En update
Äntligen!
Idag, 22 juni, kom prylarna från kina, som jag beställde 16-18 april.
bla en powwerbank som har 5V, 9V och 12V ut
se inlägg #220, klicka på länken.
Tillbehörtråden Galaxy S7 Edge
Hade tänkt beställa flera andra prylar men har tröttnat på att vänta.
För ca 2 veckor sedan så kontaktade jag siten och öppnade deras version av "Case" dvs en "Ticket" så de var antagligen de som hittade paketerna, 2 st olika ordrar, för nu när jag kollar tracking nummer på paketerna så stämmer inte de men man ser att båda paketen nya överklistrade ettiketter men nya nummer.
Skall ta loss dem senare, om det går, för att se om det stämmer.
En sak att tänka på är att denna siten, dx.com , hade som regel för "Ticket" åtgärder att man skulle ta foton på paketen som de olika prylarna var packad med, typ brunagula vattentåliga papperspaket med bubbelplast på insidan. De har en ettiket med ordernummer samt trackingnummer plus annan info.
Tror inte det är alla som sparar de paketen i 2 månader, men jag brukar spara sådat tills allt är leverat och fungerar. Bra att tänka på att ta foton på alla paket som anländer allt eftersom om det är många olika ordrar samt att stora ordrar delas upp, sean kan man slänga paketen, tror jag, vet inte vad som krävs om något inte fungerar.
Har inte testat powerbanken än men hoppas den funkar.
edit: ...tittade för snabbt på paketerna, för trött, på fel nummer. Det är nummret infällt i streckkoden som är riktig.
Har tagit foton på allt så nu kan man kanske slänga paketerna. Beställde tillsammans med den här en 10-pack USA till EU stickkontakter för 25 kr då nätadadapern var av USA typ. Det som inte var bra var att de låg i en liten plastpåse och hade nött in i pappkartongen som powerbanken var förpackad med. Tror det är okej då det inte är några märken på själva powerbanken men skall snart testa den.
PS man bör så gott det går själv försöka sprida ut inköpen på siten så man själv har koll på vad som troligen läggs i en paket då de inte lägger till extra packningsmaterial som här hemma, eller ebay. Har flera paket som sett rejält åtgånga ut men proukterna är det inget fel på.
Click to expand...