Tips på spel med jämn PvP-matchning?

Diskussion i 'Spel' startad av Manhood, 7 nov 2019.

  1. Manhood

    Manhood Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 okt 2010
    Inlägg:
    52
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Hej!

    Jag söker någon typ av Äventyr/strategispel där man inte måste vara med i en allians på en och samma server om ni förstår vad jag menar, då det alltid är några med tjocka plånböcker som blir maxade och efter ett tag omöjliga att besegra.
    Så tröttt på det...

    Jag har tidigare spelat King of Avalon något år, kul spel, men det slutade med att fem spelare ägde hela servern, så alternativen var att plöja ner tusenlappar eller lägga ner...

    Har kollat när barnen spelar Dragon City, där är ju PvP alltid ganska balanserat, då man kan fightas när man vill, och då matchas man mot likvärdiga spelare varje gång.

    Nån som har förslag på något spel med liknande matchnings-sätt, i äventyrsstil?
     
  2. tag

    tag Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2013
    Inlägg:
    2 512
    Mottagna gillanden:
    1 582
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Egen byggt.
    Skulle säga är rätt svårt, tar man typ Rainbow Six Siege, i ranknings matcher så även om man kör typ Platium så kan man se att man får till och med Guld och Silver personer i sitt team, och många gånger känns det som man är själv vs full team, tror nog är ganska svårt göra en jämlik matchning speciellt när de kommer till teams och liknade, När de är Teams spel så bruka man normalt basera total antal poäng för varje level vilket innebär om inget i motståndaren har platinum men har mycket guld, sedan är man platinum lägre så får man brons silver personer i sitt team för försöka jämna ut det, men typ 5 guld mot 1 platinum och 4 silver så är det fortfarande obalanserad då typ Guld 1 är inte långt ifrån ett platinum, sedan ta in faktorer att folk kan vara i svakor också och spela ojämt bra gör det extra svårt och matcha ihop folk jämlikt.

    Bästa sättet matcha teams skulle vara att alla hade samma rank och samma level av den ranken, men då skulle de antagligen vara för få spelare i högre level för kunna skapa en match ens, utan behöva sitta en hel dag och vänta på matchmaking.
     
  3. Manhood

    Manhood Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 okt 2010
    Inlägg:
    52
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Kan AFK Arena, Idle Heroes eller kanske Raid: Shadow Legends vara något?
    Nån som testat och kan rekommendera med tanke på matchning-systemet?