Diskussion: Tips på butiker som kommer leverera Nexus 4 snabbast!

Diskussion i 'Nexus 4 - Allmänt' startad av aeqvist, 29 okt 2012.

1. nickewistrom

nickewistrom Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    107

MINA ENHETER

Nä har ju inte fått de. Tyckte han förklarade så konstigt, alltså dom har kommit in till deras lager, 18 st. Sen om dom är förberedda för leverans eller om dom är skickade är den delen jag inte riktigt förstår. Han skulle messa mig på måndag så fort han får kollid.
    Så som du säger så borde dom ju inte levererat det alt. skickat det till posten men inte registrerat det än för att det är helg eller ja.. förstod inte riktigt. Men 18 st är iaf i deras lager.
    Vet ju att tre ska skicka med hörlurar vilket inte ingår i standard kartongen så kanske nått sånt dom sysslar med..?
    Ville bara dela med mig att enligt honom:
    *så ska paketet vara på posten vid mig på eftermiddagen på måndag
    * Dom har fått in 18st idag. Alltså i lagerstatus i deras system men vet inte om det är samma som i deras fysiska butiker.
    * Om du beställt innan 22 november så kommer du få din telefon på måndag alt. tisdag morgon. Men att posten tar extra tid på sig att skicka sms om att det är framme.
    Sen är de ju dumt att spekulera för mycket från min sida..

2. nickewistrom

Mottagna gillanden:
    107

MINA ENHETER

Sen kan ju detta som sagt bara vara en tidig batch och att de ska komma en i slutet på veckan som kanske alla andra pratar om, webhallen, komplett, cdon mm.. att operatören betalt extra för att få någon dag tidigare eller att dom fått ett litet parti till dom som fått vänta länge.. men bara spekulationer såklart..

3. Qrac

Qrac Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    50
    Telefon:
    Nokia 8

MINA ENHETER

Telefon:
    Nokia 8
    Är det bara jag som gillar den här cirkusen? Fredag kväll redan. Jag kan inte påstå att jag haft en arbetsvecka som gått så snabbt tidigare. :teeth:

Helgerna är dock värst eftersom det inte kommer några uppdateringar då.

4. fluffen

fluffen Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    41

MINA ENHETER

Inte alls, ena dagen ska vi få den, ena dagen är den försenad tills nästa decennium och ena dagen ska vi få den nästa dag. Fullt med panik och ingen vet inget

5. Reconnnn

Reconnnn Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    263

MINA ENHETER

Okej tyckte det lät lite skumt det du skrev innan men antog att han hade förklarat dåligt :P.
    Skulle gissa på att dem dyker upp på tisdag då eftersom posten skickar aldrig på mindre än en dag och du hade fått ett kolli id om det fanns något. Men det spelar ju inte så stor roll för dig om du inte kunde hämta din förens på tisdag :P. SMS från posten brukar komma på eftermiddagen en stund efter att dem har dykt upp på utlämningsstället (Jag är en sån person som sitter och uppdaterar postens sidor var 5e minut när jag vet att det börjar närma sig :P).

Kul dock att det börjar dyka upp telefoner i Sverige och att dem första borde levereras nästa vecka.

6. PickePock

PickePock Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    35

MINA ENHETER

Det var 2 dagar sedan jag pratade med Komplett. Vad jag glömde berätta då var att dom sa att deras sändning ankommer Lördag, d.v.s. imorgon. Fäste inte så mkt uppmärksamhet på det just då men har lite svårt att se att något plan landar imorgon.

Vad tror ni? o_O

7. fluffen

Mottagna gillanden:
    41

MINA ENHETER

Alla leveranser från LG skulle ju komma idag, vilket det ser ut som att det inte har gjort..

8. nickewistrom

Mottagna gillanden:
    107

MINA ENHETER

Jo men minnet fastna vid 18 st.. Haha bra panik där. Nämen precis för min del spelar de ungen roll men för er skull är det ju skit tråkigt att veta att man inte får direkt utan måste vänta till slutet av veckan :thumbdown:
    Jaså du är en sån du ja.. Hehe jo oftast stämmer de säkert men ofta har jag fått lapp att de ska komma in dagen efter, vid fyra. men ringer jag på morgonen så får man reda på att de kom på samma dag som meddelandet kom.. Men ja ja.. Kommer de på måndag så ska jag nog kunna klämma in en timme att hämta godsakerna.. Annars blir de ju såklart tisdag..
    Ska fortsätta att ringa varje dag vid 18 till dom för att kunna fortsätta ge er halv säker info.. Får ju göra vad man kan till er..

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

Last edited: 15 dec 2012
  9. jabbeboy

jabbeboy Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    209
    Telefon:
    Xiaomi 13T

MINA ENHETER

Telefon:
    Xiaomi 13T
    Hah lustiga tider ni har hos posten hos er, här kommer det alltid ett sms från posten kl 12.

