Tinydudes - The Stolen Candy

Diskussion i 'Spelutveckling' startad av OneMuppet, 20 maj 2013.

  1. OneMuppet

    OneMuppet Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 nov 2012
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej!
    Jag jobbar med systemutveckling dagtid och, gör spel på kvällar och helger. Har precis släppt ett spel och undrar om någon skulle ha lust att ge lite feedback så att jag kan förbättra och utveckla bättre spel framöver.

    Vore grymt om nån orkade, stort tack!

    Teaser/Trailer:
    http://www.youtube.com/watch?v=UXxiNKqZH6k

    Google Play:
    Full: https://play.google.com/store/apps/details?id=se.onemuppet.tinydudes
    Light: https://play.google.com/store/apps/details?id=se.onemuppet.tinydudesfree
     
    Last edited: 20 maj 2013
  2. OneMuppet

    OneMuppet Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 nov 2012
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

  3. googleye

    googleye Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 mar 2010
    Inlägg:
    2 255
    Mottagna gillanden:
    247
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Note 10.1
    ROM:
    CM 10
    Ser intressant ut :) återkommer med kritik
     
    OneMuppet gillar detta.
  4. googleye

    googleye Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 mar 2010
    Inlägg:
    2 255
    Mottagna gillanden:
    247
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Note 10.1
    ROM:
    CM 10
    Första som slog mig var grafiken, om det är stilen du kör på tycker jag den kan poleras lite till. Dock ej fult eller dåligt gjort.

    Splash skärmen kändes väldigt lång, behöver den vara det?

    Sen hann jag bara ta mig igenom första banan, fc när grejen för globala poäng dök upp.

    Det behövs en bättre tutorial. Enda anledningen till att jag visste vad jag skulle göra var likheten till ett visst annat populärt spel.

    Spelat på en Xperia S med stock JB, kan va min leak som kraschar spelet men det händer inte med andra appar.

    Skickat från min LT26i
     
  5. OneMuppet

    OneMuppet Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 nov 2012
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jätte bra feedback! Stort tack för att du tog dig tid. Tutorial kanske ska öppna en overview där man får träna på alla olika scenarion sepparat och att nuvarande playground finns som ett slags "sista" tutorialbana?

    Hmm låter som att den kraschar när den ska posta highscore. Jag ska testa lite mer med o utan internetanalutning o se om det är nåt sånt som kan orsaka det, samt försöka fixa bättre felhantering.
     
  6. googleye

    googleye Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 mar 2010
    Inlägg:
    2 255
    Mottagna gillanden:
    247
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Note 10.1
    ROM:
    CM 10
    Bäst blir det, tycker jag, om du i första banan fryser spelet vid varje nytt moment. Tex när man ska kasta iväg en gubbe för första gången, frys spelet och släng upp en ruta med instruktioner, och en "got it" knapp eller vad som. Sen kan du göra så med varje nytt moment. Snyggast blir det om du istället animerar instruktionerna, om du kan göra sånt :)
     
  7. OneMuppet

    OneMuppet Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 nov 2012
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det kanske blir bäst att göra så, ska fundera lite mer på det. Tack för hjälpen! :)