To buy or not to buy...

Discussion in 'Nexus One - Allmänt' started by NoiseMaker, Apr 15, 2010.

1. NoiseMaker

NoiseMaker Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Har länge suktat efter en N1 och när de första rapporterna började droppa in från folk som skaffat så kände jag mig rätt säker på att det skulle bli en sån. Men allteftersom tiden gått har jag läst fler och fler inlägg om problem som dykt upp.
    WiFi <-> 3G
    displayer som lossnar
    förlora alla SMS
    m.m.

Så min fråga är: är Nexus One fortfarande "bästa" telefonen på marknaden? Jag kan köpa den via en snubbe som är i staterna nu så kostnaden blir 529 gånger rådande dollarkurs...
    Jag är inte beredd att betala mer än 4000 kr för en telefon oavsett eventuella avbetalningsplaner...

Finns det någon telefon som liknar N1 men som har MT?

2. Jobilinx

Jobilinx Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Citerar dig

3. isMaskin

isMaskin Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Min nexus funkar som fan. Har inte stött på något problem mer än att skärmen får tuppjuck ibland o tror att man trycker någon annanstans på skärmen.

4. esseven

esseven Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Har ej heller stött på några av problemen du nämner. Haft den sen mitten av feb. och aldrig varit så nöjd med en lur. Ska bli spännande att se vad nästa uppdatering innehåller.

5. JonCe

JonCe Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Om din polare inte är i en stat utan sales tax så får du lägga till den också, i exempelvis Kalifornien där jag bodde när jag köpte min fick jag betala 529*1,1*[dollarkurs].

Jag har haft den sen strax efter lansering i januari, och dom enda problem jag har är att det tjallar med hastigheten med Telenor, samt att skärmen ibland buggar ur. Inget substantiellt alltså.

6. nixxz

nixxz Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Grymt nöjd med min N1, Men har ett fel som nog är ett garanti ärende att avstängnings/sleepmode knappen inte fungerar som den ska. kan få trycka ibland 5ggr för att stänga ner skärmen eller "tända" upp skrämen. Samt att stänga av den. Grymt jobbigt efter ett tag.

Någon som har haft/har samma problem?

7. söder

söder Professional Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag har ett liknande "problem". Min knapp är lite "sunkig" i vänsterkanten. Jag kan trycka ner den lite, utan att själva knappen aktiveras, samt att det "gnisslar" lite då. Låter som ett "plastljud".

Inget som påverkar funktionen dock.

/Söder

8. nixxz

MINA ENHETER

för mig är det rent av svårt att stänga av den. blir så arg varje gång det jävlas. ingen annan som haft samma problem

9. SkyddsAngel

SkyddsAngel Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag skulle aldrig tveka att köpa en Nexus faktiskt! :P

Jag har haft min Nexus nu i snart 2 månader och jag har aldrig varit så nöjd med nån mobil som denna :)

Jag har haft ett enda allvarligt problem och det är att Nexus färgade av sig vid underkanten av mobilen men det är ingenting som stör funktionen av den, bara utseende ;)

Så ja, insidan som räknas brukar man väl säga :-)

Nexus är en av de bästa mobiler på marknaden JUST NU iaf. Men Desire kaaanske är liiite bättre än Nexus, dock har Nexus Android och dubbla mickar, så valet är ganska enkelt egentligen

10. joelbitar

joelbitar Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Det är ju bara o hålla in on/off knappen och välja Power Off, tycker det är rätt enkelt faktiskt.

11. nixxz

MINA ENHETER

haha om det vore så lätt. men det är något fel på min ;)

12. M-Dawg

M-Dawg Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Var helt övertygad om att jag vill ha en Desire, men tydligen ska N1 komma till Sverige snart.
    Arrgghhh.

13. söder

söder Professional Droid Medlem

MINA ENHETER

N1 har funnit i sverige sedan ca en vecka efter release. :)

/Söder

14. ViLANDER

ViLANDER Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

För att svara på TS frågor så kan jag säga att 3G-problemet är det enda jag stött på, detta lär väl också fixas av Google i en uppdatering. Hårdvaruproblem ser jag som att det inträffar på en väldigt liten andel av alla telefoner.

Om vi jämför med datorer kan du säkert förstå att troligen är minst en dator utav hundra något fel på och det är representativ statistk som jag även tror gäller för Nexus och i övrig elektronik. Du har garanti som gäller "worldwide" så jag tycker att du ska köra på en Nexus. :)

15. M-Dawg

M-Dawg Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Jo, men inte officiellt.
    Vill gärna köpa genom min operatör.

16. joelbitar

joelbitar Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Då får du vänta en stund, när N1 kommer till Sverige (antar att den faktiskt kommer komma) vet vi ju inte med vilka operatörer. Jag antar dock att den kommer med någon/några av de större operatörerna.

17. leiden

leiden Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Desire har också Android 2.1.

18. Trident

Trident Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Ja, men frågan är hur länge desireägarna kommer att få vänta på 2.5. N1 kommer garanterat få Androids uppdatering fortast.

Har aldrig varit så här nöjd med en mobil tidigare. skulle utan tvekan köpa en ny om denna gick sönder.

19. NoiseMaker

NoiseMaker Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag har bestämt mig. Det blir köp, men snubben som ska plocka hit den är i staterna ett till mitten av maj så jag beställer inte riktigt än, ifall det skulle dyka upp något nytt innan dess.