Fråga: Tipsa mig -vilken rom?

Discussion in 'Galaxy S - ROM-filer och utveckling' started by infexis, Sep 13, 2011.

1. Edici

Edici Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Ja den har fler än 5 steg

Berätta gärna vilka problem som uppstår, lägg gärna med källor, och då inte från typ talon/galaxian vilka även dom är utvecklare.

Eftersom att jag personligen gillar min telefon mera när jag gått över och bara kört hans kernels nu ett tag, så har jag svårt att se problemen som uppstår pga av alla hopp som processorn gör i min teleon.

OC är lika onödigt på en dator som en telefon, det handlar om vad man gör/använder den till.

2. hackeron

hackeron Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

ok point taken, du har rätt med att vissa kanske har nytta av OC.

Kör på det eftersom det funkar bra för dig. Orkar inte leta upp exakta källor eftersom jag inte är en developer och inte förstår allt om cpu-skalning i mobiltelefonen. I lukiqqs tråd finns det förklarat någonstans.

Last edited: Sep 17, 2011
  3. twisted1

twisted1 Professional Droid Medlem

MINA ENHETER

CM7 funkar fint med sdkort, externa sd heter emmc ist för external_sd som i samsung roms bara.

Cm7 är ju klart snabbast, men gillar du miui ska det inte va några konstigheter med rätt kernel och bootloader. Kör du fel bootloader kan sd knasa.

4. infexis

infexis Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag har installerat bootloadern som finns i galnet miui guiden här på swedroid. har testat typ alla kernels jag hittade..ingen skillnad. läste nånstans på nätet att någon föreslog man skulle byta till froyo bootloader för att få det att fungera..kan det stämma tro?

5. neddie

neddie Android Medlem

MINA ENHETER

har du testat andra sdkort med då? kanske är nå jox med det kortet du har som ställer till det? vet att det låter lite långsökt ;)

6. infexis

infexis Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

yes det har jag, fungerar prima i min gammelgamla htc hero, och kortet funger bra även i min sgs om jag kör en samsung rom.

7. twisted1

twisted1 Professional Droid Medlem

MINA ENHETER

Dom flesta kernels funkar med froyo bootloader, men det börjar komma kernels som funkar med GB bootloaders.

Zach kerneln i visssa versioner tex.

Men kolla Miui tråden, har koll på cm7 men ej miui.

8. Wrexthor

Wrexthor Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Testat långt ifrån alla men skulle INTE rekommendera darky roms.
    Har kört mycket miui/cm7 vilket är trevligt, men kör nu tweaky rom v2 på JVS och har aldrig kännt att mobilen fungerar så bra.
    Som den är nu BORDE den ha levererats för 1 år sedan för att tävla med IOS etc, dvs laggfri, snabb, inga buggar och med bra batteritid.
    Känner inte att jag kommer byta på ett tag (trots flash addiction) då allt fungerar klockrent.

9. Albin-132

Albin-132 Teen Droid Medlem

Telefon:
    LG G6

MINA ENHETER

Telefon:
    LG G6
    ROM:
    HavocOS
    Jag skulle rekommendera Faryaab's Galaxy SII edition eller hans vanliga ROM. Han har även fixat GPU-acceleration i sina romar, vilket kommer i nästa version :D
    Annars är TweakyROM, DarkyROM och Supersonic bra.