Tjena, som de står på rubriken "Mobilen laddas ej".

Diskussion i 'Huawei Allmänt' startad av Lelle67, 29 dec 2019.

  1. Lelle67

    Lelle67 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 dec 2019
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0
    Tjena, Jag har en Huawei P Smart 32 Gb .från börja stod det 20% sedan gick den ner till 10% och nu 2%,,stänger man ner den startar den om igen,,drar man av kabeln från mobilen så står det att batteriet är tomt kommer stänga av inom 30 sekunder,

    Jag har just nu 2% batteri kvar och jag har laddaren i kopplad men den laddas inte? De står att den har 2% batteri kvar och den laddas inte ..? ,,
    drar man av laddnings kabeln från mobilen så står det att batteriet är tomt kommer stänga av inom 30 sekunder, när men sätter i laddnings kabeln så startar den upp ingen och står 2% batteri kvar,, jag har köpt ny laddningskabel från Huawei och laddare Huawei men ändå så laddar den inte,, jag har även rensat kontakten i mobilen men den var helt ren där,,Vad ska man göra? Tacksam för svar!

    Mvh Lelle67
     
  2. pacmeyer

    pacmeyer Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2014
    Inlägg:
    1 909
    Mottagna gillanden:
    623

    MINA ENHETER

    Är telefonen ny så den varit så från början eller har det blivit så med tiden?
     
  3. Lelle67

    Lelle67 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 dec 2019
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0
    Nej den är inte ny är från 2017 ,det vet jag inte eftersom förra ägaren inte talat om det,,,jag köpte den begagnad på tradera och det stod inget om att den var defekt,, fick bara mobilen i orginal lådan utan laddare , jag har laddare själv eftersom jag har haft en Huawei tidigare och den var så när jag fick den nu är det bara 2 % så länge laddaren är på,,tar jag bort laddaren så dör den direkt,,sätter du på laddaren startar den direkt upp,,
     
  4. Lelle67

    Lelle67 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 dec 2019
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0
    Okay inget svar,,,nä den laddar inget alls står kvar på 2 % den håller sig igång med den ström den får när laddaren är ansluten,, tar jag bort den dör den direkt,, sätter jag i laddaren startar den direkt det ska den inte göra utan bara se när den laddar ,,när den laddar blir det en ring som är röd och 0% sedan blir den grön,, jag tror antingen är batteriet kass eller urtaget till laddkabeln,,eller programet i den,,när de återställer mobilen,,får nog sälja den som defekt,,för de blir säkert för dyrt att repararera ,,,hade gott
     
  5. pacmeyer

    pacmeyer Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2014
    Inlägg:
    1 909
    Mottagna gillanden:
    623

    MINA ENHETER

    Ja nåt är nog defekt och troligen hårdvara. Och som du skriver är det nog dyrare laga den än köpa en ny mobil.