Tips: Tips på ROM, ej CM

Diskussion i 'One X - ROM-filer och utveckling' startad av olovskiij, 24 jun 2013.

  1. olovskiij

    olovskiij Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 dec 2010
    Inlägg:
    530
    Mottagna gillanden:
    46

    MINA ENHETER

    Tjena! Tänkte jag skulle slänga in en ny rom ikväll, och blev änna sugen på att testa något annat än CM, dock har jag ingen koll över huvudtaget på sense-romarna, eller miui som jag aldrig testat!

    Kom gärna med tips, och jätte gärna länkar, ni som har koll på det romarna :)

    Helst av allt hade miui varit kul att testa, men kan inte hitta den någonstans...

    Tack på förhand!
     
  2. johnconnor

    johnconnor Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 apr 2012
    Inlägg:
    1 607
    Mottagna gillanden:
    393

    MINA ENHETER

    MIUI
    http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1957490

    Körde i Insertcoin häromveckan och det är oerhört mycket snabbare än vad det var förr i tiden.
    http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1588669

    Kör just nu Blade ELITE v1.3
    http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2027029

    Tycker inte det är så stor skillnad mellan senseromarna längre, alla är nästan likadana. Baserad på samma bas etc. Tycker de känns lite långsamma men bra batteritid, men jag kör med det en eller två dar till innan jag går tillbaka till SentinelROM v4.75. Jag kör senserom nu mest därför att ljudet är oslagbart gentemot i CM romarna, lite tråkigt att det inte är likadant på den sidan.

    Jag upplever dock att recoveryn blir korrupt om jag byter till en senserom från CM rom och vice versa. Telefonen startar om när jag går in i recovery. Det löser sig genom att först flasha i stock recovery och sedan en custom recovery igen, använder själv; PhilZ Touch - NEW JB 4.2 migration support. Vet inte varför det blir så här. Men det är ett tips om det händer dig också.
     
    Last edited: 24 jun 2013
    rimsa80 och olovskiij gillar detta.
  3. olovskiij

    olovskiij Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 dec 2010
    Inlägg:
    530
    Mottagna gillanden:
    46

    MINA ENHETER

    Tack för den bästa posten på hela Swedroid ;)

    Tänker testa miui först, är jag inte nöjd blir det nog blade!

    och igen, Tack!
     
  4. slibit

    slibit Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 dec 2010
    Inlägg:
    2 707
    Mottagna gillanden:
    458

    MINA ENHETER

    Sedan finns ju till exempel ViperX. En helt underbar rom för den gillar många inställningsmöjligheter. Jag använder den själv för tillfället och är vansinnigt nöjd med den. Riktigt skönt med ota-uppdateringar också.
     
  5. olovskiij

    olovskiij Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 dec 2010
    Inlägg:
    530
    Mottagna gillanden:
    46

    MINA ENHETER

    Ska ta och kolla in den också!

    Körde inte miui och det är la lite fräck då den inte är som alla andra, men tycker nog det är alldeles för likt iOS, och sen även att den laggar lite grann.. Ska köra den ett tag för att se om jag vänjer mig med "iOS". ^^
     
  6. Phpanos

    Phpanos Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 nov 2010
    Inlägg:
    456
    Mottagna gillanden:
    61
    Telefon:
    Nexus 6P

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Nexus 6P
    Lite sen men bättre sent än aldrig kanske. Tycker att det är lustigt att ingen har nämnt den förmodligen mest nedladdade (iaf mest nedladdade sense-romen), mest stabila samt bäst(?) batteritid. Android Revolution HD. Finns att flasha på XDA. Testar alltid CM men slutar oftast med att jag går tillbaka till ARHD pga batteritiden samt stabiliteten.
     
  7. bihslk

    bihslk Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jan 2012
    Inlägg:
    1 211
    Mottagna gillanden:
    124
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Iphone 11

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Iphone 11
    ROM:
    IOS 13.1
    Viper X alla tider. Allt annat kan ta sig därbak hahah

    Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2
     
  8. hagmann

    hagmann Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 sept 2013
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Någon som har någon "fakta" baserad information om vilken ROM som levererar den bästa batteritiden?
    Hört att Blade Elite har den bästa batteritiden just nu. Stämmer det? De andra satsar mer på prestandan väl? Tycker om nya 4.18 uppdateringen med sense 5 och Android 2.2 men upplever fortfarande att batteritiden är lite dålig.. så vilken tycker ni man ska köra på? Det jag saknade som jag har nu är att skapa mappar i menyn, procentuella batterinivån längst upp, ljusstyrkan lätt ändrad från "drag-down" funktionen, samt Wifi osv. Några andra sköna funktioner man kan få med?
     
  9. johnconnor

    johnconnor Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 apr 2012
    Inlägg:
    1 607
    Mottagna gillanden:
    393

    MINA ENHETER

    Du får prova själv, det varierar kraftigt mellan enheter vilken som som har bäst batteritid och hur slitet batteriet är.
     
  10. hagmann

    hagmann Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 sept 2013
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hur kan det göra det? Det är väl operativsystemet som tar olika mycket batteri?
    Jag har en HTC One x (forumstråden) och köpte den i onsdags (4 dagar sedan). Tror jag ska köra på Blade Elite. Ska läsa på lite först! Men den sägs ju ha bra batteritid och skön interface så...!
     
  11. Ozzalbatrozz

    Ozzalbatrozz Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jul 2010
    Inlägg:
    2 141
    Mottagna gillanden:
    100
    Telefon:
    Oneplus 6T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Oneplus 6T
    Nu har ju ingen någon chans mot CM, men skulle säga ViperX i så fall. Väldigt många inställningsmöjligheter.
     
  12. slibit

    slibit Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 dec 2010
    Inlägg:
    2 707
    Mottagna gillanden:
    458

    MINA ENHETER

    Jag anser själv att Sense är riktigt bra. Jag har alltid gillat det väldigt mycket. Så jag skulle säga att det är inget som slår Sense, speciellt nu när Sense 5 finns tillgängligt. Men det är kanske bara jag som tycker så här. :)

    Sent from my HTC One X using Tapatalk 4
     
  13. Amel

    Amel Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jul 2012
    Inlägg:
    432
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Tycker själv att inget slår cm10.2 i hastighet och flyr. Dock då suger den mer batteri än sense5. Men gillar man fart och flyt så är cm rom bra som f..

    Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2
     
  14. Ozzalbatrozz

    Ozzalbatrozz Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jul 2010
    Inlägg:
    2 141
    Mottagna gillanden:
    100
    Telefon:
    Oneplus 6T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Oneplus 6T
    Som sagt ovan tycker jag CM är snabbare och flyter bättre, men Sense 5 är sjukt mycket bättre än vad det var innan iaf ;) Körde ViperX ett tag när Sense 5 kom och det är väldigt bra. Tycker batteritiden är ungefär samma på de flesta roms jag provat, med andra ord den suger hehe..
     
  15. slibit

    slibit Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 dec 2010
    Inlägg:
    2 707
    Mottagna gillanden:
    458

    MINA ENHETER

    Ja, batteritiden är någon som man alltid har haft mer eller mindre problem med. De få perioder jag testa någon CM-rom eller liknade har batteritiden alltid varit något som har gjort att jag aldrig fortsatt använda det. Flytet håller jag absolut med om, det flyter riktigt fint med CM. Men nu tror jag nästan att Sense 5 och CM flyter på ungefär lika snabbt, i alla fall för mig. Jag tycker också att vanilla är lite tråkigt. Sense 5 är betydligt mycket snyggare enligt min åsikt. Men jag kan ändå förstå dem som gillar att använda CM, det är definitivt en bra rom. :)

    Sent from my HTC One X using Tapatalk 4
     
  16. johnconnor

    johnconnor Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 apr 2012
    Inlägg:
    1 607
    Mottagna gillanden:
    393

    MINA ENHETER

    Erkänner väl att jag har tröttnat på CM..laddar ned blade och viperX för att testa och se vilken är mest smooth
     
  17. slibit

    slibit Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 dec 2010
    Inlägg:
    2 707
    Mottagna gillanden:
    458

    MINA ENHETER

    Har du verkligen tid att byta rom och ha dig nu när du har en Xperia z ultra? :)

    Sent from my Nexus 7 using Tapatalk 4
     
  18. johnconnor

    johnconnor Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 apr 2012
    Inlägg:
    1 607
    Mottagna gillanden:
    393

    MINA ENHETER

    nja ja eller jo faktiskt haha. Jag tycker inte romarna är speciellt stabila ännu.
    S800 stöds ju inte officiellt ännu utan de på XDA har mekat ihop lite drivrutiner från samsungs telefoner och lite från andra enheter för att få saker och ting att fungera. Bluetooth hacket är kvar i CM10.2 så jag kanske går tillbaka till Radioactive som är ungefär stock sony rom. Det är inte dags att börja flasha romar till Z ultran med andra ord ;)
    Idag körde jag faktiskt första dagen utan hoxen, det gick åt helvete när jag försov mig i morse pga hade inte ställt in alarmet på rätt volym. Satt nä, jag vill fortsätta använda min kära One X! :D

    edit: sense 5 är ett stort lyft, för min del är det användbart med viperX Venom tweaks ..tror till och med att jag vill använda Rosie Launcher :)
     
    Last edited: 1 okt 2013
  19. slibit

    slibit Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 dec 2010
    Inlägg:
    2 707
    Mottagna gillanden:
    458

    MINA ENHETER

    Visst är det nice? Jag har använt sense och Rosie länge nu. Men jag har aldrig varit så nöjd som jag är nu med sense 5.

    Sent from my HTC One X using Tapatalk 4
     
  20. johnconnor

    johnconnor Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 apr 2012
    Inlägg:
    1 607
    Mottagna gillanden:
    393

    MINA ENHETER

    Ja absolut det är ett stort lyft från sense 4!:) Visst telefonen blev seg som bara den så fort ramminnet sinar men jag hoppas att batteritiden kanske blir bättre om den nu ens blir det..