Tips för bättre batteritid?

Diskussion i 'Xperia arc - Allmänt' startad av TePeL, 17 maj 2011.

  1. TePeL

    TePeL Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 maj 2010
    Inlägg:
    85
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Hejsan,

    citerar 2 inlägg i tråden "Kass batteritid" och startar en egen tråd eftersom detta verkar mycket lovande och kanske kan hjälpa fler. Det vore i alla fall intressant om fler testar det och rapporterar!

     
  2. Reinhold

    Reinhold Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 sept 2009
    Inlägg:
    852
    Mottagna gillanden:
    130
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia XZ Premium

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia XZ Premium
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z3 Compact
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab 10.1
    Så 44 av 48 timmar är i deep sleep.
    Är föga imponerande om jag ska vara helt ärlig.

    Personligen får jag ut mest av telefonen om jag inte har TweetDeck på att uppdatera Twitter, FB, 4SQ och x antal twitterlister var tredje minut samt att sänka skärmen till 80%.
     
  3. TePeL

    TePeL Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 maj 2010
    Inlägg:
    85
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Tjo jag förstår vad du menar, samtidigt som jag tidigare aldrig kom i närheten av den batteritiden med samma sorts användning.

    Nu på morgonen rasade den tyvärr rätt fort från 40% när jag vaknade till 1% runt 12, då satt jag dock och surfade en del under förmiddagen. Det som var sämst var att den hoppade från 9% till 1% på någon sekund bara, medan jag skrev sms.

    Nu ligger den på laddning, får se hur det går efter. Jag kan inte säga att det är jätteimponerande batteritid nej, men som sagt - det verkar så här långt i alla fall betydligt bättre än tidigare.
     
  4. chompiz

    chompiz Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2011
    Inlägg:
    2 428
    Mottagna gillanden:
    567

    MINA ENHETER

    Ett bra förslag är att inte låta batteriet gå ner så långt innan du laddar den. Min gick ner till 5% igår innan den gick i laddaren och drog mer batteri nu på morgonen än en gammal jänkare med v8 och gaspedalen i bott tömmer tanken. Tidigare så brukar den pluggas in i laddaren vid runt 20% och då håller den sig ENORMT mycket bättre vid liknande användning.

    Sent from my AWESOME Xperia Arc using Tapatalk
     
    TePeL gillar detta.