10. nickewistrom

Mottagna gillanden:
    107

MINA ENHETER

Ja lite skumt.. Surt att se när det tar ett paket att färdas genom hela Sverige på drygt en dag och sen ta nästan lika lång tid att skicka ett meddelande.. men inget att bry sig om, lyx problem utan dess like.. Nu blir man ju glad om vi alla sitter och skriver om våran nya telefon om exakt en vecka.. Åååhh va jag längtar!

11. Reconnnn

Reconnnn Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    263

MINA ENHETER

Klart vad annat kan man göra? :D
    Kan även vara olika på olika post kontor i sverige hur snabbt sms skickas. Lappen i lådan kommer alltid dagen efter eller senare.

12. Rifo

Rifo Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Jag tänker ta de senaste inläggen med en nypa salt. Varför skulle 3 få in 18 st nu och flera senare i veckan ur en och samma batch, låter inte alls rimligt.

Låter även orimligt att 3 skulle få in endast 18 stycken när de andra mindre aktörerna tagit in 100-tals med enheter. Vilket vi mer eller mindre har fått reda på via CDON.com, Komplett etc.

Vad menar du? Du får det att låta som att du sitter säkert och att du kommer sitta och ringa 3 enbart för "göra något" för de som beställt därifrån.

13. nickewistrom

Mottagna gillanden:
    107

MINA ENHETER

Nä men precis, tänker mig att för var dag som går så kommer jag bli så sjukt mycket gladare när jag väl får den. Sen ska det ju bli sjukt kul att bara få svepa loss på telefonen fullt med smör och gotta..
    Jo men så e det ju.. de är en OKQ8 mack som jag hämtar mina grejer.. Tror att dom kör lite säkert spel där för dom skriver att grejerna ska komma 1600 varje dag men har mött lasbilen som kommer med paketen massa gånger och han kommer alltid vid 11.. vet inte om dom behöver lite tid på sig att sortera kanske.. Take my money känns de som nu.. vill inte ha sgs2 mer.. vill ha vanilla!!!! :D
    Hoppas att de blir samma aktivitet i forumet här när alla fått telefonerna.. de är himla skoj att följa denna tråden..

14. malajo

malajo Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    131

MINA ENHETER

Jag har inte riktigt hängt med i denna tråden nu.
    Var jättesugen på en Nexus 4 innan men har tappat suget lite efter LG:s leverans-fiasko.
    Undrar bara hur det ligger till nu?

Det har alltså fortfarande inte sålts några lurar i Sverige eller?
    Finns det nått datum spikat ännu eller det e fortfarande ingen som vet om den kommer släppas innan jul?

15. Spaxx

Spaxx Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    66

MINA ENHETER

Nästa vecka verkar dom komma :P

Skickat från min Nexus 10 via Tapatalk 2

16. malajo

malajo Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    131

MINA ENHETER

Ok
    Men inget officiellt datum ännu alltså

17. jabbeboy

Mottagna gillanden:
    209
    Telefon:
    Xiaomi 13T

MINA ENHETER

Telefon:
    Xiaomi 13T
  18. nickewistrom

Mottagna gillanden:
    107

MINA ENHETER

Du va ju en glad typ. Nä sitter då inte säkert då man fått flera olika besked vid olika tillfällen men när dom ändå säger att han ser en lagerstatus på 18 så tänkte jag att man kunde dela med sig av det. Men du kanske tror att jag sitter och hittar på??
    Men du kan ta inlägget med precis hur mycket salt du vill.. Jag bara delar med med av vad kundtjänst på tre har meddelat mig.
    Sen kommer jag ringa både när jag fått telefonen tills att man märker att de kommer in fler telefoner, dels för eget intresse i denna lilla historia, dels för att de kan vara intressant för er och nu även för att du ska få i dig ditt dagliga salt..

Sen Det jag skrev om fler batchar eller att detta var något "för batch" va ju bara spekulatoner. LG har ju gått ut och sagt nästa vecka så detta kan väll ses som ett tecken att de faktiskt är på gång.

Last edited: 15 dec 2012
  19. jabbeboy

Mottagna gillanden:
    209
    Telefon:
    Xiaomi 13T

MINA ENHETER

Telefon:
    Xiaomi 13T
    Värt att nämna, i LGs pressmeddelande står det :

"De säger redan nu att det kommer vara väldigt svårt att få tag på mobilen och förhoppningsvis sagt räcker den till de som förhandsbokat den"

Hoppas innerligt att de räknat med att det här en hel del som förbokat den.
    Ska inte vara själviskt nu eller så, men med de wom förbokat hoppas jag det räcker till de som förbokat fram till första december.
    Men som webhallen skrivit, att alla som lagt en beställning innan den 12 bör få leverans, vilket får mig att tycka att de har en hum om att de får in tillräckligt.

20. fluffen

Mottagna gillanden:
    41

MINA ENHETER

Yep, får hoppas på det. Men kommer den inte nästa vecka vet jag inte vad jag ska göra.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2