Tips: Tipsa om YouTube/Hemsidor recensioner, nyheter & viktiga tester för S22 Ultra

Diskussion i 'Galaxy S22 Ultra' startad av night77, 10 feb 2022.

1. RURAL

RURAL Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 294

MINA ENHETER

Köp av Samsung så kan du testa telefonen i 60 dagar med full returrätt. :)

Bifogade filer:

bernard gillar detta.
  2. Blomkungen

Blomkungen Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    416

MINA ENHETER

Intressant, han verkar dessutom ha simkort i alla telefonerna

night77 gillar detta.
  3. Dejan195

Dejan195 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    245

MINA ENHETER

Fortfarande intressant att se jämförelse med snapdragon varianten då den ska ju va väldigt ”power hungry” i år. Hoppas att Exynos håller samma mått så slipper man importera.
    Ska ändå vänta 2-3 mån innan man beställer så brukar de bli lite billigare :D

Intressant också hur iPhone 13 med är bara 20-30 min sämre än S22+ och S22U :eek: men bra att

night77 gillar detta.
  4. night77

night77 Android Expert Medlem

Mottagna gillanden:
    8 698
    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S25 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S25 Ultra
    Telefon 2:
    Ö
    Platta:
    Galaxy Tab S10 plus
    Jämförelse test mellan S22U (Snapdragon) och iPhone 13 Pro Max.. lite extra inblick i spelupplevelse ..

OBS: Jag förväntade mig av iPhone ett överlägset resultat då de ofta får väldigt hög benchmarking .. men kolla videon för att se verkligheten ..

View: https://youtu.be/d-Te5vrfO0o

5. FortuN

FortuN Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    98

MINA ENHETER

Vart är alla Exynos vs Snapdragon reviews? Kanske den intressantaste frågan som ingen verkar ha gjort video om ännu.

6. Hatsune Miku

Hatsune Miku Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    768

MINA ENHETER

Det blir kul att se. Men telefonen är ju trots allt inte släppt än, och jag har aldrig hört om en recensent som fått båda versionerna från Samsung för att recensera. Så då måste de köpa åtminstone den ena själva

7. night77

Mottagna gillanden:
    8 698
    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S25 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S25 Ultra
    Telefon 2:
    Ö
    Platta:
    Galaxy Tab S10 plus
    Det har gjorts en YouTube video test (på Turkiska) som jag postade för några sidor sen o ett tyskt recension på en hemsida där de visar Snapdragon övertag och stort besvikelse på Exynos 2200. Dock jag blev inte klok på de testerna eftersom de behöver några uppdateringar o sen köra jämförelser ..

8. FortuN

FortuN Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    98

MINA ENHETER

Ja, sen tror jag att det finns förhoppningar om ev förbättringar på mjukvaran, ryktena gjorde ju att Samsung hade en större uppdatering på G. Tror många ser sig blint på att vissa har fått telefonerna redan men officiella lanseringsdagen är fortfarande några dagar bort. Tänkte det reviewers hade kunnat gjort är att mötas upp då det säkert har vänner som har det andra chippet för att sedan göra gemensamt test. Gillar testerna som Phonebuff brukar göra.

Ja känns som vissa har jättestora skillnader i sin upplevelse med Exynos, vissa säger dem är jättebra andra säger att dem är dåligare än tidigare. Vet inte om folk sitter på olika versioner av modellerna för det är olika länder eller vad det är frågan om. Hoppas att ryktade uppdateringen gör framsteg.

night77 gillar detta.
  9. Dejan195

Mottagna gillanden:
    245

MINA ENHETER

Har alltid varit väldigt skeptisk till dessa ”uppdateringar som ska fixa telefonen”
    Absolut kan uppdateringar åtgärda småfel men tycker mobiltillverkare ska sluta släppa telefoner halvfärdiga mjukvaror eller funktioner och lova att en ”fix” kommer senare (gäller alla mobiltillverkare). Minns när Samsung skulle släppa en uppdatering till S20U som skulle fixa autofokus på kameran men det blev sådär.

Det bästa är att inte förvänta sig någon stor förbättring prestanda mässigt utan köpa telefonen utifrån vad den presterar idag :)

Kristy, TKR, Egil och 1 annan gillar detta.
  10. night77

Mottagna gillanden:
    8 698
    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S25 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S25 Ultra
    Telefon 2:
    Ö
    Platta:
    Galaxy Tab S10 plus
  11. Hatsune Miku

Hatsune Miku Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    768

MINA ENHETER

Såg ju inte ut att vara någon brutal skillnad på GPUerna, och CPUerna var ju väldigt lika. Tycker inte det är sorgligt utan väntat, och jag tror inte man märker skillnaden under normal användning. Kanske inte ens när man spelar, beroende på vad man kör.

Saker man märker är ju batteritid och om video eller bilder ser bättre ut. Där vore det intressant att höra mer.

Kristy, night77, bernard och 1 annan gillar detta.
  12. DrT

DrT Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 490

MINA ENHETER

Speciellt med tanke på att GPUn i exynos 2200 verkar vara riktigt potent. Om nu samsung/amd får ordning på mjukvaran.

13. CriticalAcclaim

CriticalAcclaim Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    30

MINA ENHETER

Kristy och night77 gillar detta.
  14. Dejan195

Mottagna gillanden:
    245

MINA ENHETER

Intressant dock att han väljer att stanna med S21U som daily driver pga av vibrationersmotorn och designen på telefon. Har läst att många tycker om den nya vibrationen men kanske känns bättre i handen jämfört med S21U men hörs mindre på ett bord som MKB påpekar.

Tycker själv också mindre om de nya designerna som Samsung och Apple har nu. De mer runda kanterna som på iPhone 11 och S21 var mycket bekvämare att hålla :D

Kristy gillar detta.
  15. night77

Mottagna gillanden:
    8 698
    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S25 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S25 Ultra
    Telefon 2:
    Ö
    Platta:
    Galaxy Tab S10 plus
    Den säger bara så.. Har du S21 Ultra o inte behöver S-Pen så kan du behålla dina pengar..

16. night77

Mottagna gillanden:
    8 698
    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S25 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S25 Ultra
    Telefon 2:
    Ö
    Platta:
    Galaxy Tab S10 plus
  17. inact_046

inact_046 Professional Droid Inaktiverad

Mottagna gillanden:
    7 100

MINA ENHETER

Det såg inte så kul ut. 13 Pro Max har inga problem att hålla 60fps konstant och S22 Ultra snittar runt 30fps men droppar ofta ner till 20-15 vilket ger en väldigt hackig spelupplevelse. Som tur är går det ju att skruva ner grafikens kvalitet.

Nackdelen med att det finns så många olika hårdvaror på Android-plattformen är att det tar tid innan spel blir optimerade för alla GPUer och vissa spel blir aldrig det. De kommer aldrig i närheten av den prestanda det går att få med iPhone, inte ens om man testar på de värsta gamingmobilerna med aktiv kylning osv...

Om spel och prestanda är hög prio är det bara iPhone som gäller tyvärr. Som parentes kan jag säga att Pixel 6 Pro är riktigt usel på spel, troligen sämre än S22 Ultra Exynos.

18. DrT

DrT Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 490

MINA ENHETER

Ny GPU, skulle tro att uppdateringar gör stor skillnad längre fram

night77 och Hatsune Miku gillar detta.
  19. night77

Mottagna gillanden:
    8 698
    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S25 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S25 Ultra
    Telefon 2:
    Ö
    Platta:
    Galaxy Tab S10 plus
    Tur att jag inte spelar.. Dock vill jag ha grafikstyrkan i video redigering o dylikt som använder GPU:n.

Hade jag velat spela spel då skulle jag köpa en Spel mobil från ASUS eller Nubia eller vad det nu heter..

Kristy gillar detta.
  20. inact_046

inact_046 Professional Droid Inaktiverad

Mottagna gillanden:
    7 100

MINA ENHETER

Jag har testat flera av dessa spelmobiler och de är sällan särskilt mycket bättre än flaggskeppen tyvärr. Det beror på att de är överklockade och fläktsystemen de använder är inte tillräckliga för att kyla telefonen optimalt.

Jag spelar inte heller särskilt mycket så det är inte något jag lägger stor vikt vid. Dock använder jag Lightroom en hel del för att processa RAW-bilder. En sak jag verkligen ogillar med Pixel 6 Pro är att den är tydligt långsammare på detta än iPhone 13 Pro. Vore kul att se om Exynos 2200 är snabbare på detta då pennan kanske skulle kunna komma till nytta vid redigering.

Kristy, Dorfin och night77 gillar detta.