Titanium backup fråga!

Diskussion i 'Applikationer' startad av tommyW, 15 okt 2010.

1. johand74

johand74 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    135
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro XL

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro XL
    ROM:
    Stock
    Info:
    Nova Launcher
    Telefon 2:
    Oneplus 8 Pro
    Tar det lång tid när den backupar? Kör titanium o har väntat 10 min nu! Inte färdigt än :-(
    Valde backup på allt. Men hade inte mycket installerat.

Gah, Titanium verkar rätt buggigt :-(
    Efter en halv timme stängde jag av telefonen.......

Kan någonting tagit skada då på filsystemet/sd kortet?

Last edited: 20 jan 2011
  2. Nerre

Nerre Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    199
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia Z1 compact

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia Z1 compact
    Övrigt:
    Smartwatch 3
    Har aldrig varit med om att den hängt sig vid backup, däremot vid återställning. Men det brukar bara vara att börja om.

3. wuqqs

wuqqs Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

Fattar inte alls vad det är som händer.
    Har backupat och återställt flera gånger. Men nu så vill inte titanium återställa efter en omflash. Dock funkade det jättebra att återställa alla "gröna filer", men apparna fastnader den på direkt och kommer inte vidare. Har installerat om, flashat om, startat om telefonen. Ngn som vet ngt?

Edit: LÖSTE DET.
    Hade inte kryssat i USB Debugging - fast det poppade upp en infotext om att kryssa i den varje gång jag startade titanium. Såg inte skogen för alla träd, litegrann.

Last edited: 11 mar 2011
  4. mickej79

mickej79 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung galaxy s22 ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung galaxy s22 ultra
    Kan man på något sätt backupa program så den hämtar den från market i stället för att man ska spara alla appar på minnes-kortet. jag tänkte så den kan hämta apparna på nytt.. funkar det? eller vi något annat program som kan ta ner allt jag har installerat för på https://market.android.com/ så vet ju den att jag har haft apps o kanske med den på något vi få tillbaka det efter sen man har bytt rom eller något sånt?

5. ice.

ice. Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Finns det nån annan bra app för backup? Har ingen rootad mobil (SamsungGalaxy9000) och då funkar väl inte Titanium. Vill inte mixtra och krångla med att roota. Har uppdaterat den ett par gånger redan, och tänkte att jag skulle lägga in den nya 2.2.1. Har gjort fabriksåterställning på den förut men det blir lite bök med att ladda hem alla appar osv. igen.

6. Bjarne

Bjarne Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    127

MINA ENHETER

Är det för att spara utrymme som du önskar detta?

Kan dock se ett problem med detta. Jag antar att du vill kopiera inställningarna till apparna? Ponera att en app ändrar i sina inställningar, förändrar databasen el dylikt, om du då drar hem en ny version av en app och sedan installerar en gammal version av inställningarna så kan ju detta orsaka en del problem. Men det kan hända att man har tänkt på detta, men jag vet iaf inte något program som fungerar på det sätt du önskar.

Jag kör alltid en backup just innan jag ska köra en flashning, då vet jag att jag mina appar ser ut och fungerar precis som de gjorde innan jag rensade telefonen. :)

7. hedztrem

hedztrem Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36

MINA ENHETER

Lånar tråden litegrann. Förut kunde man ta bort stockappar via titaniumbackup, det går inte längre, eller? Kan då inte se det alternativet längre. Kom inte ihåg exakt vad det heter.. bara att det fanns om man tryckte och höll en stund på appnamnet