Tips på mobil

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Mollox97, 10 feb 2018.

  1. Mollox97

    Mollox97 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 okt 2016
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    1
    Telefon:
    LG G4

    MINA ENHETER

    Telefon:
    LG G4
    Hej!
    Håller på och kollar på ny mobil
    Det spelar ingen roll vilket märke
    Vill ha tips på mobiler med bra kamera och är hållbar

    Skulle vara tacksam med förslag med olika prisskillnader och fördel/nackdel med mobilerna

     
  2. HolyFather

    HolyFather Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 mar 2013
    Inlägg:
    31
    Mottagna gillanden:
    10
    Operatör:
    Hallon(3)
    Telefon:
    Samsung Galaxy Fold2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon(3)
    Telefon:
    Samsung Galaxy Fold2
    Telefon 2:
    Nexus 6P
    Hållbarhet:
    Jag vet inte allt, men jag tror att jag talar sanning när jag säger att alla med välvd skärm eller saknar kanter runt skärmen är ömtåliga som f*n (alltså även med fodral och skärmskydd på då). Ett tapp från sängen till heltäckningmattan och det kostar 4000 att fixa. Gorilla Glass är fortfarande glass och ömtåligare än en Mingvas om placeras i fel konstruktion. Och den felaktiga konstruktionen är att välva glaset och/eller limma på en hårtunn ram. Tydligen.

    Ett sätt är att söka på mobiler med sprucken skärm på Blocket och Tradera, eller kolla bottenbetyg på Prisjakt. Alla som bryr sig om att logga in och skriva en recension om att en mobil är ömtålig har självklart använt den normalt och har rätt.

    Den här nya trenden är kanske Planned Obsolescence och något vi måste leva med om vi inte röstar med plånboken. Hur som helst är det mer tanke på design än hållbarhet. De du hittar efter en sökning är nog de senaste modellerna, eftersom det är på modet, både Android och Iphone.

    Från hållbarhet rekommenderar jag Huawei, Honor, Pixel, och Xperia. Tror inte jag är fel ute här.

    Kamera:
    Kamera är ju bara att erkänna att Samsung S spöar allt inklusive Iphone. Kvittar nästan vilken du köper tror jag. Google Pixel har kommit högt i kameratester. Har inte testat Pixel 2 XL, som är en av de 2 mest intressanta telefonerna för mig just nu. Nexus och Pixel har lite bättre sensor för mörka miljöer, Xperia har bra Makroläge, men Samsung lär ju vinna samtliga nöjd-kund-tester som all-roundkamera tror jag, snabb och med fantastisk autofokus. Fiskögelins på frontkameran dock.

    Sen kan andra skriva lite om HTC One M8+ som jag sneglat på men inte har erfarenhet av.

    Men kom ihåg att det finns tredjepart kamera-appar som naturligtvis inte förändrar kamerans specifikationer och snabbhet men som ger slutarinställningar, filter och bekvämligheter som verkligen förbättrar den existerande kameran i mobilen.

    Edit: "+" betyder "eller senare" :)
     
    Last edited: 11 feb 2018