Tips på engelskt kontantkort?

Diskussion i 'Allmänna diskussioner' startad av Nerre, 9 mar 2011.

  1. Nerre

    Nerre Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 feb 2010
    Inlägg:
    2 110
    Mottagna gillanden:
    204
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia Z1 compact

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia Z1 compact
    Övrigt:
    Smartwatch 3
    (Försökte söka men hittade inget)

    Dottern ska åka iväg till England på nåt studentutbyte (Comenius) och ska ha mobilen med sig.

    Nån som har koll på hur utbudet av kontantkort ser ut där?

    Här hemma har hon Comviq Kompis och det skulle väl iofs funka att registrera det och tanka på ordentligt, men det borde bli billigare för henne att ha ett engelskt kontantkort (annars måste hon ju betala även för inkommande). Bättre att det kostar mer för oss när vi ringer till henne.


    Hon ska vara där en knapp vecka, så det är ju främst för att få ett engelskt inkommande nummer som hon behöver kortet. Sen kommer hon väl att skicka lite SMS också, men på en vecka borde hon väl inte elda upp en minimitankning direkt.
     
  2. Nerre

    Nerre Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 feb 2010
    Inlägg:
    2 110
    Mottagna gillanden:
    204
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia Z1 compact

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia Z1 compact
    Övrigt:
    Smartwatch 3
    Om nån annan letar så kan jag redogöra för vad jag hittade efter några timmars googlande.

    Nästan alla brittiska operatörer verkar ha nån pay-as-you-go (deras namn på kontantkort, sök inte på "prepaid" alltså) med en minsta påfyllning (top-up) på £10. Orange hade dessutom ett där det ingick 60 minuters utlandssamtal.

    Jag jämförde inte samtalspriser så väldigt mycket, men det är väl som här hemma att det inte skiljer så enormt mycket på de normala korten.