Tips på bokföringsprogram?

Diskussion i 'Frågor, support och diskussion' startad av kallt_kaffe, 15 mar 2012.

  1. kallt_kaffe

    kallt_kaffe Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2010
    Inlägg:
    2 682
    Mottagna gillanden:
    1 685
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10
    Nu när vi vet rett ut hur man redovisar med omvänd skattskyldighet m.m. Vilket är det bästa och mest prisvärda bokföringsprogrammet?

    Förutsättningar:
    - Enskild firma (vilket jag antar att de flesta här kör med eller planerar att köra med)
    - Ett bokföringsprogram som kan hantera s.k. "omvänd skattskyldighet" (se denna tråd för mer detaljer om det: https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=64885)
    - För egen del får det gärna vara en webbaserat tjänst men alla alternativ är intressanta.


    Tips, förslag, motiveringar... bring it on!
     
  2. e7andy

    e7andy Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    14 okt 2009
    Inlägg:
    2 350
    Mottagna gillanden:
    831
    Telefon:
    Huawei P10 Plus

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei P10 Plus
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Telefon 3:
    ADP1
    Övrigt:
    LG G Watch R, ChromeCast
    Jag tycker att Speedledger är suveränt. Jag kör på Swedbank, men det går att få på fler banker. Visst, det kostar en slant (125 kr/månad + moms tror jag det är). Det är helt online, kopplat mot ditt företagskonto och den föreslår hur jag ska kontera alla transaktioner så det är bara att trycka på Ok om jag tycker att konteringen är rätt.
    Jag brukar göra min bokföring den 1:e varje månad och går blixtrande snabbt eftersom jag i regel bara behöver trycka Ok på alla transaktioner.
     
  3. nadam

    nadam Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2010
    Inlägg:
    182
    Mottagna gillanden:
    31
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Sony Xperia XZ1 Compact

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Sony Xperia XZ1 Compact
    Körde med Visma ett par år, men ruttnade på alla begränsningar, så nu kör jag Google Spreadsheets istället. Inte helt lagligt, men får det i alla fall så som jag vill ha det och kan enkelt rätta till fel i efterhand om det behövs.
     
  4. HoA

    HoA Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 maj 2010
    Inlägg:
    86
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Visma Avendo eEkonomi kör jag med. Webbtjänst. Kostar 99 kr/månad. Inbyggd funktion för att skapa fakturor. Dessutom smidig avstämning mot mitt bankkonto. Den har inte tillgång till kontot (vilket jag uppskattar) utan jag markerar mitt kontoutdrag, kopierar och klistrar in i Avendo.