Tips: TizzBird hybrid Smart TV box - S20T

Diskussion i 'Mediaenheter & TV-apparater' startad av TizzBird, 21 aug 2013.

  1. TizzBird

    TizzBird Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 okt 2012
    Inlägg:
    41
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    SVT är TV och TV produceras med 50/60Hz, så där tror jag inte problemet med ryckighet är så stort. (cinema24 är ju för att spelaren inte skall behöva konvertera spelfilmers original 24Hz till 50/60Hz, utan kan skicka den till TV i 24/23.976Hz)
    Cinema24Hz är möjlig när man spelar/strömmar filmer lagrat lokalt, för Internet strömmad media tror jag inte den funktionen existerar (?), ännu, men det vore kanske bra om det kom för tjänster som Netflix, Viaplay etc.
     
  2. Trhuster

    Trhuster Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2012
    Inlägg:
    130
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Anledningen till att jag frågade är att Minix X7 är ganska kass på just detta, sätter man på 24Hz under inställningar så blir allt uppspelat med just 24Hz vilket är typ katastrof.
     
  3. TizzBird

    TizzBird Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 okt 2012
    Inlägg:
    41
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Har testat överföring från NAS (Netgear ReadyNAS, NFS protokoll) till TizzBird S20T ansluten med Wifi och får runt 80Mbps överföringshastighet. Testade även att spela upp Jellyfish Bitrate Test files ( http://jell.yfish.us/ ) från samma NAS med S20T ansluten trådlöst och den klarar att spela alla filer upp till 100Mbps bitrate utan hack.
     
  4. TizzBird

    TizzBird Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 okt 2012
    Inlägg:
    41
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Cinema 24Hz

    Då har Minix inte fattat vad Cinema24Hz är till för, det korrekta är att funktionen skickar innehåll med 24Hz till TVn i 24Hz och annat innehåll med 50/60Hz. Det skall naturligtvis göras med automatik.
     
  5. Trhuster

    Trhuster Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2012
    Inlägg:
    130
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Nej Minix har inte greppat detta alls, jag kan inte påstå att jag har några djupare kunskaper i dett ämnet men mer än dem tydligen vilket är lite skrämmande. Om ni vill ha lite "lördagsunderhållning" så länkar jag till denna tråd där detta diskuteras.

    http://www.minixforums.com/threads/neo-x7-005-firmware-11-september.2263/
     
  6. TizzBird

    TizzBird Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 okt 2012
    Inlägg:
    41
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    OK skall kolla den. Firmware-11-september är kanske inte valt av en slump? 911 är ju för alltid förknippat med katastrof ;-)
     
  7. Trhuster

    Trhuster Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2012
    Inlägg:
    130
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Jag är riktigt närma en beställning. Detta är kanske inte det viktigaste i världen men för mig så ser den helt anskrämlig ut i vitt for att inte tala om fjärrkontrollen som kommer bli så smutsig efter ett tag.

    Ingen chans att den kommer i svart? Och funkar det med en airmouse typ mele f10 pro eller liknade?
     
  8. TizzBird

    TizzBird Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 okt 2012
    Inlägg:
    41
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Det är ingen chans att den kommer i svart, våra kollegor "down under" har redan försökt påverka färgvalet utan framgång. De flesta produkter i denna kategori är ju svarta och vet inte varför det man vitt denna gång, men personligen gillar jag färgen.
    Jag tror man hellre använder mobilappen eller ett minitangentbord. Meles fjärr är inte min favorit, men jag skall testa den vid tillfälle, har en del samples från dem liggande i en back på kontoret. Får återkomma angående denna. Problemet generellt, är att denna typ av special tangentbord/möss ofta behöver special drivers och Android har ju inte samma funktion som PC att ladda in dessa automatiskt. Krävs programmering i Korea för att anpassa.
     
  9. Trhuster

    Trhuster Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2012
    Inlägg:
    130
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Och jag antar att den inte går att roota heller? Jag brukar ändra lite i Generic.kl filen så funkar det sedan. Men då krävs ju root.
     
  10. TizzBird

    TizzBird Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 okt 2012
    Inlägg:
    41
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Det går nog inte att roota den, nej.
     
  11. Trhuster

    Trhuster Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2012
    Inlägg:
    130
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    För mig kan detta vara en dealbreaker. Styra sin box med en telefon funkar säkert fint för vissa men jag har testat och det är inget för mig. Tangetbord är inget jag heller vill använda mig av, en fungerande airmouse är det bästa för min del. Jag har en Minix A2 airmose på väg hem.

    Om du kan verifera att A2'an funkar med S20T så blir det en beställning, mitt Minix X7 projekt går inget vidare för tillfället. :cool:

    http://www.minix.com.hk/Products/MINIX-NEO-A2.html
     
  12. TizzBird

    TizzBird Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 okt 2012
    Inlägg:
    41
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag kan inte verifiera eftersom jag inte har tillgång till den
     
  13. Trhuster

    Trhuster Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2012
    Inlägg:
    130
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Nej det är ju inte lätt då. Så tråkigt att köpa hem boxen bara för att konstatera att det inte funkar och skicka tillbaka den.

    Funderar om det finns någon app som fixar att remappa knappar. Någonting du känner till?
     
  14. TizzBird

    TizzBird Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 okt 2012
    Inlägg:
    41
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Det är sant, men om minix A2 är det viktigaste för dig, så får du väl nöja dig med deras box också? Försöker hitta var jag har gjort av Meles Airmouse, men den verkar ha försvunnit. Annars kanske test med den skulle ge en indikation om hur troligt det är att din minix-grunka fungerar.

    Jag vet ingen app som mappar om knappar om det är lösningen på ett eventuellt kompatibilitetsproblem.
     
  15. Trhuster

    Trhuster Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2012
    Inlägg:
    130
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Just A2 är inte det viktigaste, jag har även en T2 airmouse som jag tycker är okej. Men du har rätt, det som funkar på Mele F10 funkar likadant på tex T2. Nöja mig med deras box? Om jag hade varit nöjd hade jag inte tittat efter en annan ju... :P
     
    Last edited: 17 sept 2013
  16. TizzBird

    TizzBird Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 okt 2012
    Inlägg:
    41
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

  17. Trhuster

    Trhuster Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2012
    Inlägg:
    130
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Den kallas F10 Pro på tex http://www.geekbuying.com/item/MELE...IR-Remote-Control-fpr-PC-TV-1005--316854.html

    Varför har jag ingen aning om men den duger fint för ett test i alla fall. Har märkt att på android 4.2 så verka dem flesta knapparna funka utan home knappen som jag får mappa om i Generic.kl.
     
    Last edited: 17 sept 2013
  18. TizzBird

    TizzBird Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 okt 2012
    Inlägg:
    41
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag har lokaliserat Mele fjärren och på den står det F10! Men nu kommer nästa motgång, de har ju satt dit en specialkontakt för att ladda den, måste hitta den speciella adapter för det innan jag kan prova.

    Och angående att styra med mobilen, jag vet inte om du har sett vår nya app TizzRemote 2.0, den är mer än bara fjärr, mus & tangentbord. Det är som en extended version av Chromecast, man använder den för att sura runt bland sina utdelade mappar på PC och NAS i nätverket och man kan använda "dela" funktionen i android appar för att tex skicka YouTube-video eller video från webbsidor till TVn.

    Kolla TizzRemote 2.0 här: http://youtu.be/HJrw1wQyfiI
     
  19. Trhuster

    Trhuster Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2012
    Inlägg:
    130
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Till den jag F10 icke pro så var det en standard mini usb som jag laddade genom en usb port via datorn.

    Grejen med mitt önskmål att det är lättare för fru och barn (3 år) att hantera en airmouse så det är ett måste att det fungerar som jag ser det. Jag tror säkert eran app är super annars!
     
  20. TizzBird

    TizzBird Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 okt 2012
    Inlägg:
    41
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Du har helt rätt, det var en USB-kontakt. Nu är den laddad och testad. Kan inte garantera att allt fungerar till 100%, men jag tycker det verkar så. Tangentbordet ger rätt tecken (engelsk layout) och muspekaren fungerar med gyro.