Fråga: Timeedit kalender

Diskussion i 'Xperia arc - Allmänt' startad av Kaj91, 3 mar 2012.

  1. Kaj91

    Kaj91 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 feb 2012
    Inlägg:
    125
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Efter många turer så köpte jag en Arc S till slut. Jag är ny på android, kommer från flera års användande av iOS.

    Men min fråga är då hur jag får in min skol kalender in i den lokala kalendern på ARC:en. Jag har stängt av all synkning mot google, vill ha allt lokalt på telefonen.

    Skolans kalender är byggd med timedit, på iphonen gick man bara in på den genererade kalender genom safari och sedan klickade på iCAL filen så lade sig kalender automatiskt in i telefonen.. fungerar inte på samma sätt här märkte jag.

    Försöker hitta inställningar för att lägga till en egen kalender.. men jag hittar inget sådant alternativ. Blir inte klok av detta.. så skulle gärna uppskatta en snabb vägledning.

    Är det så att man måste föra in och synka mot google kalender eller?
     
  2. Kaj91

    Kaj91 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 feb 2012
    Inlägg:
    125
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Fick lägga till kalendern på google kalender och sedan synka mot telefonen. Det gick tyvärr inte att ha den på lokala kalendern.. finns säkert någon krånglig väg men jag orkade inte med det längre.

    Måste säga att jag inte är särskild nöjd med android :P På iOS slapp jag tänka allt funkade och fixades automatiskt. Det jag saknar mest är appstore. Får stå ut till iPhone 5 släpps i höst.

    Telefonen i sig är grymt bra, speciellt kameran.
     
  3. AtEase

    AtEase Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 okt 2010
    Inlägg:
    278
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Varför vill du ha kalendern lokalt på telefonen?

    Jag har allt på googles kalender. Grymt smidigt och man får ju faktiskt lite bättre överblick på datorn, än så länge.

    Min sambo pluggar i Trollhättan, där har de ett annat schemasystem, Kronox. Men förutom att bara exportera filen till iCal och lägga in den i google så kan man lägga till webkalender i google. Man visar då Kronox-schemat som weblänk istället och när man lägger in den så kommer den hela tiden vara uppdaterad direkt från de som lägger schemat. Ändras en sal eller läggs det till mer information om kurslitteratur, föreläsningar med mera så uppdateras det direkt i telefonens kalender! Det borde även TimeEdit klara, ta ett snack med de ansvariga om det annars!
     
    Kaj91 gillar detta.
  4. aalx

    aalx Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 okt 2010
    Inlägg:
    301
    Mottagna gillanden:
    59

    MINA ENHETER

    +1 :)