Tips: Tips & tricks

Diskussion i 'G2 - Allmänt' startad av dannejanne, 5 nov 2013.

  1. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 063
    Mottagna gillanden:
    8 560
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    Tänkte att jag skulle samla ihop de små funktioner som jag själv har upptäckt som kanske inte alltid är helt självklara. Om ni har upptäckt någon funktion på denna lur som inte känns helt självklar så posta det gärna i denna tråd. Allt detta går att göra på stock och kräver inte root.

    -Clip tray. Långtryck i ett textfält och välj detta för grafisk överblick över text/bilder som är kopierat och ligger kvar i minnet.

    -Förhandsvisning i kameran. Långtryck på miniatyren efter bild är tagen för en förhandstitt samt möjlighet att deleta det utan att gå in i galleriet och lämna kameraappen.

    -Man kan sätta individuell LED färg på olika kontakter.

    -QSlide appar kan dockas till skärmkanten likt "chat heads" i Facebook Messenger.

    -Wireless storage. För över grejer mellan dator/telefon över WIFI utan behov av att plugga in USB kabeln. Finns i quick settings.

    -Långtryck en quick settings toggle för att komma till den inställningen.

    -Långtryck volym-ner för att starta kameran från låst läge. Långtryck volym-upp för quickmemo.

    -Tryck och håll in strömknappen och volym-ner för att ta screenshot. Går även i quickmemo om man tycker kombinationen är bökig. Svep nedifrån och över hemknappen och gå in i quickmemo.

    -Man kan ändra tema på tangentbordet i dess inställningar. Några få fler finns att dra hem i LG Smartworld.

    -Svep vänster eller höger på tangentbordet för att få "one-hand mode" (måste vara påslaget i settings först). Svep tummarna "utåt" mot kanterna för att få delat tangentbord i landscape mode.

    -Man kan ändra "standardknapp" för de två knapparna till höger om mellanslag på tangentbordet. Långtryck och välj vilken man ska vara där hela tiden på respektive tangent.

    -I galleriet, zooma ut en bild och sedan kan man svepa upp för att ta bort bilden eller svepa nedåt för att dela den.

    -Pinch to zoom i galleriet eller musikappen för att välja storlek på thumbnails.

    -Pinch to zoom i meddelandeappen för att justera storlek på texten (den går dock inte att få tillräckligt liten).

    -Man kan göra mappar i appdrawern genom att trycka på meny och välja "user customized" och sen trycka på settingsknappen uppe i hörnet och dra ikoner över varandra för att skapa mapp.

    -Videos. Svep upp/ner på vänstra sidan för att justera ljusstyrka. På högra sidan för att justera volym.
     
    Last edited: 5 nov 2013
    kalleboston, elpapo och Nappandroid gillar detta.
  2. Nappandroid

    Nappandroid Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2011
    Inlägg:
    1 577
    Mottagna gillanden:
    106

    MINA ENHETER

    Du som verkar ha hunnit utforska telefonen mycket, vet du om ledlampan på baksidan går att stänga av eller när ska den blinka? Så vitt jag vet lyser eller blinkar min aldrig :)
     
  3. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 063
    Mottagna gillanden:
    8 560
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    Den lyser när man väcker telefonen. Samt att den lyser medans man är i samtal vad jag vet. Sen nånting med alarmet tror jag. Men nej den går inte att stänga av eller kontrollera tyvärr. Inte än så länge i alla fall. Vore nice om den kunde användas till notifikationer och dylikt.
     
  4. infexis

    infexis Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2010
    Inlägg:
    1 541
    Mottagna gillanden:
    78

    MINA ENHETER

    Hur?
     
  5. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 063
    Mottagna gillanden:
    8 560
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    Bara greppa tag i överdelen av fönstret och sedan dra det så långt mot någon kant du kan tills den blir en liten ikon.
     
    infexis gillar detta.
  6. Moonscoute

    Moonscoute Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jun 2010
    Inlägg:
    72
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Håll inne på det lilla fönstret och svep det till höger eller vänster så blir det en liten ikon som du lägga var du vill på skärmen.

    Sent from my LG-D802 using Tapatalk
     
    infexis gillar detta.
  7. Moonscoute

    Moonscoute Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jun 2010
    Inlägg:
    72
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Såg precis att man kan änvända alla ikoner från de teman man har installerade och inte bara det tema man använder. Tryck så du ska byta ikon och tryck på menyknappen så får du upp alla teman som är installerade. Såg inte det fören nu :-) Kanske en själklarhet för er, kanske inte :-)
    Det är i alla fall en riktigt trevlig telefon som man upptäcker nya saker med hela tiden :-)
    Så nöjd.

    Sent from my LG-D802 using Tapatalk
     
  8. infexis

    infexis Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2010
    Inlägg:
    1 541
    Mottagna gillanden:
    78

    MINA ENHETER

    Jasså?

    [​IMG]
     
  9. wargreymon

    wargreymon Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2012
    Inlägg:
    1 878
    Mottagna gillanden:
    530

    MINA ENHETER

    Har du andra G-serie teman installerade? Vanliga teman till nova etc funkar inte.
     
  10. infexis

    infexis Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2010
    Inlägg:
    1 541
    Mottagna gillanden:
    78

    MINA ENHETER

    Meh... :'-(
     
  11. Tigerireth

    Tigerireth Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 mar 2011
    Inlägg:
    69
    Mottagna gillanden:
    2
    Operatör:
    Telia

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Jag har iaf hittat så man kan stänga av den när man pratar i telefon (nånstans, kommer inte ihåg var) vilket är praktiskt om man pratar i telefon på kvällen/natten då det är mörkt och man annars blir bländad
     
    dannejanne gillar detta.
  12. bengbeng

    bengbeng Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jul 2010
    Inlägg:
    288
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Det är visserligen ingen funktion bara för G2 men om man trycker på mikrofonen brevid mellanslagstangenten så kan man diktera det den skall skriva. Fungerar väldigt bra, speciellt på språk som man kanske inte är så duktig och stava på.

    LG G2
     
  13. Moonscoute

    Moonscoute Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jun 2010
    Inlägg:
    72
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Precis. Där får man ju upp ikonerna för teman man har installerade. Finns ju många att hämta på xda
    Här har en på xda samlar 16 st bra på sin dropbox i en rar fil. Bara packa upp och installera
    https://www.dropbox.com/s/dotxzj2y32ar404/G2 THEMES.rar

    Sent from my LG-D802 using Tapatalk
     
  14. infexis

    infexis Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2010
    Inlägg:
    1 541
    Mottagna gillanden:
    78

    MINA ENHETER

    Damn vilken slöseri med tid det där var.

    Sent from my LG-D802 using Tapatalk
     
  15. Moonscoute

    Moonscoute Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jun 2010
    Inlägg:
    72
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Gillade du inte dom teman eller?

    Sent from my LG-D802 using Tapatalk
     
  16. infexis

    infexis Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2010
    Inlägg:
    1 541
    Mottagna gillanden:
    78

    MINA ENHETER

    Nej det gjorde jag inte, men jag är nog bara bortskämd med nova launcher tema/ikonpaket

    Sent from my LG-D802 using Tapatalk
     
  17. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 063
    Mottagna gillanden:
    8 560
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    Jag ändrade nyss governor till performance med Trickster Mod appen och jäklar vilken skillnad det vart i flyt. Vart i nivå med kompisens Nexus 5 som jag lekte med tidigare idag som hade grymt flyt.

    Sent from my LG G2
     
  18. wargreymon

    wargreymon Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2012
    Inlägg:
    1 878
    Mottagna gillanden:
    530

    MINA ENHETER

    Performance är 100% konstant på CPUn, det är det som telefoner kör när de fuskar i benchmarks. Inget du rekommenderas köra normalt då det suger batteri som bara den.
     
  19. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 063
    Mottagna gillanden:
    8 560
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    Yes jag ser i betterbatterystats att den håller sig i topp hela tiden ;)

    Sent from my LG G2
     
  20. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 063
    Mottagna gillanden:
    8 560
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    Jag har nu tweakat ondemand governor istället så att luren har blivit mer responsiv. Performance kan man ju som sagt inte köra hela tiden då får man ju en stekpanna dessutom. Men batteritiden är ju så bra ändå så lite av den kan jag allt offra för att få mer flyt i den. Så jag håller på att leka mig fram lite till en balans av performance och batteri. Skönt att kunna flinga iväg listan i Instagram t.ex. utan att uppleva hackande och eliminera hack i settings appen etc.