(tips) Let's Create Pottery!

Discussion in 'Spel' started by RURAL, Mar 8, 2011.

1. RURAL

RURAL Professional Droid Medlem

MINA ENHETER

Inte vet jag om detta har tipsats om tidigare; sökfunktionen krånglar för mig (bara mig?).
    Men hur som haver. Polska IDreams, som ligger bakom spel som Skyforce, Can Knockdown 2 och det där dundercharmiga topdownrallyspelet till S60, har även utvecklat Let's Create Pottery till Android såväl som iOS. Jag hittade det nyss via Can Knockdown, men det har kanske funnits ute längre. Jag låg i sängen och skulle precis sova, men så hittade jag då detta och var tvungen att dela med mig.

I Pottery ska du dreja krukor. Det är lika fenomenalt smart som det låter. Du har en drejskiva med en lerklump på. Gör den lång, smal, tjock eller vad som passar dig. Skicka in den i ugnen och se det färdiga resultatet. Dela med dig till dina vänner eller sälj krukan i spelets inbyggda artificiella auktion för några lösören. Använd dessa pengar till ny utrustning. Vad för utrustning vet jag inte än.

Sjukt meditativt spel! Och vilken smart idé!
    Kostar dock ungefär som en påse chips och en cola, men klart värt det.

http://www.youtube.com/watch?v=KxMb5f085lw

https://market.android.com/details?id=pl.idreams.pottery&feature=search_result

greenjuice and droidbobby like this.
  2. droidbobby

droidbobby Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

ska testa! det ser riktigt underhållande ut!:)

tack (A)

3. RURAL

MINA ENHETER

Grymt kul nu när jag köpt lite färger att måla krukorna med, och andra utsmyckningar. Fick 200 för min senaste kruka!

4. Orio

Orio Youth Droid Medlem

Telefon:
    Iphone 8

MINA ENHETER

Telefon:
    Iphone 8
    Ser roligt ut, fungerar det på telefoner med? HTC Desire? Ser dock ut som det lämpar sig bäst för surfplattor

5. RURAL

MINA ENHETER

Jag kör det på Desire HD utan problem. Har till och med läst att det funkar något sämre på plattor. Lite synd att det inte finns nån demo. Dessutom är spelet ganska stort så det kanske tar en kvart att tanka, och man blir utan refund...

Men testa! Eller läs kommentarer. Folk brukar nämna om de stött på problem med nån lur.

6. ZeD

ZeD Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Måste säga att detta var ett av de mest avslappnande spelen jag har köpt, väldigt gött med ett par krukor innan läggdax men hur i hela fridens namn färglägger man sina krukor. Jag har köpt all grundfärg men när jag försöker måla mina krukor får de ingen färg utan blir genomsynliga eller får någon sorts konstig halvton från flera färger.

7. RURAL

MINA ENHETER

Efter bränning har du möjlighet att lägga på färger och detaljer. Välj en färg ooch håll fingret på krukan där färgen ska vara. Ju längre du håller fingret på samma ställe, desto tjockare färglager! Se det som sytt krukan snurrar och du håller en pensel mot den.

8. RURAL

MINA ENHETER

Såde förresten en kruka för 666 kronor nyss.

Man får även beställningsjobb längre fram i spelet. Via spelets inbyggda e-postsystem får man bilder på krukor som man ska skapa. Kul, kul.

9. ZeD

ZeD Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Ä
    Då måste det vara en bugg med min telefon (Desire med CM7), då jag inte kan lägga på färg. Min kruka blir bara genomsynlig och får vissa streck av färg men inte den jag valt.

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

10. exore

exore Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

RURAL du fick mig just att spendera 30 kr på denna app, grattis :). Vad mycket enklare det är att impulsköpa med nya webmarket på gott och ont. :/

11. ZeD

ZeD Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Fungerar det att färglägga sina krukor med din Desire? kan ju vara något med CM7, Gingerbread och dåliga drivrutiner som gör att det fungerar dåligt att se pålagd färg.

12. exore

exore Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag kör CM7 och jag kan färglägga. Tänk på att färgen verkar på en starkare nysans om du håller in ett tag.

13. ZeD

ZeD Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag kan hålla mitt finger i minuter på min vas, det är fortfarande genomsynlig även efter jag tryckt färdig är det genomsynlig, enda sättet för mig att se hur min kruka blev är att skicka den till Facebook där jag kan se den, efter det är den även riktig i spelet.

Trött jag blir, även testat att ominstallera men det fungerar ej.

14. ZeD

ZeD Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Nu har jag till och med wipat telefon och lagt in CM7 nightly15 på nytt för att garantera att det inte var något fel på min rom som har varit ett par nightlies nu men fortfarande samma problem.

När jag försöker färglägga en kruka så väljer jag färg och trycker på ett ställe på krukan och hela krukan blir suddig och delvis genomsynlig, upprepar jag mina tryckningar går den tillbaks till vanlig färg och sen pendlar den mellan genomsynlig färg och standardlera.

15. RURAL

MINA ENHETER

Det låter jättejobbigt! Har sökt runt lite i utvecklarnas forum, men hittar ingen med samma problem, så jag drog iväg ett mail till Infinite Dreams och beskrev vad du beskrev. Nämnde att problemet gäller HTC Desire med den rom du har. Får se vad de svarar. :)

16. Orio

Orio Youth Droid Medlem

Telefon:
    Iphone 8

MINA ENHETER

Telefon:
    Iphone 8
    Köpte även jag denna app, kör med orginal ROM och det fungerar utmärkt!

17. io53

io53 Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Vilket trevligt spel. Det är nästan så att man vill köpa en iPad bara för att få spela det här spelet med en större skärm ;)

18. Orio

Orio Youth Droid Medlem

Telefon:
    Iphone 8

MINA ENHETER

Telefon:
    Iphone 8

Haha precis vad tjejen sa igår :P

19. ZeD

ZeD Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Har oxå slängt iväg ett mejl till utvecklarna, tror dock att det blir svårt att få support för en custom rom med ett hopkok av drivrutiner. Det som är extra konstigt är ju att en som skrivit här använder Desire med CM7 och det fungerar.

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

20. ZeD

ZeD Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Sådär, nu har jag bytt hboot och slängt in en standard Sense rom och nu fungerar spelet som det skall. Kan kännas lite drastiskt att byta rom för ett endaste spel men var tvungen att kolla så det inte var fel på telefonen då andra med Desire och CM7 hade fått spelet att fungera som det skall.

Jaja utan hopkoket av drivrutiner som det krävs för att köra CM7 så fungerar det iaf, trist att jag sitter med Sense igen, får se hur länge det blir ;).