Diskussion: Tips på butiker som kommer leverera Nexus 4 snabbast!

Diskussion i 'Nexus 4 - Allmänt' startad av aeqvist, 29 okt 2012.

  1. The Phone House

    The Phone House Adult Droid Verifierat konto

    Blev medlem:
    3 nov 2010
    Inlägg:
    501
    Mottagna gillanden:
    516

    MINA ENHETER

    Jag har tänkt på vad jag ska svara på det här inlägget hela dagen. Det enda jag kan säga är: Tack och ha en riktigt God Jul :)
     
  2. tchockys

    tchockys Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 okt 2011
    Inlägg:
    92
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Då var min telefon från TPH på väg också! Har nu avbokat på Halebop och som det ser ut nu, förutsatt att posten sköter sig, kommer jag kunna hämta ut luren imorgon!

    Vill tacka Toni här på sidan och Emanuel också på TPH. Grymt bra jobbat killar! Ni har stått för en servicenivå som jag hade gett upp alla tankar på att kunna få med klara snabba besked!
     
  3. nickewistrom

    nickewistrom Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 maj 2011
    Inlägg:
    358
    Mottagna gillanden:
    107

    MINA ENHETER

    Säkert för att dom inte vill ta emot fler bokningar då nästa batch kommer i januari.
    Ska maila dom om det bara för skoj skull och återkommer med säkert svar imon :) Då förhoppningsvis skrivet från min n4 :D
     
  4. ThunderWolf78

    ThunderWolf78 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 dec 2012
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Fick leveransbekräftelse från NetOnNet i förmiddags om att min Nexus lämnat dem, senaste godssökningen gav resultatet att den sorterats i Göteborg och transporteras just nu så jag har ditchat HalleBump, får den imorgon kväll med lite tur... :)
     
  5. NewfarM

    NewfarM Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 maj 2010
    Inlägg:
    264
    Mottagna gillanden:
    87
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 6 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 6 Pro
    TPH Norrtälje hade 2st telefoner i butiken vid 16-tiden idag, skulle tydligen finnas några i Nynäshamn också, andra Stockholmsbutiker verkar inte ha några.
     
  6. Mr_meduza

    Mr_meduza Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 feb 2012
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag beställde från Katshing onsdag em, 24 tim senare har jag den i handen.
    Micro Sim:et kommer i morgon.


    Skickat från min Galaxy Nexus via Tapatalk 2
     
  7. Stifler87an

    Stifler87an Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 dec 2012
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Vet inte om fler som beställt via Tph fått fel abonemang? Jag beställde med telenors pott 349 kr/mån +0/mån i förhöjdavgift, detta bekräftades i min orderbekräftelse. I papprena som kom med leveransen så stod det helt plötsligt 349 kr/mån + 150 kr/mån i förhöjdavgift!? Detta såg jag naturligtvis efter jag rivit upp N4 o satt den på laddning osv.. Min undran är om fler har samma problem? Lösning? Enklast att gå till butik o få RÄTT abonemangs vilkor eller kontakta kundtjänst?

    Är förövrigt supenöjd med Toni´s service här o man vill ju inte gärna skicka tillbaka mobilen nu :(
     
  8. The Phone House

    The Phone House Adult Droid Verifierat konto

    Blev medlem:
    3 nov 2010
    Inlägg:
    501
    Mottagna gillanden:
    516

    MINA ENHETER

    Abonnemanget har en månadsrabatt på 150:- vilket betyder att du fortfarande betalar 349:- per månad, alltså inte +150:-. Allt står alltså rätt till, bara det att den informationen inte är tydlig i telenors avtal som det varit tidigare. Har själv blivit tvungen att dubbelkolla detta ett par gånger när jag registrerat ett abonnemang :)

    Edit: och ja det står +150:- i kvittot från oss men det är pga våra system där vi inte kan "gömma" den avgiften på samma sätt som på avtal eller liknande.
     
    Stifler87an gillar detta.
  9. CwL

    CwL Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2009
    Inlägg:
    85
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Det stod fel på mitt leveranskvitto också dock 249kr/mån + 150 kr/mån i förhöjdavgift. Chattade med supporten som sa att det var det ursprungliga telenors pott 349 kr/mån +0/mån i förhöjdavgift som gäller. Antagligen samma för dig.
    Annars vill jag också tacka toni för snabb leverans. Trodde inte jag skulle få den idag då det hela tiden stod att orden behandlades men så fick jag sms:et vid lunch :)
     
  10. Stifler87an

    Stifler87an Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 dec 2012
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    OK för man vill ju gärna inte skriva på nått som man sedan blir skyldig att betala. Tror du att det går att lösa i butik att man får rätt summa på avtalet?

    Mvh, Stefan
     
  11. The Phone House

    The Phone House Adult Droid Verifierat konto

    Blev medlem:
    3 nov 2010
    Inlägg:
    501
    Mottagna gillanden:
    516

    MINA ENHETER


    Det går tyvärr inte att ändra i avtalet efter att det är utskrivet. I det här fallet behöver du ta mitt ord för att det stämmer. Du kan alltid dubbelkolla med telenor om du känner dig osäker. Tidigare har de haft det tydligt på avtalet under tilläggstjänster där månadsrabatten stod med. Nu står inget vid förlängning, vi väljer abonnemangsformen med ordert kampanj efter, men vid nyteckning står det månadsrabatt 0-ett visst antal kr. Det jag kan göra är att jag skriver ut en ny kopia av avtalet imorgon på jobbet och skriver in rabatten för hand och skickar ut det, om det känns bättre.
     
  12. Stifler87an

    Stifler87an Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 dec 2012
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tack för hjälpen, jag hann få iväg ett mail till kundtjänsten så borde få samma svar från dom så spar det som garanti. Återigen bara positiva vibbar av dig Toni och Tph :)
     
  13. The Phone House

    The Phone House Adult Droid Verifierat konto

    Blev medlem:
    3 nov 2010
    Inlägg:
    501
    Mottagna gillanden:
    516

    MINA ENHETER

    No probs :) Du är inte den första som frågar om samma sak, förstår att det kan vara förvirrande.
     
  14. egnal

    egnal Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 dec 2012
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Då har den rört på sig sig lite till då...

    Beställd på NetOnNet 2012-12-18 kl 09:47

    Postens noteringar...
    2012-12-19 23:09|Örebro, Sverige|Försändelsen transporteras
    2012-12-19 16:31|Göteborg, Sverige|Försändelsen transporteras
    2012-12-18 17:42|NETONNET AB|Försändelsen har hämtats för vidare transport
    2012-12-18 17:46|NetOnNet, Sverige|Elektronisk förhandsinformation har mottagits
     
  15. itemudjin

    itemudjin Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2010
    Inlägg:
    418
    Mottagna gillanden:
    52
    Operatör:
    Comviq

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Katshing lovade leverans den 28e när jag beställde men idag den 20e kommmer den hem till mig.

    Bra katshing, nöjd kund

    Skickat från min HTC Sensation XE with Beats Audio Z715e via Tapatalk 2
     
  16. Cherokee

    Cherokee Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 maj 2010
    Inlägg:
    642
    Mottagna gillanden:
    106

    MINA ENHETER

    Nu är mitt kolli i Jönköping :-) Blir att hämta upp i eftermiddag.
     
  17. PatricF

    PatricF Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jan 2010
    Inlägg:
    883
    Mottagna gillanden:
    46

    MINA ENHETER

    Vad i helvete. Den sorteras Alltid i Malmö under natten efter den sorterats i Göteborg.. Nu kommer den inte komma fram idag heller. Vad i HELVETE håller Posten på med? Man blir ju fan förbannad.

    Folk som beställde Efter mig fick till och med hem den igår..
    Någon mer som fortfarande har den i Göteborg och ska ner till Skåne?
     
  18. twau

    twau Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 mar 2010
    Inlägg:
    81
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Exakt samma problem med min order, brukar alltid dunka i malmö vid ~04.00 tiden.
     
    PatricF gillar detta.
  19. PatricF

    PatricF Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jan 2010
    Inlägg:
    883
    Mottagna gillanden:
    46

    MINA ENHETER

    Jag ska nog ta och ringa kundtjänst när de öppnar klockan 8:00 och fråga vad det är som händer.
    Här betalar man extra för Expressleverans och får inte ens hem den efter 2 dagar och folk som beställde den timmar efter mig fick hem den efter 1 dag... Lagom less man blir på detta nu..

     
  20. brom

    brom Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jun 2011
    Inlägg:
    60
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Ser ut som att det kommer finnas en telefon att hämta senare i eftermiddag :)