Tips: Tips på kompatibel och rekommenderad mjukvara/hårdvara till telefonen

Diskussion i 'Galaxy S2 LTE' startad av Mythic, 9 jan 2013.

  1. jibbon

    jibbon Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2012
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    YES!! :teeth:

    Gör man så här så funkar det klockrent.
    Precis vad jag var ute efter också, bara root.

    Stort tack!
     
  2. Mythic

    Mythic Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2010
    Inlägg:
    58
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    uppdaterade rekommenderad mjukvara till android 4.2.2 då det nu mognat tillräckligt för alldagligt användande.
     
  3. chokolatte

    chokolatte Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 apr 2013
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Stort tack !! dock så är det problem med kameran, den bakre kameran fungerar enbart med den vanliga kamera appen, försöker man använda den för instagram,snapchat och liknande så blir skärmen svart och då får man låsa telefonen sen låsa upp den och dra åt höger för att få tillbaka skärmen. går det att lösa dett problem på något sätt?

    tacksam för svar!!
     
  4. Mythic

    Mythic Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2010
    Inlägg:
    58
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Jag har bara använt den vanliga appen. Du kan ju testa en nyare cyanogenmod med dreamkernel ifall det är löst. CyanogenMOD 10 hade lite problem med hw överlagringar, prova inaktivera på utvecklarmenyn om det hjälper.

    Edit: La in instagram och det funkar utan problem. Prova avinstallera och installera om appen. Du kan ha gjort nått märklig vid återställning av dina appar. Alternativt systemåterställde du inte. Eller glömde rensa cashe/dalvik
     
    Last edited: 30 apr 2013
  5. Mythic

    Mythic Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2010
    Inlägg:
    58
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Uppdaterade första posten, då TeamSkyfire väljer att använda IRC för sina uppdateringar nu för tiden.
     
  6. Mythic

    Mythic Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2010
    Inlägg:
    58
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Uppdaterad första post.
     
  7. mrt.gson

    mrt.gson Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2014
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Vill börja med att tacka ni som är aktiva i detta forum.
    Redan innan jag skaffade min sII LTE så läste jag en del om era åsikter kring telefonen och hur vida det var möjligt och smidigt att köra på cyanogenmod.

    Jag har också följt tråden för telefonen i xda-forum och hängt en del i IRC-kanalen.
    Talustus är en grym kille! Trevlig och hjälpsam! Om ni har möjlighet så sponsra honom. :)

    Jag kör just nu på cm11-20131226 (android 4.4.2) som ni kan hämta genom att gå in på IRC-kanalen och skriva in kommandot för att öppna boten. (som Mythic skriver på sida 1) Den är mycket stabil och jag använder den som daily driver!!

    För att din telefon ska fungera utan problem behöver du göra detta:
    Jag har diskuterat lite med Talustus och det verkar som att just den Svenska/GT-I9210 (utan T) har problemet att den inte vill köra tredje parts kamera appar, så som QR-scanner, Skype osv. Skärmen stängs ned och du får slita ut batteriet.

    För att lösa detta läs här: http://forum.xda-developers.com/showpost.php?p=46362158&postcount=1797
    Och det är antagligen vår kära Mythic själv som postat detta.
     
    birdok gillar detta.
  8. birdok

    birdok Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2012
    Inlägg:
    45
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Är där nu och tar hem cm-11-20140117 men det går i kb-fart så blir väl färdig nästa vecka :)
     
  9. birdok

    birdok Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2012
    Inlägg:
    45
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    mrt.gson var hittade du lämplig kernel och gapps till cm11?
    edit: la in twrp 2.6.3.0 som finns på #teamskyfire (finns mirc-länk på första posten)

    Eller går det med "gapps-jb-20130301-signed ?"
    edit: som eget svar på detta så måste man ha 4.4 gapps som hittas här: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2397942

    edit: Så nu har man Cyanogenmod byggd på 4.4.2 i sin SII-LTE :)

    Jag saknar 4g alternativet, hur får man till det?
    edit: flasha modem lp4 to lp5 som också finns på #teamskyfire
    finns en guide om man skriver !lp4to5 i mirc:en

    ny edit igen: senaste baseband/modem finns i 4.1.2 så har man flashat det behövs tydligen inte göra mer och jag fick då inte till 4G men man kanske ska vara glad för det..
     
    Last edited: 27 jan 2014
  10. mrt.gson

    mrt.gson Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2014
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Sweet! Du verkar ha hittat svaren själv ;)

    Jag använder också 20140117, men är inte riktigt nöjd. Det sker några få random reboots. Ibland när jag är inne i galeriet och kollar på bilder och ibland när jag använder appar. Men det med apparna kan nog bero på att jag lagt in dem från en backup via Romtoolbox eller så.

    Angående 4G så stämmer det att Talustus inte har inkluderat det alternativet i cm11. Jag är osäker på om han kommer göra det.
    Vi snackade om det en gång i irc och det var flera som snackade om att det är onödigt och bara drar batteri. Och jag fattar deras argumentation. sII LTE är första telefonen med 4G och har en separat 4G antenn, vilket leder till att det drar mer ström. (vad jag förstått) Sen så kommer du upp i omkring 20mbit på hspa+ vad mer behövs?

    Angående kernel så lägger jag inte in någon annan än den som kommer med Romen. Har du tips på någon som gör telefonen bättre så är det välkommet. Jag är inte så insatt i det.

    För övrigt har jag börjat fundera på att gå tillbaka till cm10.2 då den känns mer komplett. Allt funkar och några små fina finesser som inte finns med i cm11 har vi där. Jag diggar grejen med att kunna stega mellan tecknen i sms appen genom att använda volymknapparna. I cm10 fanns ju också en fungerande funktion att de kapacitiva knapparna lyste upp då telefonen fick en notifiering. Ersatte alltså notification LED som många telefoner har. Det var coolt :D

    Hoppas Talustus fortsätter släppa små uppdateringar till cm11.
    Någon som för övrigt provat någon ChaOs rom? :)

    Lycka till!
     
  11. birdok

    birdok Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2012
    Inlägg:
    45
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag är också rätt nöjd med denna rom, bäst på länge!
    Däremot fungerar inte bluetooth för mig, BT krashar hela tiden när man försöker aktivera det :(

    Denna ska finnas cm-11-20140128-UNOFFICIAL-i9210t.zip men han sa att den vi har är bättre, än så länge.

    Tänkte försöka mig på nån av chaos-moddarna faktiskt, nu med TWRP är det ju så simpelt att bara göra backup och sen flasha vad man helst känner för och sen när man ledsnat bara restore:a igen.
     
  12. mrt.gson

    mrt.gson Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2014
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Ja. Som sagt... helt nöjd är jag inte med 20140117. Men det är inte långt kvar.
    Jag har lagt in cm10.2 nu igen. Vill ha en Rom som är rock solid och fullkomligt pålitlig ett tag. Men jag får se hur länge jag står ut med denna. Jag upplevde att cm11 var kvickare.

    Med 10.2 kan jag ju även köra 4g i alla fall. ;)
     
  13. Mange70

    Mange70 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 mar 2014
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har nog provat alla roms till denna telefon men har alltid återvänt till stock 4.1.2,är alltid något krångel med customroms (4g,dåligt ljud, svag wifi m.m) 4.1.2 är stabil, snabb (3000 poäng mer än customroms i benchmarktest) kanske några funktioner som saknas men det är det värt.
     
  14. birdok

    birdok Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2012
    Inlägg:
    45
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Ligger nått i det du säger, hittar alltid något i dessa customroms som är frustrerande.
     
  15. Mange70

    Mange70 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 mar 2014
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ja, lite synd,fast det är ju jäkligt kul att prova dom :), körde länge med 10.2 från oktober och var nöjd med den förutom att jag tycker ljudet när man pratar i telefon låter brusigt samt att jag saknade samsungs kamera och kalender. När(om) han får 4g att funka med 4.4.2 så kommer jag testa den igen tror jag. Man ska väl heller inte begära för mycket då man inte själv bidrar med arbetet känns det som. Annars är jag klart nöjd med telefonen, funkar hur bra som helst fast den inte direkt är den nyaste av modellerna. Frugan har galaxy express och den är mer eller mindre samma typ prestandamässigt.
     
  16. mrt.gson

    mrt.gson Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2014
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Någon som provat cm11 20140223 ??
    Undra hur länge Talustus kommer fortsätta utveckla :P
     
  17. Canoy

    Canoy Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 apr 2014
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Är det möjligt att få lite assistans?

    Jag försöker roota min LTE via Odin 1.85. Jag laddar in twrp 2.7 som PDA, men vid boot till recovery mode så laddas Androids stock recovery. Bör jag använda en annan twrp? En äldre Odin? Kör Tele2s senaste OS-version, 4.1.2.
     
  18. phillan

    phillan Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 feb 2010
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ingen som vet någon rom som fungerar på en LTE med knapparna?

    Jag skulle återställa mina knappar genom guiden med ICS Megamix ROM.

    men den rom:en går inte att installera med TWRP.

    Just nu kör jag rootad original rom med soft keys.

    Edit: löste sig själv körde original rom och rootade den med TWRP och sedan knappade jag in *#*#2663#*#* och tryckte på Touch Key FW Update. (om någon har samma problem så vet ni hur JAG gjorde)

    Någon som lyckas få till cyanogenmod att fungera? När jag kör install med TWRP så installeras de men sen startar den aldrig upp. Ser bara boot screen för cyanogen..
     
    Last edited: 5 maj 2014
  19. Mythic

    Mythic Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2010
    Inlägg:
    58
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    uppdaterat första posten då vi äntligen har en fullt stabil 4.4 rom