[TIPS] EasyPix EasyPad 1000 för 990 kr

Diskussion i 'Övriga tablets' startad av -ix-, 4 mar 2011.

  1. -ix-

    -ix- Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 nov 2010
    Inlägg:
    262
    Mottagna gillanden:
    29

    MINA ENHETER

    Last edited: 4 mar 2011
  2. Jani

    Jani Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 sept 2010
    Inlägg:
    1 019
    Mottagna gillanden:
    57
    Operatör:
    GiffGaff

    MINA ENHETER

    Operatör:
    GiffGaff
    Nu blev jag sugen på den.....fast jag måste undersöka först möjligheterna med Froyo och Flash. Den här vore ju perfekt i sängen då man kan streama filmer m.m :D
     
  3. -ix-

    -ix- Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 nov 2010
    Inlägg:
    262
    Mottagna gillanden:
    29

    MINA ENHETER

    Froyo verkar finnas men funka sådär: läs mer.
     
  4. Godsmith

    Godsmith Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 nov 2010
    Inlägg:
    73
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag köpte en. Om jag ångrar mig inom två veckor kan jag ju skicka tillbaka den. :) Men jag kunde inte riktigt motstå priset. Det är ju visserligen resistiv skärm, men den borde funka för filmvisning och eboksläsning hursomhelst.
     
  5. Baeckman

    Baeckman Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2010
    Inlägg:
    190
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Den fixar INTE flash. Måste ha bättre cpu.
     
  6. lunitic

    lunitic Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2010
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    KÖPT!
     
  7. Heffa

    Heffa Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 mar 2011
    Inlägg:
    66
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    F-n, den här hade varit perfekt som present till tjejen - tyvär är den naturligtvis redan slut här i Göteborg :-(
     
  8. Godsmith

    Godsmith Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 nov 2010
    Inlägg:
    73
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Nu är den slut i lager. Göttans, jag visste att jag gjorde rätt när jag beställde en så fort efter att jag hade slagit upp tidningen i morse och sett annonsen.
     
  9. moonroy

    moonroy Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 apr 2010
    Inlägg:
    125
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Det fanns i lager här i Stockholm enligt deras sajt. Väl inne i butiken, som ligger mitt ute i ingenstans, så fanns givetvis inga i lager. Sajten visade fortsatt att det fanns i lager. Tyvärr visar inte sajten lagersaldo, men de kan själva se antal i sitt system. "Nån går väl och bär på _den_" sa tjejen i kundtjänst.

    Nåväl, får väl hoppas på att den visar sig vara skit nu när ni andra köpt... :)
     
  10. WoberT

    WoberT Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jul 2009
    Inlägg:
    129
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Jag köpte en tidigare idag i Linköping och ska precis åka till NoN och lämna igen den, fy f*n vilken skitgrej rent ut sagt. Kvaliteten är löjligt låg. Framsidan är helt vågig om man tittar på den i liggande läge, skärmen är inte okej, urtvättade färger och väldigt dålig upplösning. Otroligt slö enligt mitt tycke. Nu är jag förvisso van vid iphone och ipad men den är ljusår bort. Känner jag mig själv så vet jag att jag aldrig kommer att använda den på grund av att den är så seg. Men om någon vill köpa en så finns det snart en i linköpingsbutiken :).
     
  11. pjolsson

    pjolsson Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 mar 2011
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    det går inte att installera adobe flash player men finns det andra flashplayers som gör att man kan titta på svt play tv4 play aftonbldet och så vidare?

    går det att uppgradera denna till android v2.2 ?

    Tacksam för svar
     
  12. Godsmith

    Godsmith Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 nov 2010
    Inlägg:
    73
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Fick min igår kväll. Försökte starta upp den imorse, men så fort den gjorde det stängde den av sig igen. Ska försöka byta minneskort ikväll och testa igen. Det var inte lovande, i alla fall.
     
  13. Godsmith

    Godsmith Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 nov 2010
    Inlägg:
    73
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Fick igång den, det var något tjosan med batteriladdningen, vet inte om det var mitt eller plattans fel.

    Men efter att den hängt sig tre gånger de första tjugo minuterna av användning åker den tillbaka. Skärmen är också riktigt dålig, betraktningsvinkeln är så snäv att olika delar av en och samma bild får helt olika färger, och färgerna flimrar så fort man vinklar plattan lite grann i sidled. Känsligheten i den resistiva skärmen hade jag inga problem med, däremot känns plattan väldigt slö, så grafikkretsen kan inte vara något vidare. Youtube funkade dock helt okej - tills den hängde sig.

    TL;DR: jag kan inte tänka mig att någon blir speciellt nöjd med denna tablet, ens för 990 kr. Men skulle jag ha fel finns snart ett ex i Göteborgsbutiken.