Tips på Youtubekanaler

Diskussion i 'Off Topic' startad av Emile, 26 aug 2022.

  1. Emile

    Emile Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 sept 2010
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Söker några nya intressanta eller roliga YY-kanaler att följa! Hoppas det är okej med lite request. Många bra tips här men mycket är ganska teknikinriktat.

    Kanske någon som har några bra kanaler på lut, Svenska eller engelska. Kan vara inom dessa genre exempelvis:

    Aktieplacering

    Styrketräning/löpning

    Allmänbildning, helst inom samhällsfrågor

    Böcker eller filmer som recenseras

    Något som är mer åt det roligare hållet som funkar om man är över 20
     
  2. 220volt

    220volt Master Of Puppets Hedersmedlem

    Blev medlem:
    26 maj 2012
    Inlägg:
    7 551
    Mottagna gillanden:
    8 829
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S23

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S23
    Övrigt:
    Chromecast 1 & 2
    N6290 gillar detta.
  3. Johnh3

    Johnh3 Android Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2016
    Inlägg:
    7 166
    Mottagna gillanden:
    4 851
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Nothing Phone 2a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Nothing Phone 2a
    Telefon 2:
    Motorola Edge 40 Neo
    Platta:
    iPad
  4. N6290

    N6290 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 sept 2012
    Inlägg:
    3 391
    Mottagna gillanden:
    1 740

    MINA ENHETER

    Tom Scott (YT-kanal och huvudperson med det namnet) är både allmänbildande och underhållande, kan starkt rekommenderas. Man lär sig om massor av olika ämnen, saker som man aldrig hade insett att man ville veta.

    Mark Felton Productions har intressanta klipp om WW2, ifall du skulle vara intresserad av sånt.

    MentourPilot har jag kommit att gilla, allmänbildande om flyg och flygbranschen. Se även Mentour Now, som är en sidokanal med lättsammare videos. Har lärt mig mycket av dessa.

    Om du skulle vara intresserad av geografi/geopolitik/landgränser/historien bakom dessa saker, och liknande, så finns det en snubbe som gör klipp som mycket handlar om kartor (finns ju många slags kartor, i många olika sammanhang), det är faktiskt underhållande och han lyfter in en del intressanta aspekter. Återkom vid intresse, så ska jag kolla upp namnet.

    Du skriver "Böcker eller filmer som recenseras" och "Något som är mer åt det roligare hållet ifall man är över 20" - jag kommer då att tänka på YT-kanalen MonteFjanton, och deras serie "Felix recenserar", som uppfyller dessa två kriterierna. Den såg jag för ett gäng år sedan, jag har väl lite vuxit ifrån innehållet sedan dess, men du kanske finner kanalen underhållande, särskilt dess lite äldre material (säg 4-5 år tillbaka) tror jag att många kan uppskatta, även jag som vuxen uppskattar det, även om det nyare innehållet har lite mer fokus på barn/tonåringar kanske. När de recenserar en del filmklassiker är väldigt underhållande, även deras recensioner av julkalendrar är bra (jag tror de gjort en recension av Jul på Liseberg-julkalendern, en annan serie om Mysteriet på Greveholm, vardera med 24 avsnitt).
     
    Kristy gillar detta.
  5. drkrupp

    drkrupp Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2010
    Inlägg:
    769
    Mottagna gillanden:
    102

    MINA ENHETER