Hej,
Igår var jag inne i er butik och tecknade ett
Telenor-abonnemang med Nexus 4.
Jag tittade först på "Pott med Surf 449" där datamängden var obegränsad, och där hastigheten efter 15 förbrukade gb ev. kunde strypas till 0,5 mbit/s av
Telenor.
Jag tittade också på abonnemanget "Pott med Surf 349" och frågade säljaren vad skillnaden var från det första abonnemanget. Han sa att det bara har 10 gb i datamängd. Jag frågade också vad det finstilta sa och han svarade att det endast tillkommer en anslutningsavgift på 250 kr.
Förutom en högre minuttaxa och att hastigheten stryps efter 10gb skulle inget annat skilja sig mellan abonnemangen. Jag frågade vad som hände när jag förbrukat 10 gb och då sa han att hastigheten stryps till 0.5 mbit/s. Han visade till och med denna text på sin skärm där avtalet var.
Jag tecknade då abonnemanget "Pott med Surf 349" och betalade anslutningsavgiften.
När jag idag läser på Telenors hemsida står det något helt annat. Där står det att efter 10 gb kostar det 9 kr/dygn att surfa. Detta är en väsentlig skillnad mot vad er säljare och jag kom överense om. I det avtal jag fick skickat till min mail står det inte heller något om att det kostar mer att surfa efter 10gb.
Min fråga är om det som står på Telenors hemsida gäller för mitt abonnemang och hur er säljare isf kan säga och sedan visa på sin skärm en sak när något helt annat egentligen gäller.
Mitt personnummer är X.
Med vänlig hälsning X
Click to expand...