Diskussion: Tissot T-Touch Connect Sport 2023

Diskussion i 'Smartklockor - Övriga' startad av Ascended, 7 dec 2023.

1. Ascended

Ascended Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2 268
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus 13 16/512

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus 13 16/512
    Powered by nature, crafted for you.
    Your daily companion for an active life: A fine watch with Sport & Well-being functions. All-in-one.

Tissot has consistently been at the forefront of blending style and functionality. Carrying on this legacy and inspired by the recent triumph of the T-Touch Connect Solar, Tissot proudly presents the new T-Touch Connect Sport. A unisex Swiss Made sports watch designed for active individuals who value their well-being and appreciate a genuine timepiece on their wrist.

Bli medlem eller för att visa innehållet!

T-Touch Connect Sport 2023 | Tissot® Official Website

Screenshot 2023-12-07 at 11-10-53 Tissot T-Touch Connect Sport - Swatch Group.png

Screenshot 2023-12-07 at 11-10-59 Tissot T-Touch Connect Sport - Swatch Group.png

Tissot-T-Touch-Connect-Sport.jpg

Screenshot 2023-12-07 at 11-21-25 T-Touch Connect Sport 2023 Tissot® Official Website.png

Last edited: 7 dec 2023
    milky81 gillar detta.
  2. Ascended

Mottagna gillanden:
    2 268
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus 13 16/512

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus 13 16/512
    Jag som är en hybridklocka-fantast blev genast intresserad av denna klocka, otroligt snygg, tillverkad i Schweiz av en känd tillverkare och en skärm/funktionalitet som faktiskt verkar vara användbara. Batteritid på mellan 3-6 månader dessutom, beroende på hur mycket du använder sportaktiviteterna.

Den är långt ifrån perfekt dock, hade gärna sätt ännu fler funktioner, priset lär också skrämma iväg många, och bryr man sig inte om utseendet/byggkvaliten så finns det alltid diverse Garmins och andra tillverkare som erbjuder mer funktionalitet till ett billigare pris. Just i premiumsegmentet för hybridklockor så är dock inte konkurrensen speciellt stor, där kan Tissot nog lyckas mycket bra.

Lite osäker på om det faktiskt blir ett köp dock, jag är mer för den klassiska looken framför den sportiga...:/

Last edited: 7 dec 2023
    bernard gillar detta.
  3. lejonel

lejonel Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    698

MINA ENHETER

Tissot tar bra betalt för märket. 12k är helt galet överprisat! 50% borde vara marknadspriset.

4. Ascended

Mottagna gillanden:
    2 268
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus 13 16/512

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus 13 16/512
    Till viss del märket, men det höga priset beror väl främst på att klockorna är tillverkade i just Schweiz. Sedan hur man värdesätter det är upp till varje enskild individ.

eastbound gillar detta.
  5. lejonel

lejonel Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    698

MINA ENHETER

Att den är tillverkad i Schweiz sätter en viss kvalitetsstämpel. Dock är detta ett quartz-ur och inte direkt något avancerat klockbygge. Många märken från Japan håller minst lika bra kvalitet nuförtiden.

6. Ascended

Mottagna gillanden:
    2 268
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus 13 16/512

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus 13 16/512
    Ja, alltså kollar man på vanliga klockor så finns det givetvis mycket bra klockor att få även i prisklasserna kring 5-8k, där håller jag med dig.

Men i just detta segment av hybridklockor, då finns det inte alls många alternativ, speciellt om man värdesätter from/utseende.

7. Tusuki

Tusuki Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    531
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 9 Pro XL

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 9 Pro XL
    Telefon 2:
    IPhone 13 Pro, OnePlus 7
    Den var faktiskt riktigt snygg, funderar på om man ska byta sin AWU mot en sådan.

bernard och Ascended gillar detta.