankarna att koppla in en
    wifi-Spot/Rikt-antenn
    http://www.dx.com/sv/p/high-power-3...ork-adapter-w-18dbi-directional-antenna-59045
    för mitt nätverk och kunna få bättre, dvs någon mottagning alls på uteplatsen på andra sidan i vårt hus, ca 40-50 meter bort från routern och där kunna använda wifi på mobilen. På en annan site tog jag upp det och jag har helt enkel köpt pryl. Det är ett usb-nätverkskort med en "flashig" extern antenn. Den går dock att använda till en laptop, viket jag inte har, för att komma åt wifi på routern.

20. Bulldog76

Bulldog76 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    33

MINA ENHETER

Nån som har provat Samsungs egna skal som ex Clearview cover eller vanliga plånboken? Repar Clearview cover skärmen? Verkar som det gjorde det på S6 Edge. Samsung säger väl att det är ordnat, men känns dumt att chansa. Behöver ersätta Zagg skärmskyddet. Den rullade ihop sig när man stoppar den i fickan. Kanterna längst ut fastnar dåligt. Dessutom blir känslan på skärmen riktigt tråkig.
    Tänkte testa ett i glas nu när det kommit, men känner också behov av att ibland ha ett stängt fodral.

Skickat från min SM-G935F via Tapatalk