De från Net2World var ganska bra faktiskt, jag skulle själv ha satsat på AMD datorn då för den har bättre saker men då måste du köpa till hårddisk och Operativ som kan gå på runt 1k om inte lite mer..
jag har själv en AMD dator som funkar jätte bra men Intel sägs ju vara bättre men det är också dyrare så du får sämre saker i Intel datan men dem kommer nog hålla längre.
Men det du bör tänka på är ett ganska bra moderkort, ska helst klara USB 3.0 eftersom att utvecklingen går frammåt å det är mycket snabbare än USB 2.0
Grafikkort, kylning och processor är också väldigt viktigt

Men på AMD datorn så står det bara 16gb DDR3 RAM det står inte hastighet, märke osv så man vet inte om de är supersnabba och 16gb är riktigt bra att ha men om de är slöa så hjälper det inte jätte mkt att du har 16gb...
Och grafikkortet är inte det bästa på AMD datorn men det kommer att klara de senaste spelen men du kan bara ha 1 skärm och du kanske kommer behöva uppgradera det inom 3-4 år

Om du har någon mer specifik fråga skriv bara så ska jag försöka svara

Och du kan alltid kolla beggat på SweClockers här
http://www.sweclockers.com/annonser?sort=price&order=asc&typ=1&kategori=1&lan=0&p=1Click to expand...