Finns mycket till Android, men allt som min Windows 7 har finns tyvärr inte... :-)
Jag blivit riktigt imponerad av Splashtop då jag startade VLC och spelade en film som då streamades i fullskärm till min TV (med Tizzbirden i). Man kan surfa i Windows versionen av Chrome till exempel, ja enkelt förklarat får du ju hela Windows 7 på TV'n... Har testat många andra "remote" lösningar som RDP, Logmein, VNC osv osv... men spela film har varit lite svårt för dom alla... men Splashtop funkade skit bra, ljud helt ok, bild/framerate helt ok (ja inte perfekt men men)...
Fördelen med Splashtop var också att den var touchifierad så att säga, kändes helt ok jämfört med RDP, eller VNC osv...
Men men testa den du, den är ju gratis och otroligt simpel att sätta upp... Jag blev imponerad i alla fall :-)
Jo ALLA spel på ex. Windows 7 som du kan få i ett fönster kan du ju nu spela på TV'n som exempel... med lite sämre FPS och lite sämre ljud dock...
Skall tilläggas att jag har TV'n med Tizzen i sovrummet... :-) annars sätter jag mig givetvis framför dator om jag vill komma åt den :-)
Last edited: 27 sept 2012