Titta på film från usb-router-disk?

Diskussion i 'ASUS' startad av sand, 4 jul 2011.

  1. sand

    sand Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 mar 2011
    Inlägg:
    254
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Hur gör jag det - behöver jag någon app? Vilken videospelare kan visa 'alla' videoformat?
     
  2. pbv302

    pbv302 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 aug 2010
    Inlägg:
    631
    Mottagna gillanden:
    78

    MINA ENHETER

    Svaret på videospelarfrågan är enkelt: Vplayer : https://market.android.com/details?id=me.abitno.vplayer.t&feature=search_result

    Ska du kolla från USB-minne/USB ansluten portabel hårddisk är det bara att plugga in och sedan antingen klicka på "notifieringen" nere vid klockan eller hitta filerna i filutforskaren.:)
     
    sand gillar detta.
  3. sand

    sand Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 mar 2011
    Inlägg:
    254
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Tack! Jag har testat ett par andra spelare men denna var den första som klarade alla mina test-avier :)
    Men hurkommer jag åt filmer frånusb-disken som sitter kopplar på min router?
    PS jag har ingen tackknapp imin webläsare (transformer-standard) så du får vänta lite på det..
     
  4. pbv302

    pbv302 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 aug 2010
    Inlägg:
    631
    Mottagna gillanden:
    78

    MINA ENHETER

    Jag är ingen expert på film via router men har sett lite frågor och svar om det här på forumet så sök lite så hittar du säkert. :) Kolla om du kommer åt den via mycloud på paddan...
    Sen tycker jag att du ska testa Plex! Vet inte om du kommer åt routern där men superbra för att komma åt filmerna på din dator! https://market.android.com/details?id=com.plexapp.android&feature=search_result

    Angående att du surfar via paddan och dess standard browser och inte ser alla knappar så kan det bero på att du surfar på den mobilanpassade sidan....scrolla ner och byt till standard så kommer nog knapparna...;)
     
    sand gillar detta.
  5. kottfars

    kottfars Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2009
    Inlägg:
    83
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Plex e en riktigt bra mjukvara, jag kör den på min "stationära" (laptop som e för klumpig för att flytta på) och har alla filer liggandes på min nätverkskopplade NAS och det rullar på bara fint! så att fåtag på mediafiler via plex på en nätverkskopplad disk ska inte vara några problem, man får bara skriva in adressen manuellt då man inte kan bläddra fram den när man konfar plex(dvs. \\192.168.X.X\mappenpådisken).
    Btw, kan ju alltid testa och installera plex servern på datorn och se ifall den rullar igång då den inte kostar något, är ju bara appen som kostar.
     
    sand gillar detta.
  6. sand

    sand Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 mar 2011
    Inlägg:
    254
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Tack men jag har en usb-disk direkt kopplar på routern, så ag kan inte köra någon server-app..
     
  7. Adam2

    Adam2 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jul 2010
    Inlägg:
    732
    Mottagna gillanden:
    55

    MINA ENHETER

    Hur kommer du åt filerna i vanliga fall (dvs inte från en Androidenhet)? FTP? Webserver?
     
  8. sand

    sand Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 mar 2011
    Inlägg:
    254
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag kan se dom i explorern på min PC, som \\reouternamn\disknamn\katalog\film.avi
     
  9. Adam2

    Adam2 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jul 2010
    Inlägg:
    732
    Mottagna gillanden:
    55

    MINA ENHETER

    Skulle gissa på SMB/Samba protokollet då... Någon mer insatt i detta kan säkert bekräfta eller demetera.

    Läs mer om:
    AndSMB
    SharesFinder
     
    Last edited: 5 jul 2011
  10. kottfars

    kottfars Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2009
    Inlägg:
    83
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Serverappen kör man på en dator som också är kopplad til nätverket,

    Annars finns det vissa filhanterare såsom "Astro File manager" som har stöd för att bläddra bland filer på nätverket, dock vet jag inte hur det är att spela upp filmer direkt därifrån, har endast testat de via Archos surfplatta och deras filhanterare där det fungerade riktigt bra, men dom hade en mediaspelare som klarade många fler filformat.
     
  11. kottfars

    kottfars Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2009
    Inlägg:
    83
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    I tråden för appar till transformer så länkade någon till xda där dom plockat fram toshibas mediapselare som ska klara spela video från nätverksplatser, Klicka Här för att komma till inlägget:)