Topplista: Svenska dator- och elektronikbutiker listade efter omsättning

Diskussion i 'Återförsäljare och tillverkare' startad av bernard, 26 okt 2018.

1. DrT

DrT Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 268

MINA ENHETER

Etablerade webbutiker och pryltillverkare i jättehärvan – efter affärer med utpekade bluffbolag
    "En av Sveriges äldsta fotobutiker, en väletablerad pryltillverkare – och flera butiker på ”Nordens största marknadsplats”. Alla förekommer de nu i utredningarna kring mobilhärvan. Sveriges största bedrägerihärva.

Cyberphoto i Umeå är en av Skandinaviens största och äldsta onlinebutiker för fotoutrustning, och har vunnit en rad utmärkelser. Sedan många år säljer man också mobiler och tillbehör.

Cyberphoto har gjort omfattande affärer med flera av bolagen i mobilhärvan – inklusive bolag som i dag ingår i både förundersökningar och åtal. Cyberphoto granskas nu av Skatteverket men tillbakavisar att man skulle ägnat sig åt bedrägerier.
    "

2. bernard

bernard Droidmin Moderator

Mottagna gillanden:
    41 694
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Oj, det var otippat! Jag har handlat en del fotoprylar från Cyberphoto, och det har aldrig varit något problem. Lite tråkigt om de är inblandade i det där, men om de inte känt till fusket är det ju svårt att lasta dem antar jag.

Jag förstår dock inte riktigt hur "Deltaco" kommer in i bilden, de har väl aldrig sålt några telefoner? Kanske gällde det annan typ av elektronik också.

3. katho

katho Android Medlem

Mottagna gillanden:
    3 639

MINA ENHETER

Deltaco är ju bara ett varumärke, företaget bakom, DistIT (f.d. Deltaco), är med i härvan kring momsbedrägeriet.

Kristy och bernard gillar detta